Галатам 3 глава

Послание Галатам
Русского Библейского Центра → Елизаветинская Библия

 
 

Непонятливые галаты! Кто обморочил вас? Это вас-то, чьим глазам столько открылось о Христе распятом!
 
Ѽ, несмы́сленнїи гала́тє, кто̀ вы̀ прельсти́лъ є҆́сть не покори́тисѧ и҆́стинѣ, и҆̀мже пред̾ ѻ҆чи́ма ї҆и҃съ хр҇то́съ преднапи́санъ бы́сть, въ ва́съ распѧ́тъ;

Хочу от вас услышать одно: от авторитета Закона с вами Дух, которого вы получили, или от слова веры?
 
Сїѐ є҆ди́но хощѹ̀ ѹ҆вѣ́дѣти ѿ ва́съ: ѿ дѣ́лъ ли зако́на дх҃а прїѧ́сте, и҆лѝ ѿ слѹ́ха вѣ́ры;

Неужели вы до того непонятливы, что, начав Духом, уперлись в конце концов в плоть?
 
Та́кѡ ли несмы́сленни є҆стѐ; наче́нше дѹ́хомъ, нн҃ѣ пло́тїю скончава́ете;

Вы столько всего претерпели! Неужели впустую? Нет, это было бы слишком.
 
Толи҄ка пострада́сте тѹ́не; А҆́ще то́чїю и҆ тѹ́не.

Когда вы получаете дар Духа и чудотворной силы, из чего исходит Податель даров — из Закона или из слова веры?
 
Подаѧ́й ѹ҆̀бо ва́мъ дх҃а и҆ дѣ́йствѹѧй си҄лы въ ва́съ, ѿ дѣ́лъ ли зако́на, и҆лѝ ѿ слѹ́ха вѣ́ры;

Вот же «поверил Авраам Богу — и зачлось ему за праведность».
 
ѩ҆́коже а҆враа́мъ вѣ́рова бг҃ѹ, и҆ вмѣни́сѧ є҆мѹ̀ въ пра́вдѹ.

Пора вам понять, что сыны Авраама — те, у кого вера.
 
Разѹмѣ́йте ѹ҆̀бо, ѩ҆́кѡ сѹ́щїи ѿ вѣ́ры, сі́и сѹ́ть сы́нове а҆враа҄мли.

Писание, предвидя, что Бог верой оправдает язычников, наперед огласило Авраамово евангелие: «С тобой — благословение всем народам».
 
(За҄ 205.) Пред̾ѹви́дѣвшее же писа́нїе, ѩ҆́кѡ ѿ вѣ́ры ѡ҆правда́етъ ѩ҆зы́ки бг҃ъ, пре́жде благовѣствова̀ а҆враа́мѹ, ѩ҆́кѡ блг҇вѧ́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ всѝ ѩ҆зы́цы.

Это и происходит. С Авраамом — благословение всем, кто верит, как поверил он сам.
 
Тѣ́мже сѹ́щїи ѿ вѣ́ры, блг҇вѧ́тсѧ съ вѣ́рнымъ а҆враа́момъ:

А те, кто полагается на действие Закона остаются под проклятием. Написано: «Проклят тот, кто не исполняет всего, что написано в Книге Закона».
 
є҆ли́цы бо ѿ дѣ́лъ зако́на сѹ́ть, под̾ клѧ́твою сѹ́ть. Пи́сано бо є҆́сть: про́клѧтъ всѧ́къ, и҆́же не пребѹ́детъ во всѣ́хъ пи́санныхъ въ кни́зѣ зако́ннѣй, ѩ҆́кѡ твори́ти ѧ҆̀.

Закон никого не оправдает перед Богом, это ясно. Зато «праведен, у кого вера. Он будет жить».
 
А҆ ѩ҆́кѡ въ зако́нѣ никто́же ѡ҆правда́етсѧ ѿ бг҃а, ѩ҆́вѣ, ѩ҆́кѡ пра́ведный ѿ вѣ́ры жи́въ бѹ́детъ.

А по Закону вера остается не у дел: «жить будет тот, кто исполнит каждую букву Закона».
 
Зако́нъ же нѣ́сть ѿ вѣ́ры: но сотвори́вый та҄ человѣ́къ жи́въ бѹ́детъ въ ни́хъ.

Христос выкупил и вывел нас из-под проклятия Закона, взял проклятие на Себя. Об этом написано: «Проклят вознесенный на древе».
 
(За҄ 206.) Хр҇то́съ ны̀ и҆скѹпи́лъ є҆́сть ѿ клѧ́твы зако́нныѧ, бы́въ по на́съ клѧ́тва: пи́сано бо є҆́сть: про́клѧтъ всѧ́къ висѧ́й на дре́вѣ:

Через Христа Иисуса Авраамово благословение перешло на язычников. Вера дала нам обещанного Духа.
 
да въ ѩ҆зы́цѣхъ блг҇ве́нїе а҆враа́мле бѹ́детъ ѡ҆ хр҇тѣ̀ ї҆и҃сѣ, да ѡ҆бѣтова́нїе дх҃а прїи́мемъ вѣ́рою.

Братья! Говорю в обыденном понимании. Даже заверенного людьми завещания никто не переделывает и не отменяет.
 
(За҄ 207.) Бра́тїе, по человѣ́кѹ глаго́лю: ѻ҆ба́че человѣ́ческагѡ пред̾ѹтвержде́нна завѣ́та никто́же ѿмета́етъ и҆лѝ приповелѣва́етъ.

Аврааму не зря было дано обещание о его семени. Не о многих сказано: «и потомкам», — а об одном: «и потомку твоему». А это Христос.
 
А҆враа́мѹ же рече́ни бы́ша ѡ҆бѣ́ты, и҆ сѣ́мени є҆гѡ̀. Не глаго́летъ (же): и҆ сѣ́менємъ, ѩ҆́кѡ ѡ҆ мно́зѣхъ, но ѩ҆́кѡ ѡ҆ є҆ди́номъ: и҆ сѣ́мени твоемѹ̀, и҆́же є҆́сть хр҇то́съ.

Договора, Богом утвержденного ранее, за четыреста тридцать лет до появления Закона, Закон не отменяет. Обещание остается в силе.
 
Сїе́ же глаго́лю, завѣ́та пред̾ѹтвержде́ннагѡ ѿ бг҃а во хр҇та̀, бы́вый по лѣ́тѣхъ четы́риста и҆ три́десѧтихъ зако́нъ не ѿмета́етъ, во є҆́же разори́ти ѡ҆бѣтова́нїе.

Если по Закону наследуют, то уже не по обещанию. Аврааму же даровано от Бога согласно обещанию.
 
А҆́ще бо ѿ зако́на наслѣ́дїе, не ктомѹ̀ (ѹ҆жѐ) ѿ ѡ҆бѣтова́нїѧ: а҆враа́мѹ же ѡ҆бѣтова́нїемъ дарова̀ бг҃ъ.

Тогда для чего Закон? Он до прихода Потомка, которому обещано, явился ответом на злонамеренные поступки и как дополнение был введен в действие ангелами, рукой посредника.
 
Что̀ ѹ҆̀бо зако́нъ; Престѹпле́нїй ра́ди приложи́сѧ, до́ндеже прїи́детъ сѣ́мѧ, є҆мѹ́же ѡ҆бѣтова́сѧ, вчине́нъ а҆́гг҃лы, рѹко́ю хода́таѧ.

Но для посредника одной стороны мало. Между тем Бог — один.
 
Хода́тай же є҆ди́нагѡ нѣ́сть, бг҃ъ же є҆ди́нъ є҆́сть.

Стало быть, Закон — преграда на пути Божьих обещаний? Нет, нет и нет! Если бы в Законе была заложена способность давать жизнь, то праведность исходила бы, конечно, из Закона.
 
Зако́нъ ли ѹ҆̀бо проти́вѹ ѡ҆бѣтова́нїємъ бж҃їимъ; Да не бѹ́детъ. А҆́ще бо да́нъ бы́сть зако́нъ могі́й ѡ҆живи́ти, вои́стиннѹ ѿ зако́на бы была̀ пра́вда:

Но Писание всех ущемило грехом, чтобы обещание верующим давалось по вере в Иисуса Христа.
 
но затворѝ писа́нїе всѣ́хъ под̾ грѣхо́мъ, да ѡ҆бѣтова́нїе ѿ вѣ́ры ї҆и҃съ хр҇то́вы да́стсѧ вѣ́рѹющымъ.

До начала веры Закон держал нас под присмотром, взаперти, пока не откроется нам вера.
 
(За҄ 208.) Пре́жде же прише́ствїѧ вѣ́ры, под̾ зако́номъ стрего́ми бѣ́хомъ, затворе́ни въ хотѧ́щѹю вѣ́рѹ ѿкры́тисѧ.

Закон был нашим строгим педагогом. Он готовил нас ко Христу, к оправданию верой.
 
Тѣ́мже зако́нъ пѣ́стѹнъ на́мъ бы́сть во хр҇та̀, да ѿ вѣ́ры ѡ҆правди́мсѧ:

Но с началом веры руководит уже не педагог.
 
прише́дшей же вѣ́рѣ, ѹ҆жѐ не под̾ пѣ́стѹномъ є҆смы̀.

Все вы — сыны Божьи по вере в Христа Иисуса.
 
Вси́ бо вы̀ сн҃ове бж҃їи є҆стѐ вѣ́рою ѡ҆ хр҇тѣ̀ ї҆и҃сѣ:

Все вы, в Христа крестившиеся, в Христа облеклись.
 
є҆ли́цы бо во хр҇та̀ крести́стесѧ, во хр҇та̀ ѡ҆блеко́стесѧ.

Нет ни иудея, ни эллина. Нет ни раба, ни свободного. Нет ни мужчины, ни женщины. Вы все — одно целое с Христом Иисусом.
 
Нѣ́сть ї҆ѹде́й, ни є҆́ллинъ: нѣ́сть ра́бъ, ни свобо́дь: нѣ́сть мѹ́жескїй по́лъ, ни же́нскїй: вси́ бо вы̀ є҆ди́но є҆стѐ ѡ҆ хр҇тѣ̀ ї҆и҃сѣ.

А если вы Христовы, то вы и семя Авраамово и по обещанию наследники.
 
А҆́ще ли вы̀ хр҇тѡ́вы, ѹ҆̀бо а҆враа́мле сѣ́мѧ є҆стѐ, и҆ по ѡ҆бѣтова́нїю наслѣ҄дницы.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.