1 Коринтян 14 глава

Перше послання св. апостола Павла до коринтян
Переклад Куліша та Пулюя → Открытый перевод

 
 

Дбайте про любов і жадайте духовного, найбільше ж, щоб пророкувати.
 
Ищите любви, но добивайтесь и духовных даров, особенно пророческого дара.

Бо, хто говорить (чужою) мовою, не людям говорить, а Богу; бо нїхто не чує (слухає) його; а духом він говорить тайне.
 
Тот, кто говорит на языке, не людям говорит, а Богу, и никто его не поймет: он в духе возвещает тайны.

Хто ж пророкує, людям говорить на збудованнє, і напоминаннє і утїшеннє.
 
Но кто пророчествует, тот говорит людям, укрепляя, призывая и ободряя.

Хто говорить (чужою) мовою, себе збудовує; а хто пророкує, церкву збудовує.
 
Тот, кто говорит на языке, укрепляет только себя, а кто пророчествует, созидает общину.

Хочу ж, щоб усї ви говорили мовами, та раднїщ, щоб пророкували; більший бо хто пророкує, нїж хто говорить мовами, хиба що й вияснює, щоб церква збудованнє прийняла.
 
Я вам всем желаю говорить на языках, а ещё более — пророчествовать: пророк выше говорящего на языках, если сказанное на языке не толкуется для укрепления общины.

Тепер же, браттє, коли прийду до вас, мовами говорячи, то що вам за користь, коли вам не говорити му або одкриттєм, або знаннєм, або пророцтвом, або наукою?
 
Представьте, братья, что я приду к вам и буду говорить на языках. Какая в том польза, если я не передам вам ни откровения, ни знания, ни пророчества, ни поучения?

Ба й бездушне, що дає голос, чи сопілка, чи гуслї, коли різноти голосу не дає, як розуміти, що виграєть ся в сопілку або в гуслї.
 
Так звучит бездушный предмет — флейта или арфа: если играющий не отделяет звука от звука, то как понять, что же он играет?

Бо коли й сурма невиразний голос дає, то хто готовити меть ся до бою?
 
Если зов трубы неразборчив, кто будет готовиться к битве?

Так само й ви, коли подасте мовою незрозуміле слово, як зрозумієть ся говорене? на вітер бо говорити мете.
 
Так и с вами, когда говорите на языке: если ваши слова неясны, кто поймет вас? Вы говорите в пустоту.

Стільки, як от буває, родів слів на сьвітї, і нї одно з них без голосу.
 
Сколько в мире разных языков! Нет народа без языка.

Коли ж не зрозумію значіння слів, буду тому, хто говорить, чужоземець, і хто говорить, чужоземець менї.
 
Но если я не знаю языка, для говорящего я дикарь, как и он для меня.

Так і ви, коли дбаєте про дари духовні, то гледїть, щоб збагатїли ними на збудованнє церкві.
 
И вы, если добиваетесь духовных даров, стремитесь получить их как можно больше для созидания общины.

Так, хто говорить (чужою) мовою, нехай молить ся, щоб міг вияснювати.
 
Поэтому говорящий на языке пусть молится и о даре истолкования.

Коли бо молюсь (чужою) мовою, дух мій молить ся, розуміннє ж моє без'овочне.
 
Ибо если я молюсь на языке, молится мой дух, а ум бездействует.

Що ж (робити)? Молити мусь духом, молити мусь же й розуміннєм; співати му духом, співати му й розуміннєм.
 
Как тогда быть? Буду молиться духом, но также и умом; буду петь хвалу духом, но также и умом.

Бо коли благословити меш духом, то як той, хто займе місце невченого, скаже "амінь" на твоє дякуваннє, коли він не знає, що говориш.
 
Иначе, если ты в духе благословляешь Господа, как представитель собрания сможет ответить «амен»? Он тебя не понимает.

Ти бо добре дякуєш, тільки ж другий не збудовуєть ся.
 
Да, ты благодаришь достойно, но никого не укрепляешь.

Дякую Богу моєму, що я більш усїх вас говорю мовами.
 
Благодарение Богу, я говорю на языках больше, чем любой из вас!

Тільки ж у церкві лучче менї пять слів промовити розуміннєм моїм, щоб і инших навчити, нїж десять тисяч слів (чужою) мовою.
 
Но в собрании я лучше скажу пять вразумительных слов в поучение другим, чем тысячи слов на языке.

Браттє, не бувайте дїти розуміннєм; нї, в лихому бувайте малолїтниками, у розумінню ж звершеними.
 
Братья, в рассуждениях не будьте как дети. Для пороков оставайтесь младенцами, но умом будьте зрелыми.

В законї писано: Чужими язиками й чужими устами говорити му людям сим, та й так не послухають мене, глаголе Господь.
 
В Законе сказано:На чужих языках, устами иноземцев Я буду говорить с этим народом, но даже тогда они Меня не послушают,— говорит Господь.

Тим же язики на ознаку не тим, хто вірує, а невірним; пророцтво ж не невірним, а віруючим.
 
Поэтому дар языков — это знак не для верующих, а для неверующих, пророчества же — не для неверующих, а для верующих.

Коли оце зійдеть ся вся церква докупи, і всї чужими мовами заговорять, увійдуть же і невчені або невірні, то чи не скажуть, що ви дурієте?
 
Если соберется вся община и будет говорить на языках, и войдут непосвященные или неверующие, не скажут ли они: «Да вы не в своем уме»?

Коли ж усї пророкують і ввійде хто невірний або невчений, то від усїх буде докорений і від усїх суджений.
 
Но если вся община пророчествует, и войдет неверующий или непосвященный, он будет всеми изобличен, всеми испытан,

І так тайни серця його виявлять ся, і так припавши лицем, поклонить ся Богові, звіщаючи, що справдї з вами Бог.
 
его тайные мысли будут раскрыты, и тогда, пав ниц, он поклонится Богу и воскликнет: «Поистине с вами Бог!»

Що ж (треба робити), браттє? Коли сходитесь, і кожен псальму має, науку має, мову має, одкриттє має, виясненнє має, — усе на збудованнє нехай буде.
 
Так что же, братья? Когда вы собираетесь вместе, у каждого есть или гимн, или поучение, или откровение, или язык, или толкование. Пусть всё это служит созидательной цели.

Коли хто (чужою) мовою говорить, (говоріть) по двоє, а найбільш по троє, і чергами, а один нехай вияснює.
 
Если будете говорить на языках, то пусть делают это двое, самое большее — трое, по очереди, а один толкует.

Коли ж нема вияснювателя, то нехай мовчить у церкві; собі ж нехай говорить та Богові.
 
Если же толкователя нет, пусть эти люди молчат на собрании, а говорят лишь себе и Богу.

Пророки ж нехай по двоє і по троє говорять, а инші нехай міркують.
 
Из пророков пусть двое или трое изрекают, а другие обдумывают их слова.

Коли ж другому, що сидить, одкриєть ся (що), перший нехай мовчить.
 
Если кому-то из сидящих вдруг будет дано откровение, пусть тогда изрекающий замолчит.

Можете бо всї один за одним пророкувати, щоб усї навчались і всї утїшались.
 
Вы можете пророчествовать все поочередно, уча и призывая каждого.

І духи пророцькі пророкам корять ся.
 
А пророческий дух подчинен пророку,

Не єсть бо Бог безладу, а впокою, як по всїх церквах у сьвятих.
 
ибо Бог творит не беспорядок, а мир.Как принято в любой общине святых,

Жінки ваші в церквах нехай мовчять; бо не дозволено їм говорити, а щоб корили ся, яко ж закон глаголе.
 
женщина должна молчать на собрании, ибо ей следует не говорить, а подчиняться, о чем говорит и Закон.

Коли ж хочуть чого навчитись, нехай дома в своїх чоловіків питають; сором бо жінкам у церкві говорити.
 
Если она хочет что-то узнать, пусть спросит дома у мужа, ибо женщине неприлично говорить на собрании.

Хиба од вас слово Боже вийшло? або до вас одних досягло?
 
Разве Божье слово исходит от вас? Или оно пришло только к вам?

Коли хто думає пророком бути або духовним, нехай розуміє, що те що пишу вам, се заповідї Господнї.
 
Кто считает себя пророком или человеком духа, пусть распознает, что я пишу вам, как повелел Господь.

Коли ж хто не розуміє, нехай не розуміє.
 
Кто не признает этого, тот и сам не будет признан.

Тим же, браттє, бажайте пророкувати, та й говорити мовами не боронїть.
 
Итак, братья мои, добивайтесь пророческого дара и никому не препятствуйте говорить на языках.

Усе нехай поважно та до ладу робить ся.
 
Всё должно проходить благопристойно и с соблюдением порядка.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.