Да рымлянаў 3 глава

Пасланьне Апостала Паўлы да рымлянаў
Пераклад Сабілы і Малахава → Синода́льный перево́д

 
 

Дык якая перавага ў жыда́, ці якая карысьць ад абразаньня?
 
Ита́к, како́е преиму́щество быть Иуде́ем, и́ли кака́я по́льза от обреза́ния?

Вялікая ўва ўсіх адносінах; і найперш (перавага) у тым, што ім давераны словы Бога.
 
Вели́кое преиму́щество во всех отноше́ниях, а наипа́че в том, что им вве́рено сло́во Бо́жие.

Дык што, калі нікаторыя (зь іх) былі нявернымі? Няўжо іхная нявернасьць зьнішчыць вернасьць Бога?
 
И́бо что же? е́сли не́которые и неве́рны бы́ли, неве́рность их уничто́жит ли ве́рность Бо́жию?

Няхай ня станецца (такога)! Бог ёсьць верны, а ўсякі чалавек (няўдзячны і някаюшчыйся) ёсьць ілгун, як напíсана: так каб патрабаваньні слоў Тваіх былі прызнаны (нават і няўдзячным і някаюшчымся чалавекам) правымі, і (каб Ты) перамог у судзе Тваім.
 
Ника́к. Бог ве́рен, а вся́кий челове́к лжив, как напи́сано: «Ты пра́веден в слова́х Твои́х и победи́шь в суде́ Твоём».

Калі ж няправеднасьць нашая чыніць моцнай праведнасьць Бога, дык што скажам? Няўжо нясправядлівы Бог, Які праяўляе гнеў (да няўдзячнага і някаюшчагася чалавека)? Кажу як чалавек.
 
Е́сли же на́ша непра́вда открыва́ет пра́вду Бо́жию, то что ска́жем? не бу́дет ли Бог несправедли́в, когда́ изъявля́ет гнев? (говорю́ по челове́ческому рассужде́нию).

Хай ня станецца (такога)! Інакш, якім чынам будзе судзіць Бог гэты (няўдзячны і някаюшчыйся) сьвет?
 
Ника́к. И́бо ина́че как Бо́гу суди́ть мир?

Бо калі вернасьць Бога ўзвышаецца ў славу Ягоную маёй нявернасьцю, чаму я ўсё яшчэ судзімы, як грэшнік? (бо ня суджу сябе сам. 1Кар. 11:31).
 
И́бо, е́сли ве́рность Бо́жия возвыша́ется мое́ю неве́рностью к сла́ве Бо́жией, за что ещё меня́ же суди́ть, как гре́шника?

(А чаму бы) і ня (судзіць)? — як нікаторыя абмаўляюць нас і кажуць, (быццам) мы гаворым так: рабіце ліхое, каб прыйшло добрае — на такіх (паклёпнікаў) ёсьць справядлівы суд.
 
И не де́лать ли нам зло, что́бы вы́шло добро́, как не́которые злосло́вят нас и говоря́т, бу́дто мы так у́чим? Пра́веден суд на таковы́х.

Дык што? (Ці) маем мы (жыды ў параўнаньні зь эллінамі) перавагу (перад судом Бога)? Ні ў якім разе! мы ўжо раней даказалі: што як жыды, так і элліны ўсе ёсьць пад грэхам,
 
Ита́к, что же? име́ем ли мы преиму́щество? Ниско́лько. И́бо мы уже́ доказа́ли, что как Иуде́и, так и Е́ллины, все под грехо́м,

як напісана: няма ніводнага праведнага.
 
как напи́сано: «нет пра́ведного ни одного́;

Няма разумеючага. Няма нікога, хто шукае Бога.
 
нет разумева́ющего; никто́ не и́щет Бо́га;

Усе зьбіліся з дарогі; усе разам сталіся нягоднымі; няма, хто робіць дабро, няма ніводнага.
 
все соврати́лись с пути́, до одного́ него́дны; нет де́лающего добро́, нет ни одного́».

Горла іхнае — магіла адкрытая; языкамі сваімі яны ашуквалі; атрута асьпідаў на вуснах іхных;
 
«Горта́нь их — откры́тый гроб; языко́м свои́м обма́нывают; яд а́спидов на губа́х их».

Вусны іхныя поўныя праклёну і гарчыні.
 
«Уста́ их полны́ злосло́вия и го́речи».

Ногі іх хуткія на праліцьцё крыві.
 
«Но́ги их бы́стры на проли́тие кро́ви;

Руйнаваньне і згуба на шляхох іхных;
 
разруше́ние и па́губа на путя́х их;

і шляху міру яны ня пазналі.
 
они́ не зна́ют пути́ ми́ра».

Няма страху Божага перад вачыма іхнымі.
 
«Нет стра́ха Бо́жия пе́ред глаза́ми их».

А мы ведаем, што ўсё, што кажа Закон, (ён) кажа для тых, што знаходзяцца пад Законам, каб усе вусны змоўклі, і ўвесь сьвет стаўся вінаватым (перад) Богам:
 
Но мы зна́ем, что зако́н, е́сли что говори́т, говори́т к состоя́щим под зако́ном, так что загражда́ются вся́кие уста́, и весь мир стано́вится вино́вен пред Бо́гом,

бо (па прычыне нявыкананьня) спраў Закону ня будзе апраўдана перад Ім ніякая плоць; бо праз Закон — пазнаньне грэху.
 
потому́ что дела́ми зако́на не оправда́ется пред Ним никака́я плоть; и́бо зако́ном познаётся грех.

Але цяпер нязалежна ад Закону зьяўлена апраўданьне Богам (чалавека), пра якое засьведчана Законам і Прарокамі.
 
Но ны́не, незави́симо от зако́на, яви́лась пра́вда Бо́жия, о кото́рой свиде́тельствуют зако́н и проро́ки,

Апраўданьне ж (чалавека) Богам адбываецца па прычыне (мэсіянскай) вернасьці Ісуса Хрыста (Богу Бацьку), (адбываецца) для ўсіх і на ўсіх веручых; бо няма розьніцы (паміж усімі чалавекамі),
 
пра́вда Бо́жия че́рез ве́ру в Иису́са Христа́ во всех и на всех ве́рующих, и́бо нет разли́чия,

бо ўсе зграшылі і пазбаўлены славы Бога.
 
потому́ что все согреши́ли и лишены́ сла́вы Бо́жией,

(Але цяпер) апраўдваюцца (веручыя) да́рма Багадацьцю Ягонай цераз адкупленьне ў Хрысьце Ісусе,
 
получа́я оправда́ние да́ром, по благода́ти Его́, искупле́нием во Христе́ Иису́се,

Якога Бог прынёс у ахвяру (дзеля) памілаваньня (чалавека) праз веру (чалавека) у (адкупленьне) Ягонай (Хрыстовай) Крывёю, дзеля выяўленьня апраўданьня Ягонага (чалавека) цераз дараваньне раней зробленых грахоў,
 
кото́рого Бог предложи́л в же́ртву умилостивле́ния в Кро́ви Его́ че́рез ве́ру, для показа́ния пра́вды Его́ в проще́нии грехо́в, соде́ланных пре́жде,

у цярпеньні Бога для выяўленьня справядлівасьці Ягонай у цяперашні час, каб быць Яму справядлівым і апраўдываючым таго, хто верыць у Ісуса.
 
во вре́мя долготерпе́ния Бо́жия, к показа́нию пра́вды Его́ в настоя́щее вре́мя, да я́вится Он пра́ведным и опра́вдывающим ве́рующего в Иису́са.

Дык у чым (наша) хвальба? Выключана! Якім Законам? (Законам) учынкаў? Не, але цераз Закон веры.
 
Где же то, чем бы хвали́ться? уничто́жено. Каки́м зако́ном? зако́ном дел? Нет, но зако́ном ве́ры.

Пагэтаму мы робім выснову: чалавек апраўдываецца вераю нязалежна ад учынкаў па Закону.
 
И́бо мы признаём, что челове́к опра́вдывается ве́рою, незави́симо от дел зако́на.

Няўжо Бог — (Бог) толькі жыдоў, а ня і паганаў? Ведама і паганаў.
 
Неуже́ли Бог есть Бог Иуде́ев то́лько, а не и язы́чников? Коне́чно, и язы́чников,

Таму што Адзін Бог, Каторы апраўдае абразаньне па веры і няабразаньне цераз веру.
 
потому́ что оди́н Бог, Кото́рый оправда́ет обре́занных по ве́ре и необре́занных че́рез ве́ру.

Дык (што), Закон касуем цераз веру? (Хай) ня будзе (такога)! Але Закон сьцьвярджаем.
 
Ита́к, мы уничтожа́ем зако́н ве́рою? Ника́к; но зако́н утвержда́ем.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.