1 Коринфянам 15 глава

1-е Коринфянам
Слово Жизни → Пераклад Чарняўскага 2017

 
 

Братья, хочу еще раз напомнить вам Евангелие, которое я вам проповедал, которое вы приняли и в котором вы утвердились,
 
Прыгадваю вам, браты, Евангелле, якое я вам раней вясціў і якое вы прынялі ды ў якім трываеце,

и которым вы спасаетесь, если только твердо придерживатесь того, что я вам проповедую, а иначе ваша вера напрасна.
 
і праз якое збаўляецеся, калі яго захаваеце такім, якім я вясціў вам, інакш уверылі вы надарма.

Самое важное, что я получил, я передаю вам: Христос умер за наши грехи согласно Писаниям.
 
Бо я перш перадаў вам тое, што і я прыняў, што Хрыстос памёр за нашы грахі паводле Пісання,

Он был погребен и был воскрешен на третий день согласно Писаниям.
 
і што быў пахаваны, і што ўваскрос на трэці дзень паводле Пісання,

Он явился Петру и потом двенадцати ученикам.
 
і што з’явіўся Кіфу, і затым дванаццаці,

После этого Он явился еще более чем пятистам братьям одновременно. Большинство из них еще живы, а некоторые уже умерли.
 
што пасля з’явіўся больш чым пяцістам братам адначасова; большасць з іх жыве дасюль, некаторыя і паўміралі;

Затем Он явился Иакову, и всем апостолам,
 
пасля паказаўся Якубу, пазней усім Апосталам,

и последнему из всех явился мне, будто недоноску.
 
напрыканцы, як неданоску, ужо па ўсіх, паказаўся таксама мне.

Ведь я самый последний из апостолов и даже не заслуживаю чести называться апостолом, потому что я преследовал Божью церковь.
 
Бо я найменшы з Апосталаў і няварты называцца Апосталам, бо я пераследаваў Царкву Божую.

Но по Божьей милости я есть, кто я есть, и Его милость ко мне была не напрасной: я трудился больше, чем все остальные, впрочем, не я, а Божья милость, которая со мной.
 
Але з ласкі Бога ёсць тым, кім ёсць, ды дадзеная мне ласка Яго не была дарэмнай. Наадварот, працаваў я больш ад іх усіх, дый не я, аднак, але ласка Божая са мною.

Не имеет значения, я или они — так мы проповедуем, и так вы уверовали.
 
Дык ці я, ці яны, мы так прапаведуем, каб вы так паверылі.

Скажите мне, если о Христе проповедуется, что Он был воскрешен из мертвых, то как это некоторые из вас могут утверждать, что нет воскресения мертвых?
 
Калі аб Хрысце прапаведуецца, што Ён уваскрос з мёртвых, дык як некаторыя паміж вас кажуць, што няма ўваскрэсення мёртвых?

Если воскресения мертвых нет, то и Христос не мог быть воскрешен.
 
Калі няма ўваскрэсення мёртвых, дык і Хрыстос не ўваскрос.

A если Христос не был воскрешен, то и вся наша проповедь напрасна, так же как и ваша вера.
 
А калі Хрыстос не ўваскрос, дык дарэмнае навучанне наша, ды дарэмная таксама вера ваша.

Мы сами в таком случае оказываемся лжесвидетелями о Боге, так как мы засвидетельствовали о том, что Бог воскресил Христа, которого Он не воскрешал, если мертвых вообще нельзя воскресить.
 
А мы аказаліся б фальшывымі сведкамі Бога, бо мы сведчым пра Бога, што Ён уваскрасіў Хрыста, Якога не ўваскрашаў, калі мёртвыя не ўваскрасаюць.

Ведь если мертвых нельзя воскресить, то и Христос не был воскрешен.
 
Калі памерлыя не ўваскрасаюць, дык і Хрыстос не ўваскрос.

А если Христос не был воскрешен, то и вера ваша напрасна и ваши грехи по-прежнему на вас.
 
А калі Хрыстос не ўваскрос, неразумная вера ваша, і вы дасюль застаецеся ў грахах сваіх.

Тогда и те, кто умер во Христе, погибли.
 
Дык тады і тыя, што памерлі ў Хрысце, загінулі.

Если мы надеемся на Христа лишь в этой жизни, то мы находимся в более жалком положении, чем все прочие люди.
 
Калі ў гэтым жыцці толькі мы спадзяёмся на Хрыста, дык мы найнешчаслівейшыя з усіх людзей.

Но Христос был воскрешен из мертвых! Воскрешен первым из всех умерших!
 
Але цяпер Хрыстос уваскрос з мёртвых — першынец сярод памерлых.

И как смерть пришла в этот мир через одного Человека, так через одного человека пришло и воскресение мертвых.
 
Бо як праз чалавека смерць, так праз чалавека і ўваскрэсенне з мёртвых;

Как все умирают в Aдаме, так все будут оживлены во Христе.
 
бо як у Адаме ўсе паміраюць, так у Хрысце ўсе ажывуць.

Но каждый в своем порядке: вначале Христос, а потом, когда Он придет, будем воскрешены и мы, принадлежащие Ему.
 
Але кожны па сваёй чарзе: першы Хрыстос, затым тыя, што Хрыстовы, у час прыйсця Яго;

И потом наступит конец, когда Он, уничтожив всякое начальство, всякую власть и силу, передаст Царство Богу Отцу!
 
потым канец, калі перадасць Ён валадарства Богу і Айцу ды калі знішчыць усякае начальства, усякую ўладу ды моц.

Христос должен царствовать до тех пор, пока Бог не положит всех врагов к Его ногам.
 
Бо Яму належыць валадарыць, аж дакуль пакладзе пад ногі Свае ўсіх ворагаў.

Последний враг, который будет уничтожен, — это смерть.
 
Апошні вораг будзе знішчаны — смерць.

Ведь Бог все подчинил под ноги Его. Ясно, что это "все" не включает самого Бога, который и подчинил Ему все.
 
Бо Ён ўсё пакарыў пад ногі Яго. Калі сказана: «Усё падначалена Яму», то, канешне, акрамя Таго, Хто Яму ўсё падначаліў.

Когда же все будет Ему подчинено, тогда и сам Сын будет подчинен тому, кто все подчинил Ему, чтобы Бог был все во всем.
 
А калі ўжо ўсё будзе Яму падначалена, тады і Сам Сын падначаліцца Таму, Хто Яму падначаліў усё, каб Бог быў усім ва ўсіх.

Что же тогда делают те, кто принимает крещение за мертвых? Если мертвых нельзя воскресить, зачем люди принимают крещение за них?
 
Бо што робяць тыя, што прымаюць хрост дзеля памерлых? Калі памерлыя наогул не ўваскрасаюць, дык нашто прымаюць хрост дзеля іх?

Зачем нам каждый час рисковать своей жизнью?
 
Дык нашто і мы ставім сябе штохвіліну пад небяспеку?

Я каждый день стою перед лицом смерти. Это так же верно, братья, как и то, что я хвалюсь вами в Иисусе Христе, нашем Господе!
 
Я штодня паміраю, і гэта праз ваша ўхваленне, браты, якое маю ў Хрысце Ісусе, Госпадзе нашым.

Если я только из человеческих побуждений боролся с дикими зверями в Эфесе, что я этим приобрел? Если мертвые не могут быть воскрешены, тогда что же: "Давайте будем есть и пить, потому что завтра умрем"?
 
Калі я толькі, як чалавек у Эфесе, змагаўся з дзікімі звярамі, якая карысць мне з таго? Калі памерлыя не ўваскрасаюць, дык будзем есці і піць, бо заўтра памром.

Смотрите, чтобы вам не оказаться обманутыми: дурная компания развращает добрые нравы.
 
Не падманвайце сябе: «Благія сяброўствы псуюць добрыя звычаі».

Отрезвитесь и перестаньте грешить, ибо некоторые из вас не знают Бога, — я говорю это к вашему стыду.
 
Ацверазіцеся як след і перастаньце грашыць! Бо ёсць сярод вас такія, што не прызнаюць Бога. На сорам вам кажу.

Может, кто-то думает: "Как это мертвые могут воскреснуть? Какое у них тогда будет тело?"
 
Але скажа нехта: «А як памерлыя ўваскрасаюць? У якім целе прыходзяць яны?»

Спрашивать об этом неразумно. Ведь каждому семени для того, чтобы прорасти, надо сначала умереть!
 
О неразумны! Дык жа тое, што ты сееш, не ажыве, калі перш не памрэ.

Когда ты сеешь, ты же сеешь не сам колос, а лишь семя, пшеничное или какое-либо другое.
 
І тое, што сееш, ты сееш не як цела, якім яно стане потым, але як звычайнае зерне, скажам, пшанічнае або якое іншае.

A Бог по своему усмотрению дает ему тело — каждому семени свое.
 
Але Бог дае яму такое цела, якое захацеў; і кожнаму насенню сваё ўласнае цела.

Не все тела одинаковы: у людей не такое тело, как у зверей, у зверей не такое, как у птиц, а у птиц не такое, как у рыб.
 
Не кожнае цела тое самае цела, але адно ў людзей, іншае ў быдла, а яшчэ іншае ў птушак, ды іншае ў рыб.

Есть тела небесные и тела земные. У небесных тел своя красота, и у земных тел своя.
 
Ёсць целы нябесныя і целы зямныя, але адна слава нябесных, іншая зямных.

У солнца своя сила, у луны своя, у звезд своя. Звезды, в свою очередь, тоже отличаются по яркости друг от друга.
 
І адна слава сонца, а іншая слава месяца, ды іншая слава зорак; і зорка ад зоркі адрозніваецца славай.

Так же будет и при воскресении мертвых. Тело, которое мы видим, тленно, а тело, которое человек получает при воскресении, нетленно.
 
Падобна і з уваскрэсеннем мёртвых: сеецца на знішчэнне, а ўваскрасае ў незнішчальнасці;

При погребении тело кажется безобразным, а при воскресении оно приобретает великолепие! Оно погребается в слабости, а воскрешается в силе,
 
сеецца ў паніжэнні, а ўваскрасае ў славе; сеецца ў кволасці, а ўваскрасае ў моцы;

оно погребается как физическое, а воскрешается — как духовное. Если есть тело физическое, то есть и тело духовное.
 
сеецца цела душэўнае, а паўстае цела духоўнае. Ёсць цела душэўнае, дык ёсць і духоўнае.

Писание говорит, что первый человек, Aдам, стал живым существом, но последний Aдам — это Дух, дающий жизнь.
 
Так вось і напісана: «Стаўся першы чалавек, Адам, жывою душою», а апошні Адам — Духам жыватворчым.

Сначала приходит не духовное, а физическое, и лишь потом — духовное.
 
Аднак перш не тое, што духоўнае, але тое, што душэўнае; духоўнае ж потым.

Первый человек был сотворен из праха земли, а второй Человек — это Человек с неба.
 
Першы чалавек з зямлі, зямны, другі чалавек — Госпад з неба.

Земные люди подобны первому земному человеку, а небесные будут такими же, как Человек, пришедший с небес.
 
Які зямны, такія і зямныя; які нябесны, такія і нябесныя,

И как сейчас мы носим образ земного человека, точно так же мы будем похожи на Человека небесного.
 
і як насілі мы вобраз зямнога, так будзем насіць вобраз нябеснага.

Я говорю вам, братья, что люди из плоти и крови не могут стать наследниками Божьего Царства; ничто тленное не может стать наследником нетленного.
 
Кажу вам, браты, што цела і кроў не могуць успадкаеміць Валадарства Божага, ды тое, што знішчальнае, не можа мець спадчыны ў незнішчальным.

Послушайте, сейчас я открою вам тайну: мы не все умрем, но все будем изменены,
 
Вось кажу вам тайну: не ўсе мы памром, але ўсе будзем пераменены,

внезапно, в одно мгновение, когда прозвучит последняя труба. По сигналу трубы мертвые воскреснут нетленными, а мы будем изменены.
 
адразу, у імгненне вока, на гук апошняй трубы; бо затрубіць, і паўстануць памерлыя незнішчальнымі, і мы будзем пераменены.

Все тленное должно превратиться в нетленное, и все смертное — в бессмертное.
 
Бо трэба, каб тое, што знішчальнае, прыадзелася ў незнішчальнасць і смяротнае прыадзелася ў несмяротнасць.

Когда тленное облечется в нетленное и смертное — в бессмертное, тогда исполнятся слова: "Смерть поглощена победой!"
 
А калі ўжо гэтае знішчальнае прыадзенецца ў незнішчальнасць, і смяротнае гэтае прыадзенецца ў несмяротнасць, тады збудуцца напісаныя словы: «Паглынута смерць перамогаю.

"О смерть, где твоя победа? О смерть, где твое жало?"
 
Пекла, дзе твая перамога? Смерць, дзе тваё джала?»

Жало смерти — грех, а сила греха — закон.
 
Джала смерці — грэх, а сіла граху — закон.

Но слава Богу! Он даровал нам победу в Господе Иисусе Христе!
 
Богу ж падзяка, Які даў нам перамогу праз Госпада нашага Ісуса Хрыста.

Поэтому, мои любимые братья, стойте твердо. Ничто не должно вас поколебать. Всегда отдавайте себя полностью на служение Господу и знайте, что ваш труд для Господа не напрасен.
 
Дзеля таго, браты мае ўлюбёныя, будзьце стойкімі, непахіснымі, заўсёды рупліва занятымі справай Госпада, ведаючы, што праца ваша недарэмная перад Госпадам.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.