Римлянам 7 глава

Послание к Римлянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла

 
 

Разве вам не известно, братья (я говорю тем, кто чтит закон), что закон властен над человеком, лишь пока тот жив?
 
Ці ж не ведаеце, браты, — бо кажу тым, хто ведае Закон, — што Закон мае ўладу над чалавекам, пакуль той жыве?

Закон отдает жену во власть мужа, но когда муж умирает, жена освобождается от его власти.
 
Замужняя жанчына звязана Законам з жывым мужам. Калі муж памрэ, яна вольная ад мужа паводле Закону.

Если еще при жизни мужа она будет с другим мужчиной, это разврат, но если муж умер, она свободна от его законной власти и может выйти за другого мужчину, в этом нет разврата.
 
Таму, калі жыве муж, а яна будзе жонкай другога, то будзе названа чужаложніцай. Калі ж памрэ муж, яна вольная ад гэтага Закону і не будзе чужаложніцай, выйшаўшы замуж за другога мужчыну.

Так и вы, братья мои, умерли для закона, когда умер на кресте Христос. Он воскрес из мертвых и теперь вы принадлежите Ему — так мы принесем урожай Богу.
 
Гэтак і вы, браты мае, памерлі для Закону праз цела Хрыста, каб належаць другому, які ўстаў з мёртвых, каб прыносіць плод Богу.

Еще когда мы жили по-старому, в наших телах действовали греховные страсти, принося урожай смерти (об их греховности говорил закон).
 
Бо, калі мы былі ў целе, тады грахоўныя страсці праз Закон дзейнічалі ў нашых членах, каб даваць плод смерці.

Для всех старых цепей мы умерли, мы избавлены от власти закона. Мы служим Богу не по древней букве, а по-новому, духовно.
 
Цяпер жа, памерлыя для Закону, якім былі звязаны, мы вызваліліся ад яго, каб служыць у новым духу, а не паводле старой літары.

Что же дальше? Закон — это грех? Ни в коем случае! Но я знаком с понятием греха только потому, что есть закон. Я не знал бы греховных желаний, если бы закон мне ничего не запрещал.
 
Што ж скажам? Закон — грэх? Канешне, не! Але я не пазнаў бы граху, калі б не Закон, бо я не ведаў бы і пажадлівасці, калі б Закон не гаварыў: «Не пажадай».

Но есть заповедь, и вот грех порождает во мне всяческие желания — а без закона и грех бы ничего не значил.
 
Але грэх, пазнаны праз запаведзь, выклікаў ува мне ўсякую пажадлівасць, бо без Закону грэх мёртвы.

Ведь и мы, израильтяне, когда-то жили без закона, но потом были даны заповеди и они вызвали к жизни грех,
 
Я жыў калісьці без Закону, але, калі прыйшла запаведзь, дык грэх ажыў,

а мы как бы умерли. Заповедь, как оказалось, послужила мне не к жизни, а к смерти:
 
а я памёр. І я ўбачыў, што запаведзь, дадзеная для жыцця, прывяла мяне да смерці.

грех, отталкиваясь от заповеди, совратил меня и погубил.
 
Грэх, выкарыстоўваючы магчымасць праз запаведзь, звёў мяне і забіў ёю.

А ведь закон свят, и заповедь свята, праведна и блага.
 
Таму закон святы, і запаведзь святая, і справядлівая, і добрая.

Что же, благо оказалось для меня смертельным? Ни в коем случае! Нет, это грех обратил благо во вред, на то он и грех. Так заповедь подчеркивает греховность греха.
 
Дык няўжо добрае стала для мяне смерцю? Канешне, не! Але грэх, каб стацца грахом, карыстаючыся добрым, прынёс мне смерць, каб грэх праз запаведзь выявіў сваю згубную моц.

Мы ведь знаем, что закон — духовен, а я человек из плоти, я продан в рабство греху.
 
Ведаем, што Закон — духоўны, а я — цялесны, падлеглы граху.

Сам не понимаю своих поступков: чего желаю, того не делаю, а творю то, что мне ненавистно.
 
Я не разумею, што раблю, бо не тое раблю, што хачу, але тое раблю, што ненавіджу.

Когда я делаю, чего не желаю, становится видно, в чем польза закона.
 
Калі ж я раблю тое, чаго не хачу, то прызнаю, што Закон добры.

И это уже не я сам действую, но живущий во мне грех.
 
Цяпер ужо не я раблю тое, але грэх, які жыве ўва мне.

Я же знаю, что внутри меня, в моем теле, не живет благо: пожелать блага я могу, но сотворить — нет.
 
Ведаю, што не жыве ўва мне, гэта значыць, у маім целе, добрае. Бо жаданне ёсць ува мне, але зрабіць добрае не знаходжу як!

Я не делаю желанных для меня благих дел, а вот нежеланные мне злые делаю.
 
Дабро, якое хачу, не раблю, а зло, якога не хачу, раблю.

Если же я творю то, чего сам не желаю, это действую не я сам, а живущий во мне грех.
 
Калі ж раблю не тое, што хачу, ужо не я раблю гэта, але грэх, што жыве ўва мне.

Вот какой открыл я закон: когда я желаю сделать что-то благое, выходит только зло.
 
Тады я заўважаю, што, калі хачу рабіць дабро, ляжыць перада мною зло.

В глубинах сердца я радуюсь закону Божьему,
 
Паводле духоўнага чалавека, знаходжу задавальненне ў Законе Божым,

но в теле моем замечаю другой закон, враждующий с законом моего разума. Я порабощен греховным законом — тем, который в моем теле.
 
але ў маіх членах бачу іншы закон, што змагаецца з законам майго розуму і робіць мяне нявольнікам закону граху, які ў маіх членах.

Несчастный я человек! Кто же избавит меня от этого смертельного тела?
 
Няшчасны я чалавек! Хто вызваліць мяне ад гэтага цела смерці?

Благодарю Бога — Он совершает это через Иисуса Христа, Господа нашего! Сам по себе мой разум служит закону Божьему, но мое тело — закону греховному.
 
Дзякую Богу праз Езуса Хрыста, нашага Пана! Значыць я сам розумам служу Закону Божаму, а целам — закону граху.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.