Да рымлян 2 глава

Ліст сьвятога апостала Паўла да рымлян
Пераклад П. Татарыновіча → Открытый перевод

 
 

Дзеля таго неапраўдальны ты, чалавеча, які асуджаеш, чым бо судзіш другога, тым ганьбіш сябе самога, бо робіш тоеж самае, што асуджаеш.
 
Поэтому непростительно тебе, о человек судящий; ведь, судя другого, ты осуждаешь себя, потому что делаешь то же, за что судишь.

Мы-ж ведаем, што іставетна ёсьць суд Божы на тых, каторыя гэтак робяць.
 
Знаем же, что суд Божий на делающих такое — истинен.

Думаеш мо, што ты ўцячэш ад суду Божага, чалавеча асуджаючы гэтак паступаючых, дый сам тоеж робячы?
 
Неужели ты думаешь, о человек, судящий делающих такое и творящий то же, — что избежишь суда Божьего?

Ці мо празьмерную дабрату, лагоднасьць і доўгацярплівасьць Ягону за нішто маеш, таго не цямячы, што Божая ласкавасьць накіроўвае цябе пакаяцца?
 
Или презираешь богатство доброты Его, и снисхождения, и долготерпения, не зная, что Божья доброта ведет тебя к покаянию?

Ты-ж праз сваё упорства й непакайнае сэрца прыспараеш сабе гнеў на дзень гневу і зьявы суду Бога,
 
Но, по жестокости же твоей и нераскаянному сердцу, копишь сам себе гнев на день гнева и откровения правосудия Бога,

Які «аддасьць кажнаму водля учынкаў ягоных» (Пс. 61:13):
 
Который воздаст каждому по делам его:

тым, каторыя праз вытрыванне ў добрым дзеле шукаюць славы, чэсьці й беззаганнасьці — вечнае жыцьцё;
 
тем, кто стойкостью в добром деле ищут славу, честь и бессмертия, — жизнь вечную;

а тым, што ўпіраюцца й не ўдавольваюцца праўдай, але вераць непраўдзе — гнеў і лютасьць.
 
а тем, кто в противоборстве и неповиновении истине, но покоряются неправде, — ярость и гнев.

Сум і прыгноба на кажную душу чалавека, што робіць благое, перш Юдэя дый Грэка!
 
Бедствие и невзгоды на всякую душу человека, делающего плохое, во-первых еврея, и грека.

А слава, чэсьць і спакой кажнаму робячаму дабро, Юдэю першаму, пасьля і Грэку!
 
Слава же и честь, и покой всякому, делающему доброе, во-первых еврею, и греку.

Няма бо ў Бога ўвагі на асобу.
 
Ведь Бог беспристрастен.

Тые, што без Закону зграшылі, без Закону й пагінуць, а тые, што ў Законе зграшылі, Законам і асуджаны будуць;
 
Все, кто без Закона согрешили, без Закона и погибнут; а те, кто в Законе согрешил, будут судимы по Закону,

бо не такія перад Богам справядлівыя, што Закону толькі слухаюць, але такіе, што спаўняюць Закон, усправядлівецца;
 
потому что у Бога правы не слушатели Закона, но оправданы будут творящие Закон.

калі бо пагане, якія ня маюць Закону, з прыраджэння законнае робяць, дык яны нямаючыя Закону — самы сабе закон;
 
Ведь когда иноверцы, не имеющие Закона, по природе законное делали, то они, не имеющие Закона, сами себе Закон.

яны выяўляюць зьмест Закону, выпісанага ў іхніх сэрцах, аб гэтым сьветчыць іх сумленне ды думкі, то абвінавачваючыя, то баронячыя адна другую;
 
Они показывают, что дело Закона написано в сердцах их, о том свидетельствует их совесть и размышления их, то оправдывающие, то обвиняющие друг друга,

ў дню, калі Бог судзіць будзе людзкія тайніцы празь Езуса Хрыстуса, водле мае Эванэліі.
 
в день, когда Бог будет судить тайное людей, по благовествованию моему, через Иисуса Помазанника.

А калі ты завеш сябе Юдэем, спасылаешся на Закон, Богам ганарышся
 
Если же ты называешь себя евреем, и полагаешься на Закон, и хвастаешься Богом,

і знаеш волю Яго ды распазнаеш усё лепшае, навучаны Законам,
 
и знаешь волю, и различаешь что к чему, наставляем из Закона,

і ўпэўнены, што ты павадыр сьляпых, сьвятло для занураных у цьме,
 
и уверен, что ты путеводитель слепых, свет для ходящих во тьме,

адукатар невукаў, вучыцель недалеткаў, маючы ў Законе форму веды і праўды —
 
наставник неразумных, учитель младенцев, имеющий в Законе, выражение знания и истины,

дык якжа ты, вучачы другога, ня вучыш сябе самога;
 
почему, уча другого, не учишь себя самого? Проповедуя не красть — крадешь?

навучаючы ня красьці, крадзеш; кажучы не распуставаць, распустуеш; гідзішся балванамі, а дапушчаешся сьвятазьнявагі;
 
Говоря не развратничать, развратничаешь? Ненавидя идолов, грабишь святилища?

ганарышся Законам, а нарушэннем яго зьняважаеш Бога?
 
Хвастая Законом, через преступление Закона позоришь Бога?

Бо-ж напісана: «Праз вас імя Божае зьняважаецца ў паганаў» (Із. 52:5).
 
Ведь из-за вас, как написано, «имя Божье бесславят у иноверцев».

Абразанне то карыснае, калі спаўняеш Закон; але калі ты нарушаеш Закон, дык абразанне тваё сталася неабрэзаннем.
 
Обрезание приносит пользу, если исполняешь Закон; если же ты преступник Закона, то обрезание твое стало необрезанием.

Калі восьжа неабразанец спаўняе пастановы Закону, то ціж неабразанне ягонае не палічыцца яму за абразанне?
 
Итак, если необрезанный будет исполнять требования Закона, то его необрезание будет ли засчитано ему в обрезание?

І той, што хоць з натуры неабразаны, але спаўняе Закон, ці не асудзіць цябе, маючага абразанне й літару Закону ды нарушаючага Закон?
 
И необрезанный по природе, исполняющий Закон, будет судить тебя, кто через букву и обрезание — преступник Закона.

Ня той бо Юдэй, хто гэткім ёсьць на выгляд, і ня тое абразаннем ёсьць, што маніфэстуецца на целе;
 
Ведь еврей не тот, кто по виду еврей, и не то обрезание, которое видно на теле;

але — хто ўсабешне Юдэй, і тое абразаннем ёсьць, што ў духу і сэрцы, ня ў літары; яму й хвала не ад людзей, але ад Бога.
 
но тот еврей, кто таков внутри, и обрезание — сердца, в духе, не по букве; его похвала — не от людей, но от Бога.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.