Да Рымлянаў 2 глава

Пасланне да Рымлянаў
Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла → Открытый перевод

 
 

Няма прабачэння табе, кожны чалавеча, які асуджаеш. Бо ў чым асуджаеш іншага, у тым сябе асуджаеш, таму што, асуджаючы, робіш тое самае.
 
Поэтому непростительно тебе, о человек судящий; ведь, судя другого, ты осуждаешь себя, потому что делаешь то же, за что судишь.

А мы ведаем, што суд Божы справядлівы над тымі, хто так робіць.
 
Знаем же, что суд Божий на делающих такое — истинен.

Няўжо ты думаеш, чалавеча, які асуджаеш тых, хто так робіць, хоць і сам робіш тое самае, уцячы ад Божага суда?
 
Неужели ты думаешь, о человек, судящий делающих такое и творящий то же, — что избежишь суда Божьего?

А можа пагарджаеш багаццем Божай дабрыні, лагоднасці і доўгацярплівасці, не разумеючы, што дабрыня Божая вядзе цябе да пакаяння?
 
Или презираешь богатство доброты Его, и снисхождения, и долготерпения, не зная, что Божья доброта ведет тебя к покаянию?

За тваю жорсткасць і няздольнае да пакаяння сэрца ты сам сабе збіраеш гнеў на дзень гневу і аб’яўлення справядлівага суда Бога,
 
Но, по жестокости же твоей и нераскаянному сердцу, копишь сам себе гнев на день гнева и откровения правосудия Бога,

які аддасць кожнаму паводле ягоных учынкаў:
 
Который воздаст каждому по делам его:

тым, хто з цярплівасцю ў добрай справе шукае славы, пашаны і нятленнасці, — вечнае жыццё,
 
тем, кто стойкостью в добром деле ищут славу, честь и бессмертия, — жизнь вечную;

а тым, хто працівіцца і не слухаецца праўды, але слухаецца несправядлівасці, — гнеў і абурэнне.
 
а тем, кто в противоборстве и неповиновении истине, но покоряются неправде, — ярость и гнев.

Нядоля і ўціск спаткае кожнага чалавека, які чыніць зло: спачатку юдэя, а пасля і грэка.
 
Бедствие и невзгоды на всякую душу человека, делающего плохое, во-первых еврея, и грека.

А хвала, пашана і спакой — кожнага, хто чыніць дабро: спачатку юдэя, а пасля і грэка.
 
Слава же и честь, и покой всякому, делающему доброе, во-первых еврею, и греку.

Таму што Бог не зважае на асобу!
 
Ведь Бог беспристрастен.

Тыя, што, не маючы Закону, зграшылі, без Закону і загінуць, а тыя, што ў Законе зграшылі, праз Закон будуць асуджаны.
 
Все, кто без Закона согрешили, без Закона и погибнут; а те, кто в Законе согрешил, будут судимы по Закону,

Бо не тыя, што слухаюць Закон, справядлівыя перад Богам, але тыя, што выконваюць, будуць апраўданыя.
 
потому что у Бога правы не слушатели Закона, но оправданы будут творящие Закон.

Калі язычнікі, не маючы Закону, па прыродзе робяць законнае, то, не маючы Закону, яны самі сабе закон.
 
Ведь когда иноверцы, не имеющие Закона, по природе законное делали, то они, не имеющие Закона, сами себе Закон.

Яны паказваюць, што Закон упісаны ў іх сэрцы, аб чым сведчыць іхняе сумленне ды думкі, якія то абвінавачваюць, то апраўдваюць адна адну
 
Они показывают, что дело Закона написано в сердцах их, о том свидетельствует их совесть и размышления их, то оправдывающие, то обвиняющие друг друга,

ў дзень, калі Бог будзе судзіць тайныя ўчынкі людзей паводле майго дабравесця праз Езуса Хрыста.
 
в день, когда Бог будет судить тайное людей, по благовествованию моему, через Иисуса Помазанника.

Калі ты завешся юдэем і супакойваеш сябе Законам, хвалішся Богам
 
Если же ты называешь себя евреем, и полагаешься на Закон, и хвастаешься Богом,

і ведаеш Яго волю, умееш распазнаваць найважнейшае, навучаны дзякуючы Закону,
 
и знаешь волю, и различаешь что к чему, наставляем из Закона,

калі перакананы, што ты правадыр сляпых, святло для тых, хто ў цемры,
 
и уверен, что ты путеводитель слепых, свет для ходящих во тьме,

выхавацель неразумных, настаўнік малых, які мае ў Законе прыклад пазнання і праўды,
 
наставник неразумных, учитель младенцев, имеющий в Законе, выражение знания и истины,

то ці ж, навучаючы другога, не вучыш самога сябе? Навучаючы не красці, крадзеш?
 
почему, уча другого, не учишь себя самого? Проповедуя не красть — крадешь?

Кажучы, не чужалож, чужаложыш? Маючы агіду да ідалаў, чыніш святатацтва?
 
Говоря не развратничать, развратничаешь? Ненавидя идолов, грабишь святилища?

Хвалішся Законам, а, парушаючы Закон, зневажаеш Бога?
 
Хвастая Законом, через преступление Закона позоришь Бога?

Як напісана: «Праз вас імя Божае зневажаецца сярод язычнікаў».
 
Ведь из-за вас, как написано, «имя Божье бесславят у иноверцев».

Абразанне карысна, калі выконваеш Закон. Калі ты парушаеш Закон, то тваё абразанне сталася неабразаннем.
 
Обрезание приносит пользу, если исполняешь Закон; если же ты преступник Закона, то обрезание твое стало необрезанием.

Таму, калі неабрэзаны выконвае наказы Закону, то ці не залічыцца яму яго неабразанне за абразанне?
 
Итак, если необрезанный будет исполнять требования Закона, то его необрезание будет ли засчитано ему в обрезание?

І неабрэзаны, выконваючы Закон, ці не асудзіць цябе, бо ты нягледзячы на літару Закону і абразанне парушаеш Закон?
 
И необрезанный по природе, исполняющий Закон, будет судить тебя, кто через букву и обрезание — преступник Закона.

Таму што не той юдэй, хто такі знешне, і не тое абразанне, якое знешне на целе,
 
Ведь еврей не тот, кто по виду еврей, и не то обрезание, которое видно на теле;

але хто ўнутры юдэй і абразанне мае ў сэрцы паводле духа, а не паводле літары. Такі мае пахвалу не ад людзей, але ад Бога.
 
но тот еврей, кто таков внутри, и обрезание — сердца, в духе, не по букве; его похвала — не от людей, но от Бога.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.