1 Коринфянам 15 глава

1-е Коринфянам
Слово Жизни → Пераклад Яна Станкевіча

 
 

Братья, хочу еще раз напомнить вам Евангелие, которое я вам проповедал, которое вы приняли и в котором вы утвердились,
 
Прыпамінаю вам, браты, Дабравесьць, каторую я абяшчаў вам, каторую вы й прынялі, у каторай стаіце,

и которым вы спасаетесь, если только твердо придерживатесь того, что я вам проповедую, а иначе ваша вера напрасна.
 
Каторай і спасаецеся, калі дзяржыце моцна слова, каторае я абяшчаў вам, як Дабравесьць, хіба што надарма ўверылі.

Самое важное, что я получил, я передаю вам: Христос умер за наши грехи согласно Писаниям.
 
Бо я перш-наперш падаў вам, што й я прыняў, што Хрыстос памер за грахі нашы, подле Пісьмаў,

Он был погребен и был воскрешен на третий день согласно Писаниям.
 
І што Ён быў пахаваны, і што ўскрзс на трэйці дзень, подле Пісьмаў,

Он явился Петру и потом двенадцати ученикам.
 
І што зьявіўся Кіфе, адлі двананцацём;

После этого Он явился еще более чем пятистам братьям одновременно. Большинство из них еще живы, а некоторые уже умерли.
 
Адлі зьявіўся звыш пяцьсот братом адразу, з каторых бальшыня перабывае дагэтуль, але некатрыя й заснулі;

Затем Он явился Иакову, и всем апостолам,
 
Потым зьявіўся Якаву, адлі ўсім апосталам.

и последнему из всех явился мне, будто недоноску.
 
І, наапошку, як нейкаму ськіненаму, зьявіўся й імне.

Ведь я самый последний из апостолов и даже не заслуживаю чести называться апостолом, потому что я преследовал Божью церковь.
 
Бо я найменшы з апосталаў і нягодны звацца апосталам, бо я перасьледаваў царкву Божую.

Но по Божьей милости я есть, кто я есть, и Его милость ко мне была не напрасной: я трудился больше, чем все остальные, впрочем, не я, а Божья милость, которая со мной.
 
Але ласкаю Божаю я ё тое, што я ё; і ласка Ягоная ў імне ня была дарма, але я папрацаваў найпладней за ўсіх іх; ня я, адылі, але ласка Божая, што з імною.

Не имеет значения, я или они — так мы проповедуем, и так вы уверовали.
 
Дык ці я, ці яны, мы так абяшчаем і так верым.

Скажите мне, если о Христе проповедуется, что Он был воскрешен из мертвых, то как это некоторые из вас могут утверждать, что нет воскресения мертвых?
 
Калі ж праз Хрыста абяшчаюць, што Ён ускрэс ізь мертвых, дык як некатрыя з памеж вас кажуць, што ўскрысеньня мертвых няма?

Если воскресения мертвых нет, то и Христос не мог быть воскрешен.
 
Калі няма ўскрысеньня мертвых, дык і Хрыстос ня ўскрэс.

A если Христос не был воскрешен, то и вся наша проповедь напрасна, так же как и ваша вера.
 
А калі Хрыстос ня ўскрэс, тады запраўды й абяшчаньне наша пустое, пустая й вера нашая.

Мы сами в таком случае оказываемся лжесвидетелями о Боге, так как мы засвидетельствовали о том, что Бог воскресил Христа, которого Он не воскрешал, если мертвых вообще нельзя воскресить.
 
Ды мы апынуліся б і хвальшывымі сьветкамі Бога, бо сьветчылі б праз Бога, што Ён ускрысіў Хрыста, Каторага Ён ня ўскрышаў, калі запраўды мертвыя ня ўскрысаюць;

Ведь если мертвых нельзя воскресить, то и Христос не был воскрешен.
 
Бо калі мертвыя ня ўскрысаюць, дык і Хрыстос ня ўскрэс;

А если Христос не был воскрешен, то и вера ваша напрасна и ваши грехи по-прежнему на вас.
 
А калі Хрыстос ня ўскрэс, дык вера вашая бескарысная: вы яшчэ ў грахох сваіх;

Тогда и те, кто умер во Христе, погибли.
 
Тады й тыя, што заснулі ў Хрысту, загінулі б.

Если мы надеемся на Христа лишь в этой жизни, то мы находимся в более жалком положении, чем все прочие люди.
 
Калі толькі ў гэтым жыцьцю надзею маем у Хрысту, мы найняшчасьнейшыя з усіх людзёў.

Но Христос был воскрешен из мертвых! Воскрешен первым из всех умерших!
 
Вось жа, Хрыстос ускрэс ізь мертвых, пяршак із заснулых.

И как смерть пришла в этот мир через одного Человека, так через одного человека пришло и воскресение мертвых.
 
Бо як сьмерць перазь людзіну, перазь людзіну і ўскрысеньне зь мертвых;

Как все умирают в Aдаме, так все будут оживлены во Христе.
 
Бо як ув Адаму ўсі паміраюць, так таксама ў Хрысту ўсі ажывуць.

Но каждый в своем порядке: вначале Христос, а потом, когда Он придет, будем воскрешены и мы, принадлежащие Ему.
 
Але кажны ў собскім парадку сваім: пяршак Хрыстос, потым Хрыстовыя ў часе прыходу Ягонага.

И потом наступит конец, когда Он, уничтожив всякое начальство, всякую власть и силу, передаст Царство Богу Отцу!
 
Адлі канец, як Ён перадасьць гаспадарства Богу а Айцу, як скасуе ўсялякі ўрад і ўсялякую ўладу а магутнасьць;

Христос должен царствовать до тех пор, пока Бог не положит всех врагов к Его ногам.
 
Бо яму належыцца гаспадарстваваць, пакуль не пакладзець усіх непрыяцеляў пад ногі Свае.

Последний враг, который будет уничтожен, — это смерть.
 
Апошні ж скасаваны непрыяцель — сьмерць,

Ведь Бог все подчинил под ноги Его. Ясно, что это "все" не включает самого Бога, который и подчинил Ему все.
 
Бо ўсе паддаў пад ногі Ягоныя». Калі ж сказана, што ўсе паддана, дык ясна, што апрача таго, хто паддаў Яму ўсе.

Когда же все будет Ему подчинено, тогда и сам Сын будет подчинен тому, кто все подчинил Ему, чтобы Бог был все во всем.
 
Калі ж усе будзе паддана Яму, тады Сын і Сам паддасца Таму, хто паддаў усе Яму, каб Бог быў усе ў вусім.

Что же тогда делают те, кто принимает крещение за мертвых? Если мертвых нельзя воскресить, зачем люди принимают крещение за них?
 
Бо што ўчыняць тыя, што хрысьцяцца дзеля мертвых? Калі мертвыя ня ўскрысаюць сусім, дык нашто й хрысьціцца дзеля мертвых?

Зачем нам каждый час рисковать своей жизнью?
 
Нашто ж і мы церпім небясьпечнасьць кажнае гадзіны?

Я каждый день стою перед лицом смерти. Это так же верно, братья, как и то, что я хвалюсь вами в Иисусе Христе, нашем Господе!
 
Я кажны дзень паміраю, подле пахвалы вашае, браты, каторую я маю ў Хрысту Ісусу, Спадару нашым.

Если я только из человеческих побуждений боролся с дикими зверями в Эфесе, что я этим приобрел? Если мертвые не могут быть воскрешены, тогда что же: "Давайте будем есть и пить, потому что завтра умрем"?
 
Калі гукаць палюдзку, як я змагаўся ізь зьверанятамі ў Ефэсе, што за карысьць імне, калі мертвыя ня ўскрысаюць? Ежма а піма, бо заўтра памрэм!

Смотрите, чтобы вам не оказаться обманутыми: дурная компания развращает добрые нравы.
 
Ня дайцеся зводзіць: благія таварыствы псуюць добрыя звычаі.

Отрезвитесь и перестаньте грешить, ибо некоторые из вас не знают Бога, — я говорю это к вашему стыду.
 
Прачхніцеся запраўды і не грашыце, бо некатрыя ня маеце знацьця Бога. На сорам вам гэта кажу.

Может, кто-то думает: "Как это мертвые могут воскреснуть? Какое у них тогда будет тело?"
 
Але хто-колечы скажа: «Як ускрысаюць мертвыя і ў якім целе прыходзяць?»

Спрашивать об этом неразумно. Ведь каждому семени для того, чтобы прорасти, надо сначала умереть!
 
Неразумны; што ты сееш, не ажывець, калі не памрэць.

Когда ты сеешь, ты же сеешь не сам колос, а лишь семя, пшеничное или какое-либо другое.
 
І што сееш, сееш ня цела будучае, але голае зярнё, можа пшонку альбо што іншае.

A Бог по своему усмотрению дает ему тело — каждому семени свое.
 
Але Бог даець яму цела, як хоча, і кажнаму насеньню свае цела.

Не все тела одинаковы: у людей не такое тело, как у зверей, у зверей не такое, как у птиц, а у птиц не такое, как у рыб.
 
Ня кажнае цела такое ж цела; але накшае цела ў людзёў, накшае ў зьверанят, накшае ў рыбы, накшае ў птушак.

Есть тела небесные и тела земные. У небесных тел своя красота, и у земных тел своя.
 
Ё целы нябёсныя і целы земныя, але накшая слава нябёсных, а накшая земных;

У солнца своя сила, у луны своя, у звезд своя. Звезды, в свою очередь, тоже отличаются по яркости друг от друга.
 
Накшая слава сонца, і накшая слава месяца, і накшая слава гвездаў, бо гвязда ад гвязды розьніцца славаю.

Так же будет и при воскресении мертвых. Тело, которое мы видим, тленно, а тело, которое человек получает при воскресении, нетленно.
 
Гэтак і ўскрысеньне зь мертвых: сеецца псавальнае, ускрэсьне непсавальнае;

При погребении тело кажется безобразным, а при воскресении оно приобретает великолепие! Оно погребается в слабости, а воскрешается в силе,
 
Сеецца ў няславе, паўстаець у славе; сеецца ў кволасьці, паўстаець у магутнасьці;

оно погребается как физическое, а воскрешается — как духовное. Если есть тело физическое, то есть и тело духовное.
 
Сеецца цела душэўнае, паўстане цела духоўнае. Ё цела душэўнае, ёсьць і цела духоўнае.

Писание говорит, что первый человек, Aдам, стал живым существом, но последний Aдам — это Дух, дающий жизнь.
 
Гэтак і напісана: «Першы чалавек Адам стаў душою жывучай, апошні Адам духам жыцьцё даючым».

Сначала приходит не духовное, а физическое, и лишь потом — духовное.
 
Але ня духоўнае ўперад, а душэўнае, адлі духоўнае.

Первый человек был сотворен из праха земли, а второй Человек — это Человек с неба.
 
Першая людзіна — ізь зямлі, земная; другая людзіна — зь неба.

Земные люди подобны первому земному человеку, а небесные будут такими же, как Человек, пришедший с небес.
 
Якоў тый земны, таковыя й земныя; і якоў тый нябёсны, таковыя й нябёсныя.

И как сейчас мы носим образ земного человека, точно так же мы будем похожи на Человека небесного.
 
І як мы несьлі абраз земнага, так панясем і абраз нябёснага.

Я говорю вам, братья, что люди из плоти и крови не могут стать наследниками Божьего Царства; ничто тленное не может стать наследником нетленного.
 
Але гэта кажу, браты, што целу а крыві ня можа спасьці гаспадарства Божае ані папсуцьцю спасьці непсавальнае.

Послушайте, сейчас я открою вам тайну: мы не все умрем, но все будем изменены,
 
Вось, кажу вам тайну: ня ўсі мы засьнем, але ўсі зьменімся,

внезапно, в одно мгновение, когда прозвучит последняя труба. По сигналу трубы мертвые воскреснут нетленными, а мы будем изменены.
 
Разам, якга, міг вока, на трубеньне апошняе; бо затрубе, і мертвыя ўскрэснуць непсавальнымі, а мы зьменімся;

Все тленное должно превратиться в нетленное, и все смертное — в бессмертное.
 
Бо псавальнаму належа адзецца ў непсавальнае, і сьмяротнаму — у несьмяротнае.

Когда тленное облечется в нетленное и смертное — в бессмертное, тогда исполнятся слова: "Смерть поглощена победой!"
 
Як жа псавальнае адзенецца ў непсавальнае, і сьмяротнае адзенецца ў несьмяротнае, тады ўжыцьцёвіцца слова напісанае: «Глынена сьмерць перамогаю».

"О смерть, где твоя победа? О смерть, где твое жало?"
 
«Сьмерць! ідзе жыгала твае? пекла! ідзе перамога твая?»

Жало смерти — грех, а сила греха — закон.
 
Жыгала ж сьмерці — грэх, а сіла грэху Закон.

Но слава Богу! Он даровал нам победу в Господе Иисусе Христе!
 
Але дзякі Богу, Каторы даець нам перамогу пераз Спадара нашага Ісуса Хрыста.

Поэтому, мои любимые братья, стойте твердо. Ничто не должно вас поколебать. Всегда отдавайте себя полностью на служение Господу и знайте, что ваш труд для Господа не напрасен.
 
Дык, браты мае любовыя, будзьце моцныя, непахісныя, збыткуйце ў працы Спадаровай заўсёды, ведаючы, што праца вашая не дарма ў Спадару.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.