Рымлянам 2 глава

Пасланьне да Рымлянаў Апостала Паўла
Пераклад Антонія Бокуна → Открытый перевод

 
 

Дзеля гэтага няма апраўданьня табе, кожны чалавек, які судзіш; бо ў чым ты судзіш іншага, асуджаеш сябе, бо робіш тое самае, судзячы.
 
Поэтому непростительно тебе, о человек судящий; ведь, судя другого, ты осуждаешь себя, потому что делаешь то же, за что судишь.

А мы ведаем, што суд Божы ёсьць паводле праўды адносна тых, што гэткае ўчыняюць.
 
Знаем же, что суд Божий на делающих такое — истинен.

Няўжо ж ты думаеш, чалавек, які судзіш тых, што гэткае ўчыняюць, і сам робіш тое самае, што ўцячэш ад суду Божага?
 
Неужели ты думаешь, о человек, судящий делающих такое и творящий то же, — что избежишь суда Божьего?

Або багацьцем ласкавасьці Ягонай, і цярплівасьці, і доўгацярплівасьці пагарджаеш, ня ведаючы, што добрасьць Божая вядзе цябе да навяртаньня?
 
Или презираешь богатство доброты Его, и снисхождения, и долготерпения, не зная, что Божья доброта ведет тебя к покаянию?

Але праз упартасьць тваю і ненавернутае сэрца ты зьбіраеш сабе гнеў на дзень гневу і адкрыцьця праведнага суду Божага,
 
Но, по жестокости же твоей и нераскаянному сердцу, копишь сам себе гнев на день гнева и откровения правосудия Бога,

Які аддасьць кожнаму паводле ўчынкаў ягоных:
 
Который воздаст каждому по делам его:

тым, якія цярплівасьцю ў добрай справе шукаюць славы, пашаны і незьнішчальнасьці, — жыцьцё вечнае,
 
тем, кто стойкостью в добром деле ищут славу, честь и бессмертия, — жизнь вечную;

а тым, што спрачаюцца і не скараюцца праўдзе, але скараюцца няправеднасьці, — ярасьць і гнеў.
 
а тем, кто в противоборстве и неповиновении истине, но покоряются неправде, — ярость и гнев.

Прыгнёт і ўціск кожнай душы чалавека, які робіць ліхое, перш Юдэя, і Грэка!
 
Бедствие и невзгоды на всякую душу человека, делающего плохое, во-первых еврея, и грека.

Слава, і пашана, і супакой усякаму, хто робіць добрае, перш Юдэю, і Грэку!
 
Слава же и честь, и покой всякому, делающему доброе, во-первых еврею, и греку.

Бо няма ў Бога ўзіраньня на аблічча.
 
Ведь Бог беспристрастен.

Бо тыя, якія без Закону зграшылі, без Закону і загінуць, а тыя, якія ў Законе зграшылі, праз Закон будуць асуджаныя.
 
Все, кто без Закона согрешили, без Закона и погибнут; а те, кто в Законе согрешил, будут судимы по Закону,

Бо не слухачы Закону праведныя перад Богам, але выканаўцы Закону будуць апраўданыя.
 
потому что у Бога правы не слушатели Закона, но оправданы будут творящие Закон.

Бо калі пагане, якія ня маюць Закону, паводле прыроды робяць паводле Закону, яны, ня маючы Закону, самі сабе Закон.
 
Ведь когда иноверцы, не имеющие Закона, по природе законное делали, то они, не имеющие Закона, сами себе Закон.

Яны зьяўляюць справы Закону, якія напісаныя ў сэрцах іхніх, пра што сьведчыць сумленьне іхняе і думкі іхнія, якія то абвінавачваюць, то апраўдваюць адна адну,
 
Они показывают, что дело Закона написано в сердцах их, о том свидетельствует их совесть и размышления их, то оправдывающие, то обвиняющие друг друга,

у дзень, калі Бог будзе судзіць тайныя [ўчынкі] людзей, паводле Эвангельля майго, праз Ісуса Хрыста.
 
в день, когда Бог будет судить тайное людей, по благовествованию моему, через Иисуса Помазанника.

Вось, ты завешся Юдэем, і супакойваеш сябе Законам, і хвалішся Богам,
 
Если же ты называешь себя евреем, и полагаешься на Закон, и хвастаешься Богом,

і ведаеш волю [Ягоную], і выпрабоўваеш, што лепшае, будучы навучаным у Законе.
 
и знаешь волю, и различаешь что к чему, наставляем из Закона,

І ты перакананы пра сябе, што ты — павадыр сьляпых, сьвятло тых, што ў цемры,
 
и уверен, что ты путеводитель слепых, свет для ходящих во тьме,

выхавацель неразумных, настаўнік немаўлят, які мае ў Законе выгляд веданьня і праўды.
 
наставник неразумных, учитель младенцев, имеющий в Законе, выражение знания и истины,

Дык ты, вучачы другога, ня вучыш сябе самога.
 
почему, уча другого, не учишь себя самого? Проповедуя не красть — крадешь?

Абвяшчаючы ня красьці, крадзеш; кажучы не чужаложыць, чужаложыш, брыдзячыся ідаламі, чыніш сьвятакрадзтва.
 
Говоря не развратничать, развратничаешь? Ненавидя идолов, грабишь святилища?

Ты, які хвалішся Законам, праз парушэньне Закону Бога зьневажаеш.
 
Хвастая Законом, через преступление Закона позоришь Бога?

Бо праз вас на імя Божае блюзьніцца ў паганаў, як напісана.
 
Ведь из-за вас, как написано, «имя Божье бесславят у иноверцев».

Бо абразаньне карыснае, калі выконваеш Закон; а калі ты парушальнік Закону, абразаньне тваё сталася неабразаньнем.
 
Обрезание приносит пользу, если исполняешь Закон; если же ты преступник Закона, то обрезание твое стало необрезанием.

Дык калі неабрэзаны захоўвае пастановы Закону, ці не залічыцца яму ягонае неабразаньне за абразаньне?
 
Итак, если необрезанный будет исполнять требования Закона, то его необрезание будет ли засчитано ему в обрезание?

І неабрэзаны паводле прыроды, які спаўняе Закон, будзе судзіць цябе, парушальніка Закону, які з літарай і абразаньнем.
 
И необрезанный по природе, исполняющий Закон, будет судить тебя, кто через букву и обрезание — преступник Закона.

Бо ня той Юдэй, хто гэтакі яўна, і ня тое абразаньне, якое яўнае на целе,
 
Ведь еврей не тот, кто по виду еврей, и не то обрезание, которое видно на теле;

але хто ва ўтоенасьці Юдэй, і [ў якога] абразаньне сэрца Духам, а ня літарай, такому пахвала не ад людзей, але ад Бога.
 
но тот еврей, кто таков внутри, и обрезание — сердца, в духе, не по букве; его похвала — не от людей, но от Бога.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.