Да рымлянаў 3 глава

Пасланьне Апостала Паўлы да рымлянаў
Пераклад Сабілы і Малахава → Русского Библейского Центра

 
 

Дык якая перавага ў жыда́, ці якая карысьць ад абразаньня?
 
В чем преимущество иудея? Какой смысл в обрезании?

Вялікая ўва ўсіх адносінах; і найперш (перавага) у тым, што ім давераны словы Бога.
 
Преимущество немалое во всех отношениях. Главное, что иудеям вверено Божье предание.

Дык што, калі нікаторыя (зь іх) былі нявернымі? Няўжо іхная нявернасьць зьнішчыць вернасьць Бога?
 
А что если некоторые верой не отличались? Вызовет ли их неверие отмену верности Божьей?

Няхай ня станецца (такога)! Бог ёсьць верны, а ўсякі чалавек (няўдзячны і някаюшчыйся) ёсьць ілгун, як напíсана: так каб патрабаваньні слоў Тваіх былі прызнаны (нават і няўдзячным і някаюшчымся чалавекам) правымі, і (каб Ты) перамог у судзе Тваім.
 
Нет, нет и нет! Лжив человек, а Бог истине верен. Написано: «Сама правда заговорит Твоими словами и Ты на суде Твоем одержишь верх».

Калі ж няправеднасьць нашая чыніць моцнай праведнасьць Бога, дык што скажам? Няўжо нясправядлівы Бог, Які праяўляе гнеў (да няўдзячнага і някаюшчагася чалавека)? Кажу як чалавек.
 
Если наша неправда лишь подчеркивает величие Божьей правды, правильно ли будет сказать: несправедлив Бог, сокрушающий в гневе? Это я говорю, как можно подумать.

Хай ня станецца (такога)! Інакш, якім чынам будзе судзіць Бог гэты (няўдзячны і някаюшчыйся) сьвет?
 
Нет, нет и нет! А не то как тогда Богу судить мир?

Бо калі вернасьць Бога ўзвышаецца ў славу Ягоную маёй нявернасьцю, чаму я ўсё яшчэ судзімы, як грэшнік? (бо ня суджу сябе сам. 1Кар. 11:31).
 
Если моя ложь дает повод к возвеличиванию Божьей правды и Его славы, за что же судить меня как грешника?

(А чаму бы) і ня (судзіць)? — як нікаторыя абмаўляюць нас і кажуць, (быццам) мы гаворым так: рабіце ліхое, каб прыйшло добрае — на такіх (паклёпнікаў) ёсьць справядлівы суд.
 
Некоторые извращают наши слова, ставя нам в вину, что мы якобы говорим: «Будем творить зло, чтобы вышло добро». Праведен суд над ними!

Дык што? (Ці) маем мы (жыды ў параўнаньні зь эллінамі) перавагу (перад судом Бога)? Ні ў якім разе! мы ўжо раней даказалі: што як жыды, так і элліны ўсе ёсьць пад грэхам,
 
Короче говоря, в чем наше превосходство? Да ни в чем! Мы уже видели, что и иудеи, и эллины — все под грехом.

як напісана: няма ніводнага праведнага.
 
Написано: «Нет праведного ни одного.

Няма разумеючага. Няма нікога, хто шукае Бога.
 
Никому не нужен разум, никто не ищет Бога.

Усе зьбіліся з дарогі; усе разам сталіся нягоднымі; няма, хто робіць дабро, няма ніводнага.
 
Все сбились с пути — ни на что не годятся. Добра ни от кого не жди, совсем ни от кого.

Горла іхнае — магіла адкрытая; языкамі сваімі яны ашуквалі; атрута асьпідаў на вуснах іхных;
 
Рты их отворенные — двери гроба. На языке у них ложь, на устах — яд змеиный.

Вусны іхныя поўныя праклёну і гарчыні.
 
Их речи не содержат ничего, кроме ругани и злорадства.

Ногі іх хуткія на праліцьцё крыві.
 
Несут их от убийства к убийству их ноги.

Руйнаваньне і згуба на шляхох іхных;
 
Там, где они прошли — опустошение и скорбь.

і шляху міру яны ня пазналі.
 
Мысль о мирном пути не приходит им в голову.

Няма страху Божага перад вачыма іхнымі.
 
Страха Божьего нет перед их глазами».

А мы ведаем, што ўсё, што кажа Закон, (ён) кажа для тых, што знаходзяцца пад Законам, каб усе вусны змоўклі, і ўвесь сьвет стаўся вінаватым (перад) Богам:
 
Будем помнить: о чем бы ни говорил Закон, всем, кто живет Законом, он говорит одно: вам нечего сказать в свою защиту. Весь мир виновен перед Богом!

бо (па прычыне нявыкананьня) спраў Закону ня будзе апраўдана перад Ім ніякая плоць; бо праз Закон — пазнаньне грэху.
 
В рамках Закона «не оправдается перед Богом ни одна живая душа». Дать понятие о грехе — это все, на что способен Закон.

Але цяпер нязалежна ад Закону зьяўлена апраўданьне Богам (чалавека), пра якое засьведчана Законам і Прарокамі.
 
А сегодня явлена Божья правда независимо от Закона. Впрочем и Закон, и пророки о ней тоже свидетельствуют.

Апраўданьне ж (чалавека) Богам адбываецца па прычыне (мэсіянскай) вернасьці Ісуса Хрыста (Богу Бацьку), (адбываецца) для ўсіх і на ўсіх веручых; бо няма розьніцы (паміж усімі чалавекамі),
 
Сопровождаемая верой в Иисуса Христа Божья правда распространяется на всех верующих без различия.

бо ўсе зграшылі і пазбаўлены славы Бога.
 
Все согрешили и лишены Божьей славы,

(Але цяпер) апраўдваюцца (веручыя) да́рма Багадацьцю Ягонай цераз адкупленьне ў Хрысьце Ісусе,
 
Но и оправданы Его благодатью. Христом Иисусом даруется нам искупление.

Якога Бог прынёс у ахвяру (дзеля) памілаваньня (чалавека) праз веру (чалавека) у (адкупленьне) Ягонай (Хрыстовай) Крывёю, дзеля выяўленьня апраўданьня Ягонага (чалавека) цераз дараваньне раней зробленых грахоў,
 
Бог положил Ему быть на миру умилостивлением, доводом веры на Его Крови. Вот так открыл Он Свою правду — вопреки нашим грехам, совершенным прежде.

у цярпеньні Бога для выяўленьня справядлівасьці Ягонай у цяперашні час, каб быць Яму справядлівым і апраўдываючым таго, хто верыць у Ісуса.
 
Это ли не Божье долготерпение! Сегодня открылась Его правда: Его праведность и оправдание верующего в Иисуса.

Дык у чым (наша) хвальба? Выключана! Якім Законам? (Законам) учынкаў? Не, але цераз Закон веры.
 
За что же тогда можно себя похвалить? Совершенно не за что! Это по какому праву: по праву дел? Нет, по праву веры.

Пагэтаму мы робім выснову: чалавек апраўдываецца вераю нязалежна ад учынкаў па Закону.
 
Мы полагаем, что человек оправдывается верой независимо от дел, предписываемых Законом.

Няўжо Бог — (Бог) толькі жыдоў, а ня і паганаў? Ведама і паганаў.
 
Только ли это Бог иудеев, а не язычников тоже? Да, и язычников тоже.

Таму што Адзін Бог, Каторы апраўдае абразаньне па веры і няабразаньне цераз веру.
 
Бог — один. Он одинаково за веру оправдывает обрезанных и за веру оправдывает необрезанных.

Дык (што), Закон касуем цераз веру? (Хай) ня будзе (такога)! Але Закон сьцьвярджаем.
 
Стало быть, мы верой отменяем Закон? Нет, нет и нет! За Закон мы как раз стоим.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.