Да Піліпян 2 глава

Ліст сьвятога Паўлы апостала да Піліпян
Пераклад Яна Станкевіча → Толкования Августина

Пераклад Яна Станкевіча

1 Дык калі ё такое захочаньне ў Хрысту, калі якое пацяшэньне міласьцяй, калі якое ўзаем’е Духа, калі якая спагада а жаль,
2 Дык напоўніце радасьць маю, каб вы думалі тое самае, мелі тую самую міласьць, задзіночыліся душою, праз адно думалі;
3 Няхай нічога ня будзе ў духу сьпіраньня альбо пустое славы, але ў пакоры адны адных за вышшых за сябе майце.
4 Не глядзі кажны толькі сябе, але кажны таксама іншых.
5 Бо няхай тая думка будзе ў вас, якая і ў Хрысту Ісусу,
6 Каторы, будучы ў хорме Божай, не ўважаў сабе за грабеж быць роўным із Богам;
7 Але паніжыў Сябе Самога, бяручы хорму нявольніка, стаўшы падобным да людзёў,
8 І з выгляду стаў як людзіна; паніжыўся, стаў паслухменым аж да сьмерці, і сьмерці крыжавой.
9 Затым і Бог высака ўзьняў Яго і даў Яму імя над кажнае імя,
10 Каб у імя Ісусава кажнае калена клякала на небе, і на зямлі, і пад зямлёю,
11 І кажны язык вызнаваў, што Ісус Хрыстос ё Спадар на славу Бога Айца.
12 Дык, любовыя мае, як вы заўсёды былі паслухменыя, ня толькі ў прытомнасьці маёй, але шмат балей цяпер у часе няпрытомнаеьці мае, із страхам а дрыготаю дзейце спасеньне свае,
13 Бо Бог дзее ў вас і хаценьне і дзеяньне, подле добрае волі Свае.
14 Усе рабіце без нараканьня а сьпярэчак,
15 Каб вы былі беззаганныя й простыя бязупічныя дзеці Божыя сярод непасьцівага а крутадушнага пакаленьня, памеж каторага вы, як сьветлы на сьвеце,
16 Дзержачы слова жыцьця, на пахвалу маю дня Хрыстовага, каб я не дарма бег ані дарма працаваў.
17 Але хоць бы я быў выліты як узьліваньне на аброк а паслугу веры вашае, я цешуся і цешуся супольна з усімі вамі.
18 Гэтак жа й вы цешчася і цешчася з імною.
19 Я ж спадзяюся ў Спадару Ісусу неўзабаве паслаць Цімоха да вас, каб і я пацешыўся, даведаўшыся праз вас.
20 Бо я ня маю аднадумца, каторы бы так шчыра рупіўся праз тое, як вы маецеся;
21 Бо ўсі шукаюць свайго, а не таго, што Ісуса Хрыста,
22 А вы ведаеце ўзумеласьць ягоную, што, як дзяцё айцу, ён служыў імне ў Дабравесьці.
23 Дык яго я спадзяюся без адвалокі паслаць, як толькі абачу, што будзе дзеяцца з імною.
24 Але я спадзяюся ў Спадару, што я сам уборзьдзе прыйду да вас.
25 Ано я ўважаў за патрэбнае паслаць да вас Епафродыта, брата а супрацаўня а сужаўнера майго, а вашага пасланца й слугачага ў патрэбе маёй,
26 Бо ён тужыў па ўсіх вас і быў зьнемарашчаны з тога, што вы пачулі, што ён быў хворы.
27 Бо запраўды ён быў хворы пры сьмерці, але Бог зьмілаваўся над ім і не над адным ім, але й над імною, каб я ня меў смутку да смутку.
28 Затым я ахватней паслаў яго, каб вы, абачыўшы яго ізноў, усьцешыліся, і я быў меней смутны.
29 Прыміце яго ў Спадару з усёй радасьцяй і майце такіх у сьці,
30 Бо за справу Хрыстову ён быў блізка сьмерці, рызыкуючы жыцьцём сваім, каб запоўніць нястачу вашых паслугаў імне.

Толкования Августина

Стих 6

Писание говорит и об одном, и о другом: о Сыне, равном Отцу, и об Отце, большем Сына. Ибо, несомненно, одно мыслится в связи с образом Божием, другое — в связи с образом раба. И это правило для разрешения данного вопроса посредством Святого Писания предлагается нам в одной главе послания апостола Павла, в котором рекомендуется особенно четко помнить об этом различии. Он говорит: «Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу, но уничижил Себя Самого, приняв образ раба, сделавшись подобным человекам и по виду став как человек» (6 Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу; 7 но уничижил Себя Самого, приняв образ раба, сделавшись подобным человекам и по виду став как человек; Флп 2:6−7). Таким образом, Сын Божий равен по природе Богу Отцу, по своему же «виду» — меньше. В образе раба, который Он принял, Сын меньше Отца; в образе же Божием, в котором Он пребывал и прежде принятия образа раба, Сын равен Отцу.

Источник: О Троице I:1:14.

Стих 8

Он смирил Себя, быв послушным даже до смерти, и смерти крестной, дабы никто из нас, хотя кто-то может и не бояться смерти, не устрашился никакой смерти, которую люди считают величайшим несчастьем.

О вере и символе веры 5.11, Cl.0293,5.11.14.15

Иное толкование

Итак, Он через то посредник, через что — человек; ниже Отца, потому что ближе к нам; выше нас, потому что ближе к Отцу. Потому и сказано: подчинился Отцу, потому что принял образ раба; но выше нас, потому что нет на Нем греха.

О благодати Христа и первородном грехе 28.33,Cl.0349,2.28.33.193.9

Господь Иисус Христос пришел во плоти и принял образ раба, быв послушен даже до смерти крестной не по другой какой причине, как только чтобы даровать жизнь тем, кто как бы стали членами Его тела по раздаянию Его милостивейшей благодати. Он — их глава в приобретении Царства Небесного. Он оживил, спас, освободил, искупил, просветил тех, кто находились прежде в смерти греха, бездействии, рабстве, пленении, мраке, под властью дьявола — князя греха.

О том, чего заслуживают грешники, отпущении грехов и крещении детей 1.26.39,Cl.0342,1.26.39.37.12

Стих 13

Бог производит в вас и хотение и действие по Своему благоволению, сказал апостол, но это не должно означать, что Он лишил нас свободной воли. Если бы это было так, то выше он не говорил бы: со страхом и трепетом совершайте свое спасение. И когда он призывает совершать спасение, ясно, что они обладают свободой воли. Однако — со страхом и трепетом, чтобы они, приписав себе достойные деяния, не оказались отвергнутыми от добра.

О благодати и свободной воле 21, Cl.0352,894.1

Иное толкование

Бог не только одарил нас возможностью делать — чему Он еще и способствует, — но и обеспечивает нас тем, чтобы в нас были хотение и действие. Не то чтобы желание и действие были совсем не наши, но без Его помощи мы не можем ни желать добра, ни сотворить его.

О благодати Христа и первородном грехе 1.25.26 Cl.0349, 1.25.26.146.10

Когда мы что-то делаем, это точно наше дело; но Бог обеспечивает, чтобы мы делали, давая нам силы, совершенно достаточные для исполнения желания.

О благодати и свободной воле 32, Cl.0352,900.55

***

Не во власти Бога склонить кого-либо ко злу или добру против его желания, но если Бог кого оставляет по его заслугам, такой человек обратится ко злу; тогда как с помощью Божией и без всяких заслуг он обратится к добру. Ибо не добр человек, если он этого не желает, но благодать Божия помогает ему даже захотеть. Ведь не без причины написано: Бог производит в вас и и хотение, и действие по Своему благоволению.

Против двух посланий Пелагия 1.18.36,142 С1. 0346, 1.18.36.452.23.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.