От Марка 4 глава

Евангелие от Марка
Новый русский перевод → Пераклад Чарняўскага 2017

 
 

Иисус опять учил у озера. Вокруг Него собралась огромная толпа, так что Он был вынужден сесть в лодку и немного отплыть, а весь народ стоял на берегу.
 
І зноў пачаў навучаць каля мора. І, вось, сабраўся вакол Яго велізарны натоўп, так што Ён, увайшоўшы ў лодку, сядзеў на моры, а ўвесь натоўп стаяў на беразе каля мора.

Иисус многому учил народ в притчах, говоря им:
 
І навучаў іх многаму ў прыпавесцях, і казаў ім у Сваёй навуцы:

— Послушайте: сеятель вышел сеять.
 
«Слухайце. Вось, выйшаў сейбіт на сяўбу.

Когда он разбрасывал семена, то некоторые из них упали у самой дороги. Прилетели птицы и склевали их.
 
І сталася, калі сеяў, адно ўпала пры дарозе, і наляцелі птушкі, і падзяўблі яго.

Другие упали в каменистые места, где было мало плодородной почвы. Они быстро проросли, потому что почва была неглубокой[17].
 
Другое ўпала на камяністае месца, дзе не было шмат зямлі, і хутка ўзышло, бо глеба была неглыбокая;

Но когда взошло солнце, оно опалило ростки, и те засохли, так как у них не было глубоких корней.
 
і, калі паднялося сонца, звяла, бо не мела карэнняў, і высахла.

Другие упали в терновник, который разросся, заглушил их, и семена не дали урожая.
 
А іншае ўпала ў церні, і выраслі церні ды заглушылі яго, і не дало яно плода.

Но семена, которые упали на хорошую почву, взошли, выросли и принесли урожай в тридцать, а то и в шестьдесят, и даже во сто крат больше, чем было посеяно.
 
Яшчэ іншае ўпала на добрую зямлю і дало плод: узышло, і вырасла, і ўрадзіла: адно трыццаць, другое шэсцьдзясят, трэцяе сто».

Потом Иисус добавил: — У кого есть уши, чтобы слышать, пусть слышит!
 
І казаў ім: «Хто мае вушы, каб слухаць, хай слухае».

Позже, когда Иисус был один, Его постоянные спутники вместе с двенадцатью спросили Его о притчах.
 
І, калі Ён застаўся адзін, тыя, што разам з дванаццаццю з Ім былі, пыталіся ў Яго адносна прыпавесцей.

Иисус ответил: — Вам открыта тайна Божьего Царства, а тем, внешним, всё дается в притчах,
 
І казаў Ён ім: «Вам дадзена ведаць таямніцу Валадарства Божага; а тым, якія звонку, усё стаецца ў прыпавесцях,

чтобы «они смотря, не видели и, слушая, не понимали; чтобы они не обратились и не были бы прощены».[18]
 
хаця тыя, што глядзяць, глядзяць і не бачаць, і тыя, што слухаюць, слухаюць і не разумеюць, і не навяртаюцца, і не атрымліваюць выбачэнне грахоў».

Потом Иисус спросил: — Неужели и вы не поняли эту притчу? Как же вы тогда вообще сможете понимать притчи?
 
І гаворыць ім: «Не разумееце гэтай прыпавесці? А як жа ўсе прыпавесці зразумееце?

Сеятель сеет слово.
 
Сейбіт — хто слова сее.

Некоторые люди похожи на семена, посеянные у дороги. Как только они услышат слово, приходит сатана и похищает посеянное в них.
 
А тыя, што пры дарозе, дзе сеецца слова, калі пачуюць, зараз прыходзіць шатан і вырывае пасеянае ў сэрцах іх слова.

Другие похожи на семена, посеянные на каменистой почве. Эти люди, когда слышат слово, сразу же принимают его с радостью.
 
А тыя, што на камяністым месцы пасеяны, калі пачуюць слова, прымаюць яго адразу з радасцю,

Но у них нет корня и поэтому их хватает лишь на короткое время, и когда наступают трудности и гонения за слово, они сразу же отступаются.
 
але не маюць у сабе кораня, таму нетрывалыя; калі надыдзе прыгнёт або пераслед дзеля слова, зараз жа горшацца.

Третьи — как семена, посеянные среди терновника. Они слышат слово,
 
А тыя, што ў цернях пасеяны, слухаюць слова,

но повседневные заботы, обольщение богатством и другие желания заглушают слово, делая его бесплодным.
 
але клопаты веку гэтага і чары багацця ды прагавітасць да ўсяго іншага навокал, пранікаючы ў іх, заглушаюць слова, і яно не прыносіць плода.

А есть люди, похожие на семена, посеянные в хорошую почву. Они слышат слово, принимают его и приносят плод — в тридцать, шестьдесят, а то и во сто крат больше посеянного.
 
А што на добрай зямлі пасеяны, гэта тыя, што слухаюць слова і прымаюць ды прыносяць плод: адзін — трыццаць, другі — шэсцьдзясят, а трэці — сто».

Затем Он сказал им: — Разве для того вносят в дом светильник, чтобы поставить его под горшок или под кровать? Наоборот, его ставят на подставку.
 
І казаў ім: «Ці на тое прыносіцца свечка, каб паставіць яе пад пасудзіну або пад ложак? Няўжо не на тое, каб была пастаўлена на падсвечніку?

Нет ничего тайного, что не станет явным, и нет ничего скрытого, что не выйдет на свет.
 
Бо няма нічога таемнага, каб не было аб’яўлена, ды нічога таемнага, каб не стала вядомым.

Если у кого есть уши, чтобы слышать, пусть слышит!
 
Хто мае вушы, каб слухаць, хай слухае».

И ещё сказал им: — Будьте внимательны к тому, что вы слышите. Какой мерой вы мерите, такой будет отмерено и вам, и даже прибавлено.
 
Далей казаў ім: «Зважайце на тое, што слухаеце! Якою меркай вы будзеце мераць, такою вам адмераюць ды дададуць вам, якія слухаеце.

У кого есть, тому будет дано ещё, а у кого нет, будет отнято и то, что он имеет.
 
Бо хто мае, таму будзе дададзена, а хто не мае, дык і тое, што мае, адымуць у яго».

Ещё Он сказал: — Божье Царство похоже на то, как если бы человек засеял поле.
 
І казаў: «Божае Валадарства такое, як быццам чалавек пасеяў насенне ў зямлю.

Проходят дни и ночи, человек то спит, то бодрствует, а семена всходят и растут, он и сам не знает как,
 
І ці ён спіць, ці ўстае ўночы і днём, а насенне ўзыходзіць і расце, і ён не ведае, калі.

ведь земля сама дает плод. Сначала появляется росток, затем колос, потом колос наливается зерном,
 
Бо зямля сама з сябе родзіць, перш ладыгу, пасля колас, нарэшце поўнае зерне ў коласе.

и когда созреет урожай, человек приходит с серпом, потому что наступила жатва[19].
 
І, калі ўжо паспее плод, зараз гаспадар запускае серп, бо надышло жніво».

Иисус продолжал: — С чем можно сравнить Божье Царство? В какой притче можно описать его?
 
І казаў: «Да чаго падобна Валадарства Божае? Або якою прыпавесцю выявім гэта?

Оно как горчичное зерно. Когда его сеют в землю, оно самое маленькое из всех семян,
 
Як гарчычнае зерне, калі пасеяна ў зямлю, ёсць найменшым з усіх зерняў на зямлі;

но когда вырастает, то становится больше всех огородных растений и раскидывает такие большие ветви, что птицы небесные могут вить гнезда в их тени[20].
 
а калі пасеянае ўзыходзіць, становіцца большым ад усіх гароднін і выпускае галіны вялікія, так што нябесныя птушкі могуць хавацца ў яго засені».

Иисус рассказывал им много подобных притч. Он не говорил им больше того, что они были в силах воспринять.
 
І ў многіх падобных прыпавесцях Ён прамаўляў ім слова, наколькі маглі яны пачуць,

Без притч Иисус вообще не учил, но когда Он оставался наедине со Своими учениками, Он всё им объяснял.
 
ды без прыпавесцей не прамаўляў ім. А вучням Сваім асобна выясняў усё.

В тот же день, вечером, Иисус сказал Своим ученикам: — Переправимся на другую сторону озера.
 
Таго ж дня, калі настаў вечар, гаворыць ім: «Пераплывём на другі бераг».

Отпустив народ, они вошли в лодку к Иисусу и отплыли от берега. К ним присоединились и другие лодки.
 
Адправіўшы людзей, як Ён быў у лодцы, так і ўзялі Яго; і іншыя лодкі былі з Ім.

Внезапно поднялся сильный шторм. Волны били о борта лодки, и её стало заливать.
 
І ўзняўся вялікі вятруга, ды хвалі пачалі біць у лодку, так што лодку залівала.

А Иисус в это время спал на корме, подложив подушку под голову. Ученики разбудили Его и сказали: — Учитель! Неужели Тебе всё равно, что мы гибнем?
 
А Ён спаў на карме на падушцы. І будзяць тады Яго, і кажуць Яму: «Настаўнік! Ці ж Цябе не рупіць, што мы гінем?»

Проснувшись, Он запретил ветру и приказал озеру: — Умолкни! Перестань! В тот же момент ветер стих, и наступил полный штиль.
 
І, падняўшыся, прыгразіў ветру ды сказаў мору: «Замоўкні, суцішся!» Дык спыніўся віхор, і стала вялікая ціша.

— Ну, что вы испугались? — сказал Он ученикам. — Неужели у вас ещё нет веры?
 
І адазваўся да іх: «Чаму вы такія палахлівыя, што не маеце яшчэ веры?»

Перепуганные ученики спрашивали друг друга: — Кто же Он, что даже ветер и озеро повинуются Ему?
 
А яны састрашыліся вялікім страхам ды казалі адзін аднаму: «Хто ж гэта Такі, што вецер і мора Яго слухаюць?»

Примечания:

 
Новый русский перевод
5 [17] — Тонкий слой земли, лежащий на каменной породе, быстрее прогревается, что способствует быстрому росту растений.
12 [18]Ис 6:9-10.
29 [19] — См. Иоиль 3:13.
32 [20] — Ср. Дан 4:7-9.
 
 


2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.