От Луки 3 глава

Евангелие от Луки святое благовествование
В переводе Лутковского → Пераклад праваслаўнай царквы

 
 

И вот, в пятнадцатый год правления императора Тиберия, когда в Иудее правителем был Понтий Пилат, в Галилее тетрархом был Ирод, брат его Филипп был тетрархом в Итурее и Трахонитиде, Лисаний — тетрархом в Авилинее,1
 
У пятнаццаты ж год праўле́ння ке́сара Тыве́рыя, калі Понцій Пілат быў правíцелем у Іудзеі, Ірад быў тэтра́рхам у Галіле́і, а Філіп, брат яго, тэтра́рхам у Ітурэ́і і Траханíцкай зямлі, а Ліса́ній тэтра́рхам у Авіліне́і,

а первосвященниками были Анна и Каиафа, — Бог призвал из пустыни Иоанна,2 сына Захарии,
 
пры першасвятарах Анне і Каіа́фе, было́ слова Божае да Іаана, сына Заха́рыі, у пусты́ні.

и прошел Иоанн по всем окрестностям вдоль Иордана, проповедуя крещение покаяния во оставление грехов,
 
І прайшоў ён усё навако́лле Іарданскае, прапаве́дуючы хрышчэ́нне пакая́ння дзе́ля адпушчэ́ння грахоў,

согласно тому, что было написано в книге пророка Исайи: глас вопиющего в пустыне: готовьтесь к встрече Господа, прямые проложите дороги для Него;
 
як напíсана ў кнізе слоў Іса́іі прарока: «голас таго, хто клíча ў пусты́ні: падрыхту́йце шлях Госпаду, про́стымі зрабíце сце́жкі Яму;

пусть каждое ущелье будет засыпано, каждая гора и каждый холм будут срыты, извилистые дороги станут прямыми, а ухабы на дорогах — заровняются;
 
кожны дол няхай напо́ўніцца, і кожная гара́ і ўзгорак няхай панíзяцца, і крывое няхай вы́прастаецца, і няроўныя дарогі стануць гла́дкімі,

тогда все люди узрят спасение Божье. (Ис 40:3 — 5).
 
і ўбачыць кожная плоць спасе́нне Божае».

И говорил он людям, пришедшим принять крещение от него: о змеиное отродье, кто сказал вам, что вы сможете избежать будущего гнева?
 
І вось сказаў народу, які прыходзіў хрысцíцца ад яго: адро́ддзе яхíдніна! хто намо́віў вас уцяка́ць ад будучага гневу?

Сотворите же достойные плоды покаяния! И не думайте оправдываться тем, что отец у вас — Авраам; уверяю вас: Бог может даже из этих камней воссоздать потомство Аврааму.
 
Прынясíце ж годныя плады́ пакая́ння і не думайце гаварыць самі сабе: «айцец ў нас Аўраам»; бо кажу вам, што Бог можа з камянёў гэтых узве́сці дзяцей Аўрааму.

Уже и топор у корней деревьев лежит, и всякое дерево, не приносящее хороших плодов, будет срублено и брошено в огонь.
 
Ужо і сяке́ра пры ко́рані дрэў ляжы́ць: бо ўсякае дрэва, якое не прыно́сіць добрага плоду, ссяка́юць і кíдаюць у агонь.

И спросили люди у него: так что же нам делать, чтобы спастись?
 
І пытаўся ў яго народ, ка́жучы: што ж рабіць нам?

Иоанн же сказал им в ответ: у кого есть два хитона — пусть поделится с тем, у кого нет ни одного, и у кого есть пища, пусть поступает так же.
 
Ён жа гаворыць ім у адказ: хто ма́е дзве кашу́лі, няхай дасць таму, хто не ма́е, і хто ма́е ежу, няхай зробіць гэтаксама.

Когда же пришли мытари, чтобы принять крещение, они спросили у него: учитель, а что нам делать?
 
Прыйшлі і мы́тнікі хрысцíцца ад яго і сказалі яму: настаўнік! што нам рабіць?

И он сказал им: не взимайте ничего сверх того, что полагается вам.
 
А ён сказаў ім: нічога больш за вы́значанае вам не спаганя́йце.

Воинам же, которые спросили у него: что нам делать? — он ответил: никого не обижайте, не занимайтесь вымогательством, довольствуясь положенной вам платой.
 
Пыталіся ў яго таксама і воіны, гаво́рачы: а нам што рабіць? І сказаў ім: не чынíце крыўды нікому, не даносьце і задавальня́йцеся пла́тай сваёй.

И все люди, ожидавшие (крещения), размышляли в сердцах своих об Иоанне: уж не Христос ли он?
 
Калі ж народ быў у чака́нні і ўсе разважа́лі ў сэ́рцах сваіх пра Іаана, ці не Хрыстос ён, —

Иоанн же сказал, обращаясь ко всем: я крещу водою ради вашего покаяния, но скоро придет Тот, Кто настолько превосходит меня, что я недостоин даже развязать ремни на сандалиях Его; Он будет крестить вас Духом Святым и огнем.
 
адказаў Іаан усім, гаворачы: я вадою хрышчу́ вас, але ідзе Мацнейшы за мяне, у Якога я нява́рты развяза́ць раме́нь абутку Яго; Ён будзе хрысцíць вас Духам Святым і агнём.

Уже и лопата в руках у Него; Он расчистит гумно своё и соберет зерно в житницу, а солому сожжет огнем неугасимым.
 
Лапа́та Яго ў руцэ́ Яго, і Ён ачы́сціць гумно́ Сваё, і збярэ́ пшаніцу ў жы́тніцу Сваю, а мякíну спа́ліць агнём непага́сным.

И о многом ещё благовествовал Иоанн, проповедуя народу,
 
І многа ў чым іншым настаўля́ючы, дабраве́сціў ён народу.

но, кроме того, он обличал Ирода за (брак) с Иродиадой, женой брата Ирода, и вообще за всё зло, содеянное им,
 
А Ірад тэтра́рх, выкрыва́ны ім за Ірадыя́ду, жонку Філіпа, брата свайго, і за ўсё ліхое, што зрабіў Ірад,

и тот ко всему прочему присовокупил ещё и то, что заключил Иоанна в темницу.
 
дада́ў да ўсяго яшчэ і тое, што зачынíў Іаана ў цямнíцы.

Между тем среди людей, которые принимали крещение, был и Иисус; и вот, когда Он после крещения молился, разверзлись небеса,
 
І ста́лася: калі хрысцíўся ўвесь народ, і Іісус, ахрысцíўшыся, маліўся, раскры́лася неба,

и Дух Святой, приняв телесный облик голубки, снизошел на Него, и раздался голос с небес: Ты — Сын Мой возлюбленный, в Тебе Моё благоволение.
 
і сышоў на Яго Дух Святы́ ў цяле́сным вы́глядзе, як голуб, і голас быў з неба, які прамовіў: Ты Сын Мой Узлю́блены, Цябе Я ўпадаба́ў.

3 Иисусу же, когда это свершилось, было немногим более тридцати лет, и был Он, как полагали, Сыном Иосифа, а через него — Илия,
 
А Сам Іісус меў гадоў трыццаць, калі распачына́ў, і быў, як думалі, Сын Іо́сіфаў, Ілíеў,

Матфата, Левия, Мелхия, Ианная, Иосифа,
 
Матфа́таў, Левíеў, Мелхíеў, Іана́еў, Іо́сіфаў,

Маттафии, Амоса, Наума, Еслия, Наггея,
 
Матафíеў, Амо́саў, Нау́маў, Еслíмаў, Нагге́еў,

Маафа, Маттафии, Семеина, Иосифа, Иодая,
 
Маа́фаў, Матафíеў, Семеíеў, Іо́сіфаў, Іу́даў,

Иоанана, Рисая, Зоровавеля, Салафиила, Нирия,
 
Іаана́наў, Рыса́еў, Зарава́велеў, Салафіíлеў, Ніры́еў,

Мелхия, Аддия, Косама, Елмадама, Ира,
 
Мелхíеў, Аддзíеў, Каса́маў, Елмада́маў, Íраў,

Иисуса, Елиезера, Иорима, Матфата, Левия,
 
Іасíеў, Еліезе́раў, Іары́маў, Матфа́таў, Левíеў,

Симеона, Иуды, Иосифа, Ионама, Елиакима,
 
Сімяо́наў, Іу́даў, Іосіфаў, Іана́наў, Еліакíмаў,

Мелеая, Менная, Маттафая, Нафана, Давида,
 
Мелеа́еў, Маіна́наў, Маттафа́еў, Нафа́наў, Давíдаў,

Иессея, Иовида, Вооса, Салы, Наассона,
 
Іесе́еў, Авíдаў, Вао́заў, Салмо́наў, Наасо́наў,

Аминадава, Админа, Арния, Есрома, Фареса, Иуды,
 
Амінада́ваў, Ара́маў, Есро́маў, Фарэ́саў, Іу́даў,

Иакова, Исаака, Авраама, Фары, Нахора,
 
Іа́каваў, Ісаа́каў, Аўраа́маў, Фа́раў, Нахо́раў,

Серуха, Рагава, Фалека, Евера, Салы,
 
Серу́хаў, Рага́ваў, Фале́каў, Еве́раў, Са́лаў,

Каинама, Арфаксада, Сима, Ноя, Ламеха,
 
Каіна́наў, Арфакса́даў, Сíмаў, Но́еў, Ла́мехаў,

Мафусаила, Еноха, Иарета, Малелеила, Каинама,
 
Мафуса́лаў, Ено́хаў, Іарэ́даў, Малелеíлаў, Каіна́наў,

Еноса, Сифа, Адама, — Бога.
 
Ено́саў, Сíфаў, Ада́маў, Божы.

Примечания:

 
В переводе Лутковского
[3.1] Пятнадцатый год правления императора Тиберия (по восточному счету) приходился на время между осенью 27 г. и осенью 28 г. Об Ироде Филиппе см. комментарии к Мф. 2.22. Лисаний — правитель Авилинеи, местности на севере от Дамаска, за пределами Палестины. Итурея и Трахонитида — северо-восточные окраины Палестины.
[3.2] «Бог призвал... Иоанна» — досл.: «было слово Божье к Иоанну».
[3.3] Лука выводит родословную Христа через Илия, основываясь, вероятно, на традиции, по которой брат израильтянина, умершего бездетным, обязан был жениться на его вдове, причем дети от этого брака считались детьми покойного первого мужа. Илий, по сообщению Юлия Африкана, знакомого с записями родословных преданий потомства Давидова, был единоутробным братом Иакова, называемого в Евангелии Матфея отцом святого Иосифа.
 
 


2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.