Да Філіпянаў 2 глава

Пасланне да Філіпянаў
Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла → Толкования Августина

Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла

1 Калі ёсць які заклік у Хрысце, калі ёсць якое падбадзёрванне любові, калі ёсць якая лучнасць Духа, калі ёсць якое сардэчнае спачуванне,
2 то дапоўніце маю радасць, каб вы думалі тое самае, мелі тую самую любоў, былі аднадушнымі і аднадумцамі.
3 Нічога не рабіце дзеля разладу ці дзеля пустой пахвальбы, але ў пакоры лічыце адзін аднаго вышэйшым за сябе.
4 Не клапаціцеся кожны толькі пра сваё, але і пра іншых.
Гімн Хрысту, прыніжанаму і ўзвышанаму

5 Няхай вашыя думкі будуць такімі, як у Хрысце Езусе.
6 Ён, будучы ў постаці Бога, не скарыстаў з таго, каб быць нароўні з Богам,
7 але выракся самога сябе, прыняўшы постаць слугі, прыпадобніўшыся да людзей. І з выгляду стаўшы як чалавек,
8 прынізіў сябе, будучы паслухмяным ажно да смерці, смерці крыжовай.
9 Таму Бог узвысіў Яго і даў Яму імя па-над усялякае імя,
10 каб на імя Езуса схілілася кожнае калена стварэнняў нябесных, зямных і падземных,
11 і каб кожны язык вызнаваў, што Панам ёсць Езус Хрыстус дзеля хвалы Бога Айца.
Павел заклікае філіпянаў клапаціцца аб збаўленні

12 Умілаваныя мае, як вы заўсёды былі паслухмянымі не толькі ў маёй прысутнасці, але яшчэ больш цяпер, у час маёй адсутнасці, так з бояззю і трымценнем здзяйсняйце сваё збаўленне.
13 Бо гэта Бог ёсць тым, хто чыніць у вас жаданне і дзеянне паводле свайго ўпадабання.
14 Усё рабіце без нараканняў і сумненняў,
15 каб вы сталі бездакорнымі, бязвіннымі і беззаганнымі Божымі дзецьмі сярод ілжывага і падступнага пакалення, у якім вы ззяеце, як светачы ў свеце.
16 Трымайцеся слова жыцця на пахвалу мне ў дзень Хрыстовы, што я не дарма бег і не дарма працаваў.
17 Калі нават і пральюся як ахвяра на служэнне вашай веры, то радуюся і цешуся разам з усімі вамі.
18 Таксама і вы радуйцеся і цешцеся са мною.
Місія Цімафея і Эпафрадыта

19 Маю надзею ў Пану Езусе, што ў хуткім часе прышлю да вас Цімафея, каб я супакоіўся, даведаўшыся пра вас.
20 Бо я не маю іншага аднадумца, які б так шчыра рупіўся пра вас.
21 Усе шукаюць свайго, а не таго, што Езуса Хрыста.
22 Вы ведаеце яго вернасць, бо ён, як бацькаў сын, служыў разам са мною дзеля пашырэння Евангелля.
23 Спадзяюся, што я пашлю яго да вас адразу, як толькі вырашу свае справы.
24 Маю надзею ў Пану, што і сам неўзабаве прыбуду да вас.
25 Я палічыў патрэбным паслаць да вас Эпафрадыта, брата, свайго паплечніка ў працы і змаганні, вашага пасланца і слугу ў маёй патрэбе,
26 бо ён вельмі тужыў па ўсіх вас і вельмі непакоіўся з-за таго, што вы пачулі пра яго хваробу.
27 І сапраўды, ён смяротна захварэў. Але Бог змілаваўся над ім, і не толькі над ім, але і нада мною, каб я не меў дадатковага смутку.
28 Таму я тым хутчэй паслаў яго, каб вы ўбачылі яго і ўзрадваліся зноў, і каб я не меў смутку.
29 Прыміце яго ў Пану з поўнай радасцю і майце ў пашане такіх,
30 бо ён быў у небяспецы смерці за справу Хрыста, рызыкаваў жыццём, каб споўніць тое, у чым вы не маглі служыць мне.

Толкования Августина

Стих 6

Писание говорит и об одном, и о другом: о Сыне, равном Отцу, и об Отце, большем Сына. Ибо, несомненно, одно мыслится в связи с образом Божием, другое — в связи с образом раба. И это правило для разрешения данного вопроса посредством Святого Писания предлагается нам в одной главе послания апостола Павла, в котором рекомендуется особенно четко помнить об этом различии. Он говорит: «Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу, но уничижил Себя Самого, приняв образ раба, сделавшись подобным человекам и по виду став как человек» (6 Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу; 7 но уничижил Себя Самого, приняв образ раба, сделавшись подобным человекам и по виду став как человек; Флп 2:6−7). Таким образом, Сын Божий равен по природе Богу Отцу, по своему же «виду» — меньше. В образе раба, который Он принял, Сын меньше Отца; в образе же Божием, в котором Он пребывал и прежде принятия образа раба, Сын равен Отцу.

Источник: О Троице I:1:14.

Стих 8

Он смирил Себя, быв послушным даже до смерти, и смерти крестной, дабы никто из нас, хотя кто-то может и не бояться смерти, не устрашился никакой смерти, которую люди считают величайшим несчастьем.

О вере и символе веры 5.11, Cl.0293,5.11.14.15

Иное толкование

Итак, Он через то посредник, через что — человек; ниже Отца, потому что ближе к нам; выше нас, потому что ближе к Отцу. Потому и сказано: подчинился Отцу, потому что принял образ раба; но выше нас, потому что нет на Нем греха.

О благодати Христа и первородном грехе 28.33,Cl.0349,2.28.33.193.9

Господь Иисус Христос пришел во плоти и принял образ раба, быв послушен даже до смерти крестной не по другой какой причине, как только чтобы даровать жизнь тем, кто как бы стали членами Его тела по раздаянию Его милостивейшей благодати. Он — их глава в приобретении Царства Небесного. Он оживил, спас, освободил, искупил, просветил тех, кто находились прежде в смерти греха, бездействии, рабстве, пленении, мраке, под властью дьявола — князя греха.

О том, чего заслуживают грешники, отпущении грехов и крещении детей 1.26.39,Cl.0342,1.26.39.37.12

Стих 13

Бог производит в вас и хотение и действие по Своему благоволению, сказал апостол, но это не должно означать, что Он лишил нас свободной воли. Если бы это было так, то выше он не говорил бы: со страхом и трепетом совершайте свое спасение. И когда он призывает совершать спасение, ясно, что они обладают свободой воли. Однако — со страхом и трепетом, чтобы они, приписав себе достойные деяния, не оказались отвергнутыми от добра.

О благодати и свободной воле 21, Cl.0352,894.1

Иное толкование

Бог не только одарил нас возможностью делать — чему Он еще и способствует, — но и обеспечивает нас тем, чтобы в нас были хотение и действие. Не то чтобы желание и действие были совсем не наши, но без Его помощи мы не можем ни желать добра, ни сотворить его.

О благодати Христа и первородном грехе 1.25.26 Cl.0349, 1.25.26.146.10

Когда мы что-то делаем, это точно наше дело; но Бог обеспечивает, чтобы мы делали, давая нам силы, совершенно достаточные для исполнения желания.

О благодати и свободной воле 32, Cl.0352,900.55

***

Не во власти Бога склонить кого-либо ко злу или добру против его желания, но если Бог кого оставляет по его заслугам, такой человек обратится ко злу; тогда как с помощью Божией и без всяких заслуг он обратится к добру. Ибо не добр человек, если он этого не желает, но благодать Божия помогает ему даже захотеть. Ведь не без причины написано: Бог производит в вас и и хотение, и действие по Своему благоволению.

Против двух посланий Пелагия 1.18.36,142 С1. 0346, 1.18.36.452.23.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.