Выхад 37 глава

Кніга Выхаду
Пераклад Чарняўскага 2017 → Толкование Далласской семинарии

Пераклад Чарняўскага 2017

1 А Бесэлеэль зрабіў і каўчэг з дрэва акацыі, што меў у даўжыню два локці з паловаю, а ў шырыню і вышыню — паўтара локця; і пакрыў ён яго найчысцейшым золатам знутры і звонку.
2 І зрабіў вакол яго залаты вянок,
3 адліўшы да яго чатыры залатыя кольцы да чатырох падножжаў; два кольцы да аднаго боку і два — да другога.
4 З дрэва акацыі зрабіў таксама жэрдкі, якія пакрыў золатам;
5 і прасунуў іх у кольцы, што былі на абодвух баках каўчэга, каб насіць яго.
6 Зрабіў і перамольню з найчысцейшага золата: даўжынёю — два з паловаю локці, а шырынёю — паўтара локця.
7 Зрабіў таксама двух херубінаў з чаканнага золата, памясціў на абодвух канцах перамольні:
8 аднаго херубіна на адным канцы аднаго краю, а другога херубіна на канцы другога краю; на кожным краі перамольні зрабіў ён двух херубінаў,
9 што ўзнімалі крылы ўгору і закрывалі сваімі крыламі перамольню, і глядзелі адзін на аднаго, і твары херубінаў былі звернуты да перамольні.
10 Зрабіў і стол з дрэва акацыі, у даўжыню — два локці, і ў шырыню — адзін локаць, а ў вышыню ён меў паўтара локця,
11 і пакрыў яго найчысцейшым золатам, і зрабіў на ім вакол залаты вянок.
12 Таксама зрабіў кругом ліштву залатую на чатыры пальцы і над ёю — залаты вянок.
13 Адліў і чатыры залатыя кольцы, якія прымацаваў на чатырох вуглах для кожнай ножкі стала каля ліштвы;
14 і прасунуў у іх жэрдкі, каб стол можна было насіць.
15 Зрабіў таксама і самі жэрдкі з дрэва акацыі і пакрыў іх золатам;
16 з найчысцейшага золата зрабіў таксама пасудзіны да ўсялякага ўжытку для стала, чары, і фіялы, і кіяфы, і кратэры, у якіх трэба прыносіць узліванні.
17 Зрабіў і чаканны падсвечнік з найчысцейшага золата, падножжа яго і стрыжань; чары, яблыкі і кветкі былі з ім адным цэлым;
18 шэсць галін выходзіла з абодвух яго бакоў, тры галіны з аднаго боку і тры галіны з другога;
19 на адной галіне знаходзіліся тры чары ў форме міндалевага дрэва з яблыкамі і кветкамі, і тры чары ў форме міндалёвага дрэва на другой галіне з яблыкамі і кветкамі. Аднолькавае было на шасці галінах, што выходзілі са стрыжня падсвечніка.
20 А на самім стрыжні былі чатыры чары ў форме міндалевага дрэва, з яблыкамі і кветкамі;
21 адзін яблык быў пад кожнымі дзвюмя галінамі ў трох месцах; гэтых галін, што выходзяць з аднаго стрыжня, атрымліваецца шэсць.
22 Такім чынам, яблыкі і галіны былі адно са стрыжнем, і ўсё было вычаканена з найчысцейшага золата.
23 Зрабіў і сем лямп са шчыпцамі і пасудзінамі, дзе збіраецца нагар, з найчысцейшага золата.
24 Талент найчысцейшага золата важыў падсвечнік і ўсе яго прыналежнасці.
25 З дрэва акацыі пабудаваў і ахвярнік каджэння, што меў у даўжыню і ў шырыню локаць, а ў вышыню — два локці; з вуглоў яго выходзілі рогі.
26 І пакрыў яго найчысцейшым золатам з кратамі, і сценамі, і рагамі. Зрабіў на ім і залаты вянок кругом,
27 і пад вянком на двух баках памясціў два залатыя кольцы, каб прасоўваць у іх жэрдкі і каб можна было насіць ахвярнік.
28 А самі жэрдкі ён зрабіў з дрэва акацыі і пакрыў іх залатымі пласцінамі.
29 Прыгатаваў і алей для святога намашчэння, і кадзіла з найчысцейшых вострых духмяных прыпраў працы майстра, які прыгатаўляе мазі і фарбы.

Толкование Далласской семинарии

б. Изготовление «предметов обстановки» скинии (37:1 — 38:8)

Исх 37:1 — 38:8. Разбору подлежат шесть «предметов обстановки» или принадлежностей скинии: а) ковчег с его «крышкой очищения» (37:1−9; сравните 25:10−22); б) стол из дерева ситтим (акации), который являлся «столом для хлебов предложения» (37:10−16; сравните 25:23−30; 39:36); в) светильник (37:17−24; сравните 25:31−39); г) жертвенник для приношения курений (37:25−28; сравните 30:1−10), принадлежностями которого были миро для священного помазания и курение благовонное (37:29; сравните 30:22−28): д) жертвенник всесожжения (38:1−7; сравните 27:1−8); и е) умывальник из меди (38:8; сравните 30:17−21).

В еврейском оригинале 38:8 речь идет о том, что медный умывальник был сделан из зеркал (полированной меди или бронзы, не стеклянных, конечно), которые принадлежали женщинам, служившим при входе в скинию собрания. Не исключено, что имелась в виду та «скиния собрания», которую воздвиг Моисей «вне стана» после того, как завет был нарушен, и прежде чем он был восстановлен (сравните 33:7−11). В любом другом месте под «скинией собрания» понимается, конечно, главная скиния (к примеру, 40:1, 12, 22, 24, 26, 29−30, 34−35).



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.