Лікі 19 глава

Чацьвертая кніга Масеява: Лікі
Пераклад Яна Станкевіча → Комментарии МакДональда

Пераклад Яна Станкевіча

1 І гукаў СПАДАР Масею а Аарону, кажучы:
2 «Во ўстава права, каторае расказаў СПАДАР, кажучы: скажы сыном Ізраелявым, няхай возьмуць табе рыжую цяліцу дасканальную, на каторай няма заганы, на каторую не ўзышло йго.
3 І дайце яе Елеазару сьвятару, і вывядзе ён вонкі табару, і зарэжуць яе перад ім,
4 І возьме Елеазар сьвятар палцам сваім із крыві яе, і крывёю яе пакропе перад шчытам будану збору сем разоў.
5 І спаляць цяліцу на аччу яго: скуру яе а мяса, яе а кроў зь нечысьцяй яе няхай спаляць.
6 І возьме сьвятар кедравага дзерва а гізопу а нітку з чырвовае воўны, і кіне на сярэдзіну спаленьня цяліцы.
7 І хай вымые сьвятар адзецьці свае, і абмые цела свае ў вадзе, і потым увыйдзе ў табар, і нячысты будзе сьвятар аж да вечара.
8 І тый, што паліў яе, хай вымые адзецьці свае ў вадзе, і абмые цела свае ў вадзе, і нячысты будзе аж да вечара.
9 І хай зьбярэць чыстая людзіна попел цяліцы, і паложа вонках табару на чыстым месцу, і будзе грамадзе сыноў Ізраелявых на дзяржаньне да вады адлучэньня: гэта аброк за грэх.
10 І тый, што зьбіраў попел цяліцы, вымые адзецьці свае, і нячысты будзе аж да вечара. І будзе сыном Ізраелявым і чужаземцу, што жывець сярод іх, уставаю вечнай.
11 Хто даткнецца да мертвага цела якога-колечы чалавека, дык нячысты будзе сем дзён.
12 Ён мае ачысьціцца ад гэтага на трэйці дзень, а на сёмы дзень будзе чысты; а калі ж ён не ачысьціцца на трэйці дзень, то й на сёмы дзень ня будзе чысты.
13 Кажны, хто даткнецца да мертвага цела якога-колечы чалавека й не ачысьціцца, сплюгаве вітальню СПАДАРОВУ; і будзе выгублены чалавек тый з Ізраеля, бо адлучальная вада не пакроплена на яго: нячысты будзе, яшчэ нечысьць ягоная на ім.
14 Вось права: калі чалавек памрэць у будане, то кажны, хто прыйдзе да будану, і ўсе, што ў будане, нячыстае будзе сем дзён.
15 І кажная адкрытая судзіна, на каторай няма накрыцьця, наўкола абвязанага, нячыстая.
16 І кажны, хто даткнецца на полю да забітага мячом, альбо да памерлага, альбо да косьці людзкое, альбо да гробу, нячысты будзе сем дзён.
17 І возьмуць нячыстаму з попелу спаленага аброку за грэх, і нальлюць на яго ў судзіну жывое вады;
18 І хай людзіна чыстая возьме гізопу, і занура яго ў ваду, і пакропе на будан а на ўсі судзіны а на ўсі душы, каторыя ў ім былі, на тога, хто даткнуўся да косьці, альбо да забітага, альбо да памерлага, альбо да гробу,
19 І хай пакропе чысты нячыстага на трэйці дзень, і на сёмы дзень будзе ачышчаны. І вымые ён адзецьці свае, і абмые цела свае ў вадзе, і ўвечары будзе чысты.
20 А хто будзе нячысты й не ачысьце сябе, то будзе выгублена душа тая з пасярод грамады, бо яна сплюгавіла сьвятыню СПАДАРОВУ; адлучальнай вадою яна не пакроплена, яна нячыстая.
21 І хай будзе гэта ім уставаю вечнай. І хто крапіў адлучальнаю вадою, няхай вымые адзецьці; і хто даткнуўся да адлучальнае вады, нячысты будзе аж да вечара.
22 І ўсе, да чаго даткнецца нячысты, будзе нячыстае; і душа, што даткнулася, нячыстая будзе аж да вечара».

Комментарии МакДональда

19:1−10 Глава 19 посвящена одному из сильнейших символов очищения в Ветхом Завете — использованию пепла рыжей телицы. Это приношение, в частности, было необходимо для очищения при прикосновении к мертвому телу. Сыны Израилевы не так давно восстали против Господа в Кадесе. Теперь они отправляются в пустыню, чтобы погибнуть за свое неверие. Более шестисот тысяч человек погибнут за тридцать восемь лет, то есть, в день будет погибать более сорока человек. Необходимость пепла рыжей телицы очевидна, ибо кто сможет избежать соприкосновения со смертью в таком путешествии?

Телицу выводили за стан и закалывали (ст. 3). Елеазар священник кропил ее кровью семь раз перед скинией, затем телицу сжигали полностью, вместе с кожей и всем остальным, с кедровым деревом, иссопом и червленой шерстью. Те же самые составляющие использовались при очищении прокаженных (Левит 14:4, 6). Священник и сжигающий телицу считались нечистыми до вечера. Кто-нибудь чистый аккуратно собирал пепел, который потом сохранялся вне стана для будущего использования (ст. 9); человек же считался нечистым до вечера.

19:11−19 Этот отрывок повествует о том, как должен был использоваться пепел рыжей телицы. Если человек оказывался церемониально нечистым, осквернив себя прикосновением к мертвому телу или находясь в шатре, где кто-то умер, тогда кто-нибудь чистый брал немного пепла и смешивал его с живой водой [проточной водой — прим. переводчика]. Чистый окроплял нечистого этой водой, используя для этого иссоп, в третий и седьмой день. В седьмой день нечистый человек должен был вымыть свои одежды, вымыть тело и к вечеру считался чистым (ст. 19).

Уильямс предполагает, что рыжая телица символизировала собой Христа: «без пятна снаружи и без порока внутри; свободного от какого-либо рабства греха; и облаченного в земной прах человеческой природы». Но следует проявлять осторожность, чтобы не зайти в этом символизме слишком далеко.

Одно историческое упоминание использования пепла рыжей телицы приводится в 31-ой главе книге Чисел. Грегори Мантл говорит следующее:

«... Пепел считался сосредоточением основных свойств приношения за грех, и им можно было воспользоваться в любой момент без затраты чрезмерных усилий и потери времени. Одной рыжей телицы хватало на нескольких столетий. Предполагают, что на протяжении всей истории Израиля в качестве подобной жертвы потребовалось всего шесть телиц; для придания очищающих свойств родниковой воде было достаточно небольшого количества пепла». Автор послания к Евреям утверждает, что, в то время как пепел рыжей телицы освящал человека только снаружи, очищая от церемониального осквернения, кровь Христа обладает безграничной силой, производя внутреннее очищение совести от мертвых дел (Евреям 9:13−14). Неизвестный автор поясняет:

«Пепел рыжей телицы был предусмотренной Богом мерой при неизбежном,  неминуемом  контакте с окружающей нас духовной смертью. Возможно, он имеет особое отношение к вине Израиля за пролитие крови Мессии. Он напоминает жертву повинности, но не заменяет ее». Ветхозаветные установления об омовении водой, иногда проточной водой (Левит 15:13) в наше время являются принятой медицинской методикой дезинфекции.

19:20−22 Для человека, который был нечист и не использовал окропительную воду, наказание было неизбежным. Также, Бог постановил, что всякий, кто прикасался к воде или кропил ее, считался нечистым до вечера, и всякий, к кому он прикасался, также был нечист до конца дня.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.