К Евреям 10 глава

Послание к Евреям
Cовременный перевод WBTC → Пераклад П. Татарыновіча

 
 

Закон — лишь тень грядущего, а не образ того, что будет. И потому он не может сделать безупречными молящихся Богу и приносящих каждый год одни и те же жертвы.
 
Закон бо, маючы ў сабе цень толькі будучага дабра, а не самы вобраз рэчаў, ня можа тыміж самымі ахвярамі, што прыносяцца кожны год, зрабіць дасканалымі тых, што прыходзяць зь імі.

Если бы закон мог сделать их совершенными, разве не перестали бы они приносить жертвы? Ибо в таком случае молящиеся очистились бы раз и навсегда и не чувствовали бы больше своих грехов.
 
Бо ціж не перасталіб іх ахвяроўваць, каліб ахвярнікі, раз ачышчаные, не пасуваліся ў сумленні да ніякага граху?

Но эти жертвоприношения каждый год напоминают о грехах.
 
Адыж у іх што-год аб грахох успаміналася,

Ибо невозможно, чтобы кровь телят и козлят искупала грехи.
 
бо-ж немагчыма, каб сама кроў валоў і казлоў ахв. магла змываць грахі.

А потому, когда Он пришёл в мир, то сказал: "О Боже, Ты не хотел жертв и приношений, но приготовил Тело для Меня.
 
Таму прыходзячы на сьвет (Збавіцель) кажа: «Не хацеў дару й ахвяры, але цела прыспасобіў мне.

Тебя не радуют приношения убитых и сожжённых животных и жертвы, принесённые во искупление грехов.
 
Целапаленні (й ахвяры) за грэх недаўспадобы табе.

Тогда сказал Я: "Вот Я! Как написано обо Мне в книге закона: Я пришёл, чтобы исполнить волю Твою, о Боже!"
 
Тады я сказаў: Вось прыходжу (напісана аба мне ў звоі кнігі), споўніць, о Божа, волю тваю» (Пс. 39:7−9).

Сначала Он сказал: "О Боже, Ты не довольствуешься приношениями убитых и сожжённых животных, и не радуют Тебя жертвы, принесённые во искупление грехов". (Все эти жертвоприношения установлены законом.)
 
сказаўшы вышэй: «Не хацеў дару й ахвяры, цалапаленняў, ані ахвяр за грэх, ані тож не знайходзіў у іх упадобы» — а ёсьцьжа гэта ахвяры даваныя водле закону,

Потом сказал Он: "Вот Я! Я пришёл исполнить волю Твою, о Боже!" И этим Бог отменяет первый порядок принесения жертв и утверждает новый порядок.
 
— потым азнаямляе: «Вось прыходжу споўніць волю тваю» — Касуе восьжа першае, каб паставіць другое.

Христос был послушен Божьей воле и потому сделал нас святыми, принеся Своё Тело в жертву раз и навсегда.
 
Сілаю гэтае волі мы раз назаўсёды усьвячаны ахвяраю цела Езуса Хрыстуса.

Каждый день священники встают и исполняют свои обряды и предлагают одни и те же жертвы изо дня в день, и жертвы эти не могут снять с них грехов.
 
Бож, падчас як сьвятар кажны станавіцца штодня да службы аўтарнай складае абыдна тыя самыя ахвяры, якіе ня могуць грахі гладзіць,

Он же принёс одну жертву за грехи на все времена и воссел по правую руку от Бога.
 
той-жа злажыўшы адзіную за грахі, асеў ужо назаўсёды праваруч Бога Айца,

И теперь Он ожидает, что Его враги будут повергнуты к ногам Его.
 
чакаючы далейшага, калі ворагі ягоные лягуць падножжам стопаў яго.

Ибо этим одним приношением Он сделал совершенными на все времена тех, кто становятся святыми.
 
Бо пасьвячаючы іх адною ахвярай, дасканальнымі ўчыніў навекі.

Святой Дух также свидетельствует об этом перед нами. Ибо сказано:
 
Сьцьвярджае нам гэта і Дух Святы, кажучы:

"Вот такое соглашение заключу Я с ними после этих дней", — говорит Господь.
 
«Вось той запавет, які заключу з вамі пасьля гэных дзён, кажа Госпад: напоўню іхніе сэрцы маімі правамі, і выпішу іх на розумах іхніх.

И ещё говорит Он: "Я вложу законы Свои в сердца их и запишу в умах у них, и прощу им проступки их и не буду о них вспоминать."
 
І грахоў і беззаконня іхняга дакараць больш ня буду» (Ер. 31:33).

И после того как все эти грехи прощены, нет больше нужды в приношениях.
 
А дзе ёсьць адпушчэнне грахоў, там няма ўжо ахвяры за грэх.

И посему, братья и сёстры, мы уверены в том, что войдём в Святое Святых благодаря Крови Иисуса
 
Маючы тады, браты, праз кроў Езуса запэўненае ўвойсьце да сьвятыні,

новым живым путём, который открыл Он для нас через завесу, то есть Тело Своё.
 
да якое запачаткаваў ён дарогу новую і жывую праз заслону, г.зн. праз цела сваё,

И есть у нас великий священник в Доме Божьем.
 
і так вялікага ўсесьвятара над Божым домам,

Так приблизимся же к Богу чистосердечные и исполненные веры, с сердцами, омытыми от греховной совести, и телами, омытыми чистой водой.
 
прыступем (да яго із шчырым сэрцам, чыстым сумленнем, з поўнай верай ды абмытые на целе вадою чыстаю).

Будем же держаться надежды, которую проповедуем, ибо Богу, Кто дал нам обещание, можно довериться.
 
Трывайма непахісна пры моцнай надзеі вызнаванай, (бо верны ёсьць той, каторы абяцаў)

Будем заботиться друг о друге, побуждать друг друга к любви и добрым деяниям.
 
і уважайма адзін на другога, пабуджаючыся ўзаемна да любасьці ды добрых учынкаў.

Не будем отказываться от совместных встреч, как у некоторых вошло в привычку. Будем ободрять друг друга и будем ещё ревностнее во всём, осознавая приближение того "дня".
 
Не ўхіляймася ад супольных зыбранняў нашых, як гэта некаторые звыклі, але дадавайма сабе тымболей ахвоты, бо-ж збліжаецца дзень.

Ибо, если мы будем намеренно продолжать грешить, после того как уже познали истину, то нечем больше станет искупать грехи,
 
Бо для размысна самахоць грэшачых, пазнаўшых і прызнаўшых праўду, ўжо няма ахвяры за грэх,

а останется только со страхом ожидать суда и адского огня, который поглотит тех, кто идёт против Бога.
 
але страхотнае чаканне суду, і потым ярасьць агню, што мае зжэрці супраціўнікаў.

Всякого, кто отрицал закон Моисеев, предавали смерти на основании показаний двух или трёх свидетелей.
 
Хто нарушае Права Майжэшава пры двух, ці трох сьветках ьез міласэрдзя караецца сьмерцю.

Подумайте же, насколько более страшного наказания заслуживает тот, кто проявляет ненависть к Сыну Божьему, не признаёт священной Крови нового соглашения, той Крови, что освятила его, и оскорбляет благодатного Духа Божьего!
 
Наколькіж, думаеце, цяжэйшае кары варты будзе той, хто Сына Божага патаптаў, і кроў запавету, якою асьвячаны ён, за абыдную ўважаў і Духа ласкі зьняважаў?

Ибо мы знаем Того, Кто сказал: "Мщение принадлежит Мне — Я отплачу." И ещё сказал Бог: "Господь будет судить Свой народ".
 
Знаем таго, хто сказаў: «Маёй ёсьць помста, я адплачу». І яшчэ: «Госпад будзе судзіць народ свой» (Паўт. Пр. 32:35−36).

Страшнее страшного попасть в руки живого Бога.
 
Страшна папасьціся ў рукі Бога жывога.

Вспомните те прежние дни, когда, едва просветившись благодаря благовестию, вы претерпели жестокие страдания.
 
Прыпомніце сабе даўнейшые дні, калі вы шчэ сьвежа прасьвечаные ператрывалі горкія мукі змагання,

Иногда вас всенародно высмеивали и поносили, иногда вы были сотоварищами тех, кто претерпевал такое.
 
тады, як былі відовішчам зьняваг публічных вас самых, ці супольнікаў вашых.

Ибо вы не только разделили страдания тех, кто в тюрьме, но и без печали приняли то, что вас лишили имущества, зная, что у вас есть нечто лучшее и непреходящее.
 
Бо цярпелі супольна з увязьненымі ды рабаванымі, прыймаючы гэта з пагоднай рэзыгнацыяй.

Не отрекайтесь же от этой уверенности, ибо она принесёт вам великую награду.
 
Не пакідайце восьжа спадзевы вашай, якая мае вялікую заплату.

Продолжайте быть терпеливыми, чтобы, когда вы исполните волю Божью, получить то, что обещано Им.
 
Толькі патрэбная вам цярплівасьць, каб выканаўшы волю Божу удастоіліся абецанага.

Осталось уже совсем немного, и "Грядущий придёт без промедления.
 
«За хвіліну бо, за малую хвілінку, прыйдзе, каторы мае прыйсьці, а не забавіцца».

Праведный передо Мной будет жить, благодаря своей вере. Если же он отвернётся в страхе, то не будет ему Моего благоволения".
 
«І справядлівы мой зь веры жыць будзе. Але хто адступіць, ня будзе падабацца маей душы» (Габ. 2:3−4).

Мы же не из колеблющихся на погибель, но из тех, кто сохраняет веру ко спасению.
 
Але мы ня з тых, што адступаюць сабе на пагібель, нашай дарогай ёсьць вера — для ратавання душы.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.