Да Рымлян 2 глава

Ліст сьв. Паўлы апостала да Рымлян
Пераклад Яна Станкевіча → Открытый перевод

 
 

Дык невыбачальны ты, о чалавеча, каторы судзіш; бо тым жа судам, якім судзіш іншага, засуджаеш самога сябе, бо, судзячы, чыніш тое самае.
 
Поэтому непростительно тебе, о человек судящий; ведь, судя другого, ты осуждаешь себя, потому что делаешь то же, за что судишь.

А мы ведаем, што суд Божы ё подле праўды на чынячых такія рэчы.
 
Знаем же, что суд Божий на делающих такое — истинен.

Ці ўважаеш ты, о чалавеча, каторы судзіш чынячых такія ўчынкі і робіш іх, што ўцячэш ад суду Божага?
 
Неужели ты думаешь, о человек, судящий делающих такое и творящий то же, — что избежишь суда Божьего?

Ці ўлегцы маеш багацьце дабрыні Ягонае а выбачнасьць а цярплівосьць, ня ведаючы, што дабрыня Божая вядзець цябе да каяты?
 
Или презираешь богатство доброты Его, и снисхождения, и долготерпения, не зная, что Божья доброта ведет тебя к покаянию?

Але подле калянасьці свае а някаятнага сэрца зьбіраеш сам сабе гнеў на дзень гневу а аб’яўленьня справядлівага суду Божага,
 
Но, по жестокости же твоей и нераскаянному сердцу, копишь сам себе гнев на день гнева и откровения правосудия Бога,

Каторы адплаце кажнаму подле ўчынкаў ягоных:
 
Который воздаст каждому по делам его:

Тым, што вытрываласьцяй у добрых учынках шукаюць славы а сьці а нязьнішчальнасьці — жыцьцё вечнае;
 
тем, кто стойкостью в добром деле ищут славу, честь и бессмертия, — жизнь вечную;

А звадлівым а непаслухменым праўдзе, але паслухменым несправядлівасьці, гнеў а абурэньне.
 
а тем, кто в противоборстве и неповиновении истине, но покоряются неправде, — ярость и гнев.

Атуга а гарота кажнай душы чалавека, што робе ліха, перш Жыду й Грэку;
 
Бедствие и невзгоды на всякую душу человека, делающего плохое, во-первых еврея, и грека.

Але слава а чэсьць а супакой кажнаму, што робе дабро, перш Жыду й Грэку!
 
Слава же и честь, и покой всякому, делающему доброе, во-первых еврею, и греку.

Бо нямаш у Бога прыяньня асобам.
 
Ведь Бог беспристрастен.

Бо хто ізграшыў вонках Закону, вонках Закону й загіне; а хто ізграшыў пад Законам, будзе суджаны подле Закону, —
 
Все, кто без Закона согрешили, без Закона и погибнут; а те, кто в Законе согрешил, будут судимы по Закону,

Бо ня тыя, што слухаюць Закон, справядлівыя перад Богам, але дзяржачыя Закон будуць аправены;
 
потому что у Бога правы не слушатели Закона, но оправданы будут творящие Закон.

Бо, калі пагане, Закону ня маючыя, дзеюць подле прыроды законнае, яны, ня маючы Закону, самы сабе закон;
 
Ведь когда иноверцы, не имеющие Закона, по природе законное делали, то они, не имеющие Закона, сами себе Закон.

Каторыя паказуюць, што справа закону напісана ў іх у сэрцах, праз што сьветча сумленьне іхнае а думкі іхныя, то вінуючыя, то праўдзячыя адна адну, —
 
Они показывают, что дело Закона написано в сердцах их, о том свидетельствует их совесть и размышления их, то оправдывающие, то обвиняющие друг друга,

У дзень, калі, подле дабравесьці мае, Бог будзе судзіць таемныя рэчы людзкія перазь Ісуса Хрыста.
 
в день, когда Бог будет судить тайное людей, по благовествованию моему, через Иисуса Помазанника.

Вось, ты завешся Жыдам, і здаешся на Закон, і хвалішся Богам,
 
Если же ты называешь себя евреем, и полагаешься на Закон, и хвастаешься Богом,

І знаеш волю, і, адрозьнюючы, скумаеш, што найлепшае, навучаны із Закону,
 
и знаешь волю, и различаешь что к чему, наставляем из Закона,

І пэўны, што ты павадыр нявісных і сьвятло тым, што ў цямноте,
 
и уверен, что ты путеводитель слепых, свет для ходящих во тьме,

Наўчыцель неразумных, вучыцель бязьлетак, маючы зразу веды а праўды ў Законе.
 
наставник неразумных, учитель младенцев, имеющий в Законе, выражение знания и истины,

Як жа ты, вучачы іншых, ня вучыш сябе самога? Агалашаючы ня красьці, крадзеш?
 
почему, уча другого, не учишь себя самого? Проповедуя не красть — крадешь?

Кажучы ня чужаложыць, чужаложыш? брыдзячыся балванамі, грабіш сьвятыні?
 
Говоря не развратничать, развратничаешь? Ненавидя идолов, грабишь святилища?

Ты, каторы хвалішся Законам, выступам із Закону зьневажаеш Бога?
 
Хвастая Законом, через преступление Закона позоришь Бога?

Бо, «з прычыны вас на імя Божае блявузґаюць у народаў», як напісана.
 
Ведь из-за вас, как написано, «имя Божье бесславят у иноверцев».

Абразаньне карыснае, калі поўніш Закон; а калі ты выступнік із Закону, абразаньне твае стала неабразаньням.
 
Обрезание приносит пользу, если исполняешь Закон; если же ты преступник Закона, то обрезание твое стало необрезанием.

Значыцца, калі неабрэзаны дзяржыць пастановы Закону, дык ці ня будзе неабразаньне ягонае залічана за абразаньне?
 
Итак, если необрезанный будет исполнять требования Закона, то его необрезание будет ли засчитано ему в обрезание?

І неабрэзаны подле прыроды, дзяржачы закон, ці не засудзе цябе, узрушыцеля Закону, што маеш літару а абразаньне?
 
И необрезанный по природе, исполняющий Закон, будет судить тебя, кто через букву и обрезание — преступник Закона.

Бо ня тый Жыд, што звонку, ані тое абразаньне, што навоннае, на целе;
 
Ведь еврей не тот, кто по виду еврей, и не то обрезание, которое видно на теле;

Але тый Жыд, хто патай, і абразаньне сэрца, у духу, ня літараю, катораму пахвала не ад людзёў, але ад Бога.
 
но тот еврей, кто таков внутри, и обрезание — сердца, в духе, не по букве; его похвала — не от людей, но от Бога.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.