Апакаліпсіс 6 глава

Апакаліпсіс святога Яна
Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла → Новой Женевской Библии

Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла

Першыя чатыры пячаткі: пераможнае Слова, меч, голад і зараза

1 І ўбачыў я, што Баранак адкрыў адну з сямі пячатак, і пачуў я адну з чатырох жывых істот, якая гаварыла як бы голасам грому: «Прыйдзі».
2 І я ўбачыў: вось, белы конь, а вершнік на ім меў лук, яму дадзены быў вянок, і ён вырушыў як пераможца, каб перамагаць.
3 А калі адкрыў другую пячатку, я пачуў, як другая жывая істота казала: «Прыйдзі».
4 І выйшаў іншы конь, агністы, а вершніку яго было дадзена забраць спакой з зямлі, каб людзі выразалі адзін аднаго, і дадзены быў яму вялікі меч.
5 А калі адкрыў трэцюю пячатку, я пачуў трэцюю жывую істоту, якая казала: «Прыйдзі». І вось убачыў я чорнага каня, а вершнік на ім меў вагі ў сваіх руках.
6 І я пачуў яго голас пасярод чатырох жывых істот, які казаў: «Кварта збожжа за дынар і тры кварты ячменю за дынар. Аднак не марнуй алею і віна».
7 Калі адкрыў чацвёртую пячатку, я пачуў голас чацвёртай жывой істоты, якая казала: «Прыйдзі».
8 І вось убачыў я каня бледна-зялёнага, а вершнік на ім меў імя Смерць, і спадарожнічала яму Адхлань. Яму дадзена была ўлада над чвэрцю зямлі, каб забіваць мячом і голадам, смерцю і дзікімі звярамі зямлі.
Пятая пячатка: сведкі Слова

9 Калі адкрыў пятую пячатку, я ўбачыў пад алтаром душы забітых за Божае слова і за сведчанне, якое мелі.
10 Яны ўсклікнулі гучным голасам, кажучы: «Дакуль жа, святы і праўдзівы Валадару, Ты не будзеш судзіць і спаганяць за нашу кроў з жыхароў зямлі?»
11 Кожнаму з іх былі дадзены белыя шаты, і было сказана ім, каб адпачылі яшчэ кароткі час, пакуль не дапоўніцца лік іхніх супольнікаў-слугаў і братоў іхніх, што, як і яны, павінны быць забітыя.
Шостая пячатка: дзень гневу

12 Калі адкрыў шостую пячатку, я ўбачыў, што стаўся вялікі землятрус і сонца стала чорнае, як валасяны мяшок, і ўвесь месяц стаў як кроў,
13 і зоркі нябесныя ўпалі на зямлю, як недаспелыя смоквы, што скідае ўзрушаная моцным ветрам смакоўніца.
14 Неба аддзялілася як скрутак, што звіваецца, а кожная гара і выспа зварухнуліся са сваіх месцаў.
15 Каралі зямлі, вяльможы, тысячнікі, багачы, моцныя, кожны нявольнік і свабодны схаваліся ў пячорах і ў горных скалах.
16 Яны кажуць горам і скалам: «Упадзіце на нас і схавайце ад аблічча таго, хто сядзіць на троне, і ад гневу Баранка,
17 бо настаў вялікі дзень Ягонага гневу, і хто зможа выстаяць?»

Новой Женевской Библии

6:1 — 8:1 Определения суда Божия исходят от престола по мере того, как одна за другой снимаются семь печатей. Участие в этом процессе Агнца свидетельствует, что эти определения основаны на Его совершенствах и на Его заслугах (5:1−14). Структура рассматриваемой части книги Откровение (5:1 — 8:1) является параллельной структуре следующей за ней части (8:2 — 11:19). Семь судов подводят ко Второму пришествию Христа, которое описано в 6:12−17 и 11:15−19. Первые четыре определения связаны внутренним единством. Описание животных (6:1−8) соответствует четырем животным, о которых сказано в 4:6; четыре всадника имеют параллель в книге Захарии (1:8). Раздел 8:7−12 касается четырех стихий: земли (т.е. суши), моря, пресной воды и воздуха.

6:1−8 Четыре всадника олицетворяют порабощение, войну, голод и смерть. Эти бедствия характерны для всех времен, вплоть до Второго пришествия Христа. Картины эти могут быть наполнены различным содержанием. К семи церквам был обращен призыв возложить упование не на мир и благоденствие, всегда иллюзорные и преходящие в этом мире, а на Бога и Его обетование новой земли (2:17; 3:12; 21:4).

6:2 конь белый. На основании тождества этого текста с 19:11 некоторые толкователи считали этого всадника Христом. Более вероятно, что «конь белый» символизирует завоевание как одну из форм земных бедствий.

6:6 хиникс пшеницы. Хиникс — малая хлебная мера. Значение ее таково: придет такой жестокий голод, что заработка земледельца будет хватать только на его собственное пропитание. Чтобы прокормить семью, земледельцу придется покупать ячмень, пищу более низкого качества. Елей и вино остались нетронутыми; может быть, эти слова указывают на то, что богатые по-прежнему будут жить в роскоши.

6:9−11 Убиенные святые взывают к правосудию не из желания мести, а в соответствии с праведностью Бога Вседержителя (6:10). Они жаждут увидеть проявление правды Божией в полной мере.

6:10 не мстишь живущим на земле. Откровение показывает, что человечество делится на две части: народ Божий, чье отечество на небесах (Флп 3:20), и непокорных жителей земли (6:15; 8:13).

6:12−17 Все живущие на земле и сама вселенная переживают суды Божии. В эти стихах содержится первое из семи описаний событий, связанных со Вторым пришествием Христа. В Евангелиях (Мк 13:24−26 и Лк 21:25−27) пришествие Сына Человеческого следует непосредственно за необычайными явлениями, происходящими с солнцем, луной и звездами. Упоминаемые семь категорий людей (6:15), как и определение «великий день гнева Его» (6:16−17), указывают на всеобъемлющий характер суда. Поскольку этот мир будет поколеблен до основания, святые должны возлагать свое упование на Бога (Евр 12:25−29; Лк 12:32−35).



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.