2 Цароў 21 глава

Другая кніга Цароў
Пераклад Чарняўскага 2017 → Толкование Далласской семинарии

Пераклад Чарняўскага 2017

1 Манаса меў дванаццаць гадоў, калі стаў царом, і пяцьдзесят пяць гадоў ён цараваў у Ерузаліме. Маці яго называлася Хапсіба.
2 І дапускаўся ён ліхоты перад абліччам Госпада паводле агіднасцей народаў, якіх знішчыў Госпад перад абліччам сыноў Ізраэля.
3 І зноў адбудоўваў ён узгоркі, якія знішчыў Эзэкія, бацька яго, і пабудаваў ахвярнікі Баалу, і зрабіў слуп, як рабіў Ахаб, цар Ізраэля, і пакланяўся ўсяму войску нябеснаму, і служыў яму.
4 І пабудаваў ён ахвярнікі ў доме Госпадавым, аб якім сказаў Госпад: «У Ерузаліме змяшчу Я імя Маё».
5 І пабудаваў ён ахвярнікі ўсяму войску нябеснаму на абодвух панадворках святыні Госпадавай,
6 і правёў ён сына свайго праз агонь, і займаўся варажбой і чарамі, і паставіў прарокаў, і павялічыў колькасць вешчуноў, так што рабіў ён зло ў вачах Госпада і гнявіў яго.
7 Таксама паставіў ён слуп Асэры, які зрабіў, у святыні, пра якую Госпад сказаў Давіду і сыну яго, Саламону: «У гэтай святыні і ў Ерузаліме, які Я выбраў з усіх пакаленняў Ізраэля, Я змяшчу імя Маё навечна;
8 і больш не прымушу Я нагу Ізраэля блукаць далёка ад зямлі, якую Я даў бацькам іх, калі толькі будуць яны на справе пільнаваць усё тое, што Я загадаў ім, і ўвесь закон, які даў ім паслугач Мой, Майсей».
9 А яны не паслухалі Яго, але былі падманутыя Манасам, так што дапускаліся ліха горш, чым народы, якіх вынішчыў Госпад перад абліччам сыноў Ізраэля.
10 І прамовіў Госпад праз паслугачоў Сваіх, прарокаў, гэтыя словы:
11 «За тое, што Манаса, цар Юдэі, дапускаўся такіх агіднасцей, найгоршых з усяго, чаго дапускаліся амарэі перад ім, і таксама за тое, што ён уцягнуў у грэх Юдэю ідаламі сваімі,
12 таму вось што кажа Госпад, Бог Ізраэля: “Вось, Я навяду няшчасці на Ерузалім і Юдэю, так што ў кожнага, хто пачуе, зазвініць у абодвух вушах яго.
13 І працягну Я над Ерузалімам вяроўку Самарыі і цяжар дому Ахаба, і вытру Ерузалім, як выціраецца міска, выціраецца і пераварочваецца дагары нагамі.
14 І Я адкіну рэшту спадчыны Маёй, і аддам яе ў рукі ворагаў яе, і будуць яны ў разарэнні і здабычай для ўсіх ворагаў сваіх,
15 бо яны рабілі ліхое перад вачамі Маімі і працягвалі гнявіць Мяне з таго дня, як выйшлі бацькі іх з Егіпта, аж па гэты дзень”.
16 Таксама ж Манаса праліў вельмі шмат нявіннай крыві, аж напоўніў ёй Ерузалім да краю, не лічачы грахоў, у якія ўцягнуў Юдэю, каб дапускалі яны ліхое ў вачах Госпадавых».
17 А рэшта дзеянняў Манасы, і ўсё, што ён зрабіў, і яго грэх, якога дапускаўся, — ці гэта не запісана ў Кнізе аналаў цароў Юдэі?
18 І супачыў Манаса з бацькамі сваімі, і быў пахаваны ў садзе дома свайго, у садзе Озы; і па ім стаў царом сын яго, Амон.
19 Амон меў дваццаць два гады, калі стаў царом і цараваў ён у Ерузаліме два гады. Маці яго называлася Мэсалемэт, дачка Харуса з Ятэбы.
20 І дапускаўся ён ліхога перад абліччам Госпада, як рабіў Манаса, бацька яго,
21 і хадзіў усімі дарогамі, якімі хадзіў бацька яго; і служыў ідалам, якім бацька яго служыў, і пакланяўся ім.
22 І пакінуў ён Госпада, Бога бацькоў сваіх, і не хадзіў дарогаю Госпада.
23 І змовіліся супраць яго паслугачы яго, і забілі цара ў доме яго;
24 а народ зямлі забіў усіх, хто змовіўся супраць цара Амона, і выбралі сабе царом замест яго Осію, сына яго.
25 А іншыя дзеянні Амона, што ён зрабіў, — ці гэта не запісана ў Кнізе аналаў цароў Юдэі?
26 І пахавалі яго ў садзе Озы ў яго магіле; і па ім стаў цараваць сын яго, Осія.

Толкование Далласской семинарии

Б. Нечестивое правление Манассии (21:1−18)

Описание царствования Манассии дано вкратце, хотя он и правил дольше чем кто-либо иной из царей Иудеи.

1. О ГРЕХАХ МАНАССИИ (21:1−9)

4Цар 21:1−9. Двенадцати лет Манассия начал править со своим отцом, и в общей сложности правил не пятьдесят (в русский текст по-видимому, вкралась опечатка), а пятьдесят пять лет. Это было время абсолютного политического господства Ассирии над всем ближневосточным регионом (и над Египтом), в которое Иудея оставалась безропотным вассалом ассирийских царей. Политическое порабощение привело (в значительной мере по злой воле Манассии) к глубочайшему духовному падению иудейского народа.

Сын благочестивого отца, Манассия стал самым нечестивым из иудейских царей. «Обратившись на пути» деда своего Ахаза, он подражал мерзостям ханаанских народов. Высоты, уничтоженные Езекией, он опять восстановил и снова поставил жертвенники Ваалу, и по примеру Ахава, царствовавшего в Самарии сделал дубраву Астарты (21:7; сравните 3Цар 16:33). Он насаждал в стране откровенно языческие культы и всячески поощрял их, к примеру, принятое у ассирийцев и вавилонян поклонение всему воинству небесному, т. е. солнцу, луне и звездам (сравните 4Цар 17:16; 23:4−5).

Жертвенники языческим богам были установлены Манассией в храме Иеговы и во дворах храма, и даже истукан Астарты поставил он в доме, о котором Господь сказал, что это место имени Его в Иерусалиме навек (сравните стих 4 и 7). И человеческие жертвоприношения практиковались при Манассии, он и сам провел сына своего чрез огонь, т. е. принес его в жертву аммонитскому богу Молоху, по-видимому, в долине Гинном (3Цар 11:7, 33; 4Цар 23:10, 13).

И гадал Манассия и ворожил, и завел вызывателей мертвецов и волшебников, хотя все это было запрещено законом Моисея (толкование на (17:17), и у Господа вызывало гнев. Царь словно демонстрировал свое неуважение к обетованиям, которые Бог клялся его предкам исполнить — при условии повиновения народа Ему и заповедям Моисеевым (стих 8). В царствование Манассии иудеи поступали хуже тех народов, которых истребил Господь от лица сынов Израилевых (21:15−16).

2. СУДЬБА ИЕРУСАЛИМА (21:10−16)

4Цар 21:10−16. Все это время Господь не молчал, но говорил к царю и народу чрез Своих пророков (включая, возможно, Исаию), обличая и предупреждая. Но Манассия жестоко преследовал пророков Иеговы, и многие их них погибли мученической смертью за своего Господа (в ветхозаветной истории такое было впервые; согласно еврейскому преданию, одним из мучеников стал при Манассии пророк Исаия, которого перепилили надвое деревянной пилой, — в Евр 11:37, возможно, содержится косвенное упоминание об этом). (в стихе 16) о пролитии Манассией невинной крови, которою он наполнил Иерусалим от края до края.

Аморреи (стих 11) в дни Иисуса Навина были самым нечестивым в Палестине народом.

За крайне злые дела Манассии, в которые царь вовлек и весь народ Иудеи, Господь обещал навести на Иерусалим страшные бедствия (стих 12). В стихе 13 в иносказательной форме выражена та мысль, что Иуду постигнет такая же судьба, какая постигла Израиль (Самарию и династию Ахава). Иерусалим, который будет очищен Им от присущих этому городу мерзостей, Бог уподобляет вытертой досуха и опрокинутой чаше.

Остаток Своего удела Господь отвергнет — в том смысле, что, отдав его на поругание и разграбление всем неприятелям его, лишит его Своей зашиты.

3. СМЕРТЬ МАНАССИИ (21:17−18)

4Цар 21:17. Из второй книги Паралипоменон (33:11) мы узнаем, что Манассия был за грехи свои уведен ассирийским царем, вероятно, Ассурбанипалом (669−626 г. до Р. Х.) в плен в Вавилон; в этом городе, покоренном ассирийцами, царь их находился в то время. В Вавилоне Манассия покаялся, и Господь, после некоторого времени пребывания его в плену, позволил ему возвратиться в Иерусалим (сравните 2Пар 33:12−13 и 2Пар 33:18−19). Там Манассия много сделал по искоренению идолопоклонства (2Пар 33:15−17). Однако духовное зло, причиненное им прежде, принесло в Иудее такие ядовитые плоды, что, несмотря и на реформы, проведенные еще позднее царем Иосией, Божий суд не мог быть отвращен от Иудеи (4Цар 23:26).

4Цар 21:18. Примечательно, что по смерти своей Манассия был погребен не в царских гробницах, где в основном покоились благочестивые цари Иудеи, но в дворцовом саду. После него воцарился Аммон, сын его.

В. Нечестивое правление Аммона (21:19−26)

4Цар 21:19−22. Недолгим (всего два года — с 642 по 640 г. до Р. Х.) было правление Аммона, который во всем следовал путями отца своего Манассии (до покаяния того); он возвратился к служению идолам и оставил Господа.

4Цар 21:23−26. Погиб Аммон в результате заговора своих придворных, но духовно развращенный народ, вероятно, симпатизировал Аммону, вернувшему ему «высоты» и идолов; убийцы царя были перебиты, и на трон возведен Иосия, сын Аммона. Похоронен Аммон был вместе со своим отцом во дворцовом саду.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.