Иакова 2 глава

Соборное послание апостола Иакова
Синодальный перевод → Пераклад Чарняўскага 2017

 
 

Братия мои! имейте веру в Иисуса Христа нашего Господа славы, невзирая на лица.
 
Браты мае! Майце веру ў праслаўленага Госпада нашага Ісуса Хрыста, без аглядкі на асобы.

Ибо, если в собрание ваше войдёт человек с золотым перстнем, в богатой одежде, войдёт же и бедный в скудной одежде,
 
Бо калі б у ваша сабранне прыйшоў чалавек з залатым пярсцёнкам, багата апрануты, ды прыйшоў таксама і бедны ў мізэрным адзенні,

и вы, смотря на одетого в богатую одежду, скажете ему: «тебе хорошо сесть здесь», а бедному скажете: «ты стань там» или «садись здесь, у ног моих»,
 
дык ці вы не звярнулі б увагі на таго, пышна апранутага, і ці не сказалі б: «Сядзь тут на выгодным месцы», а беднаму, пэўна, сказалі б: «Ты пастой там або сядзь каля маіх ног».

то не пересуживаете ли вы в себе и не становитесь ли судьями с худыми мыслями?
 
Дык ці вы не судзіце ў сабе і ці не робіцеся суддзямі з нягоднымі думкамі?

Послушайте, братия мои возлюбленные: не бедных ли мира избрал Бог быть богатыми верою и наследниками Царствия, которое Он обещал любящим Его?
 
Паслухайце, браты мае найдаражэйшыя! Ці не выбраў Бог бедных гэтага свету як багатых вераю і як спадкаемцаў Валадарства, якое абяцаў тым, што любяць Яго?

А вы презрели бедного. Не богатые ли притесняют вас, и не они ли влекут вас в суды?
 
Вы ж зняважылі беднага. Ці не багатыя прыгнятаюць вас, і ці не яны цягаюць вас па судах?

Не они ли бесславят доброе имя, которым вы называетесь?
 
Ці ж не яны блюзняць на добрае імя, якое прызвана над вамі?

Если вы исполняете закон царский, по Писанию: «возлюби ближнего твоего, как себя самого», — хорошо делаете.
 
Дык калі выконваеце царскі закон паводле Пісання: «Любі бліжняга свайго як самога сябе», — добра робіце.

Но если поступаете с лицеприятием, то грех делаете и перед законом оказываетесь преступниками.
 
Калі ж аглядаецеся на асобы, то ўчыняеце грэх і будзеце асуджаны законам як злачынцы.

Кто соблюдает весь закон и согрешит в одном чем-нибудь, тот становится виновным во всём.
 
Хоць бы хто выканаў увесь закон, а правініўся толькі ў адным, становіцца ва ўсім вінаватым.

Ибо Тот же, Кто сказал: «не прелюбодействуй», сказал и: «не убей»; посему, если ты не прелюбодействуешь, но убьёшь, то ты также преступник закона.
 
Бо Той, Хто сказаў: «Не чужалож», сказаў таксама: «Не забівай». Дык калі не чужаложыш, але забіваеш, становішся парушальнікам закону.

Так говорите и так поступайте, как имеющие быть судимы по закону свободы.
 
Гаварыце і рабіце так, як тыя, якія павінны быць суджаны паводле закону свабоды.

Ибо суд без милости не оказавшему милости; милость превозносится над судом.
 
Таму, хто не аказаў міласэрнасці, будзе суд без міласэрнасці, бо міласэрнасць вышэй за суд.

Что пользы, братия мои, если кто говорит, что он имеет веру, а дел не имеет? может ли эта вера спасти его?
 
Што за карысць, браты мае, каб хто казаў, што мае веру, але ўчынкаў не меў бы? Ці ж здолее вера збавіць яго?

Если брат или сестра наги и не имеют дневного пропитания,
 
Калі брат або сястра не маюць у што апрануцца ды не маюць на штодзень ежы,

а кто-нибудь из вас скажет им: «идите с миром, грейтесь и питайтесь», но не даст им потребного для тела: что пользы?
 
а нехта з вас скажа ім: «Ідзіце ў супакоі, грэйцеся і ежце», ды не дасць ім таго, што неабходна целу, што за карысць?

Так и вера, если не имеет дел, мертва сама по себе.
 
Так і вера, калі не мае ўчынкаў, сама па сабе мёртвая.

Но скажет кто-нибудь: «ты имеешь веру, а я имею дела»: покажи мне веру твою без дел твоих, а я покажу тебе веру мою из дел моих.
 
Можа скажа хто: «Ты маеш веру, а я маю ўчынкі. Пакажы ты мне веру тваю без учынкаў, а я пакажу табе веру са сваіх учынкаў».

Ты веруешь, что Бог един: хорошо делаешь; и бесы веруют, и трепещут.
 
Ты верыш, што Бог адзін? Добра робіш, але і дэманы вераць і дрыжаць!

Но хочешь ли знать, неосновательный человек, что вера без дел мертва?
 
Хочаш ведаць, нікчэмны чалавеча, што вера без учынкаў мёртвая?

Не делами ли оправдался Авраам, отец наш, возложив на жертвенник Исаака, сына своего?
 
Ці ж не ўчынкамі апраўдаўся бацька наш Абрагам, калі прыносіў у ахвяру на ахвярніку сына свайго Ізаака?

Видишь ли, что вера содействовала делам его, и делами вера достигла совершенства?
 
Бачыш, што вера садзейнічала яго ўчынкам, ды вера праз учынкі сфармавалася.

И исполнилось слово Писания: «веровал Авраам Богу, и это вменилось ему в праведность, и он наречён другом Божиим».
 
І споўнілася Пісанне, дзе сказана: «Паверыў Абрагам Богу, і залічана гэта яму за праведнасць», і названы ён сябрам Божым.

Видите ли, что человек оправдывается делами, а не верою только?
 
Бачыце, што ўчынкі апраўдваюць чалавека, а не толькі вера?

Подобно и Раав блудница не делами ли оправдалась, приняв соглядатаев и отпустив их другим путём?
 
Падобна і распусніца Рахаб ці не ўчынкамі была апраўдана, прымаючы выведнікаў ды іншай дарогай іх адпраўляючы?

Ибо, как тело без духа мертво, так и вера без дел мертва.
 
Бо як цела без духа памерлае, так і вера без учынкаў мёртвая.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.