Да Рымлянаў 2 глава

Пасланьне да Рымлянаў
Пераклад Васіля Сёмухі → Открытый перевод

 
 

Вось таму няма апраўданьня табе, кожны чалавеча, што судзіш другога; бо тым самым судом, якім судзіш другога, асуджаеш сам сябе; бо, асуджаючы другога, робіш тое самае.
 
Поэтому непростительно тебе, о человек судящий; ведь, судя другого, ты осуждаешь себя, потому что делаешь то же, за что судишь.

А мы ведаем, што паводле ісьціны ёсьць суд Божы на тых, што такое чыняць.
 
Знаем же, что суд Божий на делающих такое — истинен.

Няўжо думаеш ты, чалавеча, што ўнікаеш суду Божага, калі асуджаеш тых, якія ўчыняюць такое, і сам робячы тое самае?
 
Неужели ты думаешь, о человек, судящий делающих такое и творящий то же, — что избежишь суда Божьего?

Альбо пагарджаеш багацьцем даброці, лагоднасьці і вялікай цярплівасьці Божай, не разумеючы, што даброць Божая вядзе цябе да пакаяньня?
 
Или презираешь богатство доброты Его, и снисхождения, и долготерпения, не зная, что Божья доброта ведет тебя к покаянию?

Але, з упартасьці тваёй і нераскаянага сэрца ты сам сабе зьбіраеш гнеў на дзень гневу і абвяшчэньня праведнага суду ад Бога,
 
Но, по жестокости же твоей и нераскаянному сердцу, копишь сам себе гнев на день гнева и откровения правосудия Бога,

Які кожнаму аддасьць паводле дзеяў ягоных:
 
Который воздаст каждому по делам его:

тым, якія ўвесь час ў добрых дзеях шукаюць славы, гонару і бесьсьмяротнасьці, — жыцьцё вечнае;
 
тем, кто стойкостью в добром деле ищут славу, честь и бессмертия, — жизнь вечную;

а тым, якія ўпарцяцца і супрацівяцца ісьціне, ды аддаюцца няпраўдзе, — лютасьць і гнеў.
 
а тем, кто в противоборстве и неповиновении истине, но покоряются неправде, — ярость и гнев.

Смутак і скруха ўсякай душы чалавека, які чыніць ліхое: першаму Юдэю, потым і Эліну!
 
Бедствие и невзгоды на всякую душу человека, делающего плохое, во-первых еврея, и грека.

Наадварот жа, слава і гонар і мір кожнаму, хто робіць добрае: першаму Юдэю, потым і Эліну!
 
Слава же и честь, и покой всякому, делающему доброе, во-первых еврею, и греку.

Бо няма прывабы да асобы ў Бога.
 
Ведь Бог беспристрастен.

Тыя, што без закона зграшылі, без закона і загінуць; а тыя, якія ў законе зграшылі, паводле закона прымуць суд,
 
Все, кто без Закона согрешили, без Закона и погибнут; а те, кто в Законе согрешил, будут судимы по Закону,

бо не слухачы закона праведныя перад Богам, а выканаўцы закона апраўданы будуць;
 
потому что у Бога правы не слушатели Закона, но оправданы будут творящие Закон.

бо, калі язычнікі, ня маючы закона, ад прыроды законнае робяць, дык, ня маючы закона, яны самі сабе закон:
 
Ведь когда иноверцы, не имеющие Закона, по природе законное делали, то они, не имеющие Закона, сами себе Закон.

яны паказваюць, што дзеі закона ў іх напісаны ў сэрцах, пра што сьведчыць сумленьне іхняе і думкі іхнія, якія то вінавацяць, то апраўдваюць адна адну,
 
Они показывают, что дело Закона написано в сердцах их, о том свидетельствует их совесть и размышления их, то оправдывающие, то обвиняющие друг друга,

у дзень, калі паводле зьвеставаньня майго, Бог будзе судзіць таемныя дзеі людзей празь Ісуса Хрыста.
 
в день, когда Бог будет судить тайное людей, по благовествованию моему, через Иисуса Помазанника.

Вось, ты называешся Юдэем, і супакойваеш сябе законам, і хвалішся Богам,
 
Если же ты называешь себя евреем, и полагаешься на Закон, и хвастаешься Богом,

і ведаеш волю Ягоную, і разумееш лепшае, навучаючыся з закона,
 
и знаешь волю, и различаешь что к чему, наставляем из Закона,

і ўпэўнены пра сябе, што ты павадыр сьляпым, сьвятло тым, што ходзяць у цемры, —
 
и уверен, что ты путеводитель слепых, свет для ходящих во тьме,

выхавальнік неразумным, настаўнік дзецям, які мае ўзор розуму і ісьціны ў законе:
 
наставник неразумных, учитель младенцев, имеющий в Законе, выражение знания и истины,

як жа ты, навучаючы другога, ня вучыш сябе самога?
 
почему, уча другого, не учишь себя самого? Проповедуя не красть — крадешь?

Прапаведуючы ня красьці, крадзеш? кажучы: не распусьнічай, распусьнічаеш? грэбуючы ідаламі, рабуеш сьвятыні?
 
Говоря не развратничать, развратничаешь? Ненавидя идолов, грабишь святилища?

хвалішся законам, а, пераступаючы закон, зьневажаеш Бога?
 
Хвастая Законом, через преступление Закона позоришь Бога?

бо дзеля вас, як напісана, імя Божае ганьбуецца ў язычнікаў.
 
Ведь из-за вас, как написано, «имя Божье бесславят у иноверцев».

Абразаньне карыснае, калі выконваеш закон; а калі ты пераступаеш закон, дык абразаньне тваё сталася неабразаньнем.
 
Обрезание приносит пользу, если исполняешь Закон; если же ты преступник Закона, то обрезание твое стало необрезанием.

Дык вось, калі неабразанец выконвае пастановы закона, дык ягонае неабразаньне ці не залічыцца яму за абразаньне?
 
Итак, если необрезанный будет исполнять требования Закона, то его необрезание будет ли засчитано ему в обрезание?

І неабрэзаны ад прыроды, які выконвае закон, ці не асудзіць цябе, пераступніка закона зь Пісаньнем і абразаньнем?
 
И необрезанный по природе, исполняющий Закон, будет судить тебя, кто через букву и обрезание — преступник Закона.

Бо ня той Юдэй, хто такі з выгляду, і ня тое абразаньне, якое вонкавае, на плоці;
 
Ведь еврей не тот, кто по виду еврей, и не то обрезание, которое видно на теле;

а той Юдэй, хто ўнутрана такі, і тое абразаньне, якое ў сэрцы паводле Духа, а не паводле літары: яму і пахвала не ад людзей, а ад Бога.
 
но тот еврей, кто таков внутри, и обрезание — сердца, в духе, не по букве; его похвала — не от людей, но от Бога.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.