1 Царств 2 глава

Первая книга Царств
Под редакцией Кулаковых → Елизаветинская на русском

 
 

Анна молилась и говорила: «Ликует о ГОСПОДЕ сердце мое, вознес ГОСПОДЬ рог мой,1 силой меня наделив. Уста широко открываю в торжестве над врагами! Радуюсь, что Ты избавил меня!
 
И помолися анна и рече: утвердися сердце мое в Господе, вознесеся рог мой в Бозе моем, разширишася уста моя на враги моя, возвеселихся о спасении твоем:

Ты, ГОСПОДИ, един свят, нет подобного Тебе! Нет твердыни, равной Богу нашему!
 
яко несть свят яко Господь, и несть праведен яко Бог наш, и несть свят паче тебе:

Не множьте гордых речей, да не выходят из уст ваших слова дерзкие! ГОСПОДЬ — Бог всеведущий, людские дела — на весах у Него.
 
не хвалитеся и не глаголите высокая в гордыни, ниже да изыдет велеречие из уст ваших: яко Бог разумов Господь, и Бог уготовляяй начинания своя:

Ломаются луки могучих воинов, а бессильные обретают силу;
 
лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою:

прежде сытые работают за кусок хлеба, а голодавшие теперь в том нужды не имеют;2 бесплодная семерых родила, а многодетная — увядает.
 
исполненнии хлеба лишишася, и алчущии пришелствоваша землю: яко неплоды роди седмь, и многая в чадех изнеможе:

От ГОСПОДА — и смерть, и жизнь; Он низводит в Шеол, Он же из него выводит!
 
Господь мертвит и живит, низводит во ад и возводит,

От ГОСПОДА — нищета и богатство, унижение и почет.
 
Господь убожит и богатит, смиряет и высит,

Из праха поднимет Он бедняка, из пепла — нищего, среди князей усадит их, в наследство даст славный престол. У ГОСПОДА — устои3 земли, на них утвердил Он вселенную!
 
возставляет от земли убога и от гноища воздвизает нища посадити его с могущими людий, и престол славы дая в наследие им:

Поступь верных Ему укрепит ГОСПОДЬ, а неверные4 сгинут во мгле: не своею мощью силен человек!
 
даяй молитву молящемуся и благослови лета праведнаго, яко не в крепости силен муж:

Сокрушит ГОСПОДЬ противников Своих, обрушит на них гром с небес. Он будет вершить суд на земле от края и до края! Да ниспошлет Он силы царю Своему, рог помазанника5 Своего да вознесет!»
 
Господь немощна сотвори сопостата его, Господь свят: да не хвалится премудрый премудростию своею, и да не хвалится сильный силою своею, и да не хвалится богатый богатством своим: но о сем да хвалится хваляйся, еже разумети и знати Господа, и творити суд и правду посреде земли: Господь взыде на небеса и возгреме: той судит концем земли, праведен сый, и даст крепость царем нашым и вознесет рог христа своего.

Элкана пошел домой в Раму, а мальчик остался служить ГОСПОДУ при священнике Илии.
 
И оставиша его тамо пред Господем и отидоша во армафем в дом свой: отроча же бе служа лицу Господню пред лицем илии жерца.

Сыновья Илия были нечестивцами и знать не хотели ни ГОСПОДА,
 
Сынове же илии жерца (быша) сынове погибелнии, не ведуще Господа,

ни священнического долга перед народом.6 Когда кто-нибудь приносил жертву, то, пока мясо еще готовилось, приходил слуга священника с трезубой вилкой,
 
ни оправдания жреческа пред людьми всеми жрущими. И прихождаше отрок жреческ, егда варятся мяса, и удица трезубна в руку его,

опускал ее в котел, в кастрюлю, в сковороду или горшок, и всё, что попадалось на вилку, священник забирал себе. Так обходились они со всеми израильтянами, приходившими в Силом.
 
и влагаше ю в коноб великий, или в медяный сосуд, или горнец, и все еже вонзеся на удицу, взимаше е себе жрец: и тако творяху всему израилеви приходящему пожрети Господеви в силоме.

И еще до того как сожгут на жертвеннике жир, подходил слуга священника к приносящему жертву и требовал: «Дай священнику мяса на жаркое, вареного он не возьмет, а только сырое».
 
И прежде каждения тука, прихождаше отрок жреческ и глаголаше мужеви жрущему: даждь мяса испещи жерцу, и не возму от тебе мяса варенаго от коноба.

И когда человек отвечал: «Пусть сначала сожгут жир, а потом забирай, что пожелаешь», — тот возражал: «Нет, отдавай сейчас, а если не дашь — возьму силой!»
 
И глаголаше муж жряй: да покадится первее тук, якоже подобает, и тогда возмеши себе от всех, еже хощет душа твоя. И рече: ни, ныне даждь: аще же не даси, возму силою.

Очень велик был грех этих юношей перед ГОСПОДОМ: с презрением относились они к святыне, жертвоприношению ГОСПОДУ!
 
И бе пред Господем грех отроков велий зело, яко отметаху жертву Господню.

Самуил служил ГОСПОДУ — был он еще совсем мальчиком и носил льняной эфод.
 
И самуил бе служа пред Господем, отрочищь сый опоясан во ефуд льнян.

Верхнюю одежду на него шила ему мать, принося ее каждый раз, когда они с мужем приходили для ежегодной жертвы ГОСПОДУ.
 
И хламиду малу сотвори ему мати его, и приношаше ему от дний во дни, егда восхождаше с мужем своим пожрети жертву дний.

Илий благословлял Элкану и его жену: «Пусть даст тебе ГОСПОДЬ потомство от этой женщины вместо этого сына, которого вы передали ГОСПОДУ!»7 Затем они возвращались к себе домой.
 
И благослови илий елкану и жену его, глаголя: да воздаст ти Господь семя от жены сея за дар, егоже даровал еси Господеви. И отиде человек в место свое.

ГОСПОДЬ не оставил Анну: она зачала и родила еще трех сыновей и двух дочерей, а мальчик Самуил рос пред ГОСПОДОМ.8
 
И посети Господь Бог анну, и зача, и роди еще три сыны и дщери две. И возвеличися отрок самуил пред Господем.

Илий был уже очень стар. Он слышал обо всём, что творят его сыновья, как поступают с израильтянами, как предаются блуду с женщинами, прислуживающими у входа в Шатер Откровения.
 
Илий же состареся зело: и услыша, яже творяху сынове его всем сыном израилевым, и яко бываху с женами предстоящими у дверий скинии свидения,

И спросил их Илий: «Что это вы творите? Слышу я от народа слова о ваших дурных делах.
 
и рече им: почто творите по глаголу сему, егоже аз слышу из уст всех людий Господних (о вас)?

Нет, сыновья мои, недобрые вести я слышу, а ведь их слышит и весь народ ГОСПОДЕНЬ.
 
ни, чада, ни: яко не благ слух, егоже аз слышу о вас: не творите тако, яко не добры слухи, яже аз слышу, еже не работати людем Богу:

Если человек согрешит против человека, то Бог может за него заступиться, а если человек согрешит против ГОСПОДА, кто за него вступится?» Но не слушали они предостережений отца, потому что в воле ГОСПОДНЕЙ было предать их смерти.
 
аще согрешая согрешит муж мужеви, помолятся о нем ко Господу: аще же Господеви согрешит, кто помолится о нем? И не послушаста гласа отца своего, яко хотяй восхоте Господь погубити я.

А мальчик Самуил подрастал, и был он угоден и ГОСПОДУ, и людям.
 
Отрок же самуил хождаше предуспевая, и бе благ пред Господем и человеки.

Пришел к Илию человек Божий и передал ему, что говорит ГОСПОДЬ: «Разве не открылся Я твоим праотцам,9 когда они были еще в Египте, в рабстве10 у фараона?
 
И прииде человек Божий ко илию и рече: сия глаголет Господь: открываяся открыхся в дому отца твоего, сущым им в земли египетстей рабом в дому фараони,

Из всех колен Израилевых Я избрал твой род себе в священники, чтобы они восходили к Моему жертвеннику, чтобы воскуряли благовония, чтобы носили эфод передо Мной, и все жертвоприношения11 сынов Израилевых Я поручил роду отца твоего.
 
и избрах дом отца твоего от всех домов израилевых мне служити, еже восходити ко олтарю моему и кадити кадилом и носити ефуд, и дах дому отца твоего вся, яже огня жертвенная сынов израилевых, в снедь:

Что же вы попираете12 жертвы и дары, назначенные Мной для Святилища? Ты чтишь своих сыновей превыше Меня, вы жиреете от лучших приношений народа Моего, Израиля!
 
и почто ты воззрел еси на фимиам мой и на жертву мою безстудным оком, и прославил сыны твоя паче мене, еже благословляти начаток всякия жертвы израилевы предо мною?

Поэтому так говорит ГОСПОДЬ: „Я воистину обещал, что род твой, род предков твоих, вечно будет предстоять Мне“. Но теперь ГОСПОДЬ изрек: „Не быть тому вовек! Тех, кто чтит Меня, буду чтить и Я, но те, кто относится ко Мне с презрением, будут посрамлены.
 
сего ради сия глаголет Господь Бог израилев, глаголя: рекох, дом твой и дом отца твоего прейдет предо мною до века: а ныне глаголет Господь: никакоже мне, зане токмо прославляющыя мя прославлю, и уничижаяй мя безчестен будет:

Настают времена, когда истощу Я твою силу, силу твоего отеческого рода, и никто в нем не будет доживать до старости.
 
се, дние идут, и потреблю семя твое и семя дому отца твоего, и не будет старца в дому твоем во вся дни,

С досадою и завистью в глазах ты будешь смотреть на ниспосланные Израилю блага,13 но никогда впредь не будет в роду твоем старца.
 
и узриши державу мою во всех, имиже разблажает израиля, и не будет старца в дому твоем во вся дни:

Впрочем, не отторгну твоих потомков от жертвенника Моего — глазам твоим на муку, душе на страдание. Но все, кто родится в твоем роду, будут умирать во цвете лет.14
 
и мужа не истреблю тебе от олтаря моего, во еже оскудети очесем его и истаяти души его: и вси прочии дому твоего падут оружием мужеским:

Вот знамение тебе, которое коснется обоих сыновей твоих, Хофни и Финееса: в один день умрут оба.
 
и сие тебе знамение, еже приидет на оба сына твоя сия офни и финееса: в день един умрут оба:

А Я взращу Себе священника верного, по сердцу будут Мне его дела, по душе, род его Я укреплю, и будет он всегда предстоять помазаннику Моему“.
 
и возставлю себе жерца верна, иже вся яже в сердцы моем и яже в души моей сотворит, и созижду ему дом верен, и предидет пред христом моим во вся дни:

И тот, кто останется в твоем роду, придет к нему с поклоном ради крупицы серебра, ради хлебной лепешки и скажет: „Прошу, поставь меня хоть на какое-нибудь священническое служение, чтобы был у меня кусок хлеба“».
 
и будет всяк оставшийся в дому твоем приидет поклонитися ему с цатою сребра и хлебом единым, глаголя: приими мя к единому от священнослужений твоих, еже ясти хлеб.

Примечания:

 
Под редакцией Кулаковых
1  [1] — Рог — символ могущества и силы; ср. ст. 10.
5  [2] — Так по друг. чтению, букв.: перестают (работать).
8  [3] — Букв.: столбы.
9  [4] — Или: нечестивые.
10  [5] — Здесь, как и в ст. 36, речь идет о будущей монархии и царе как помазаннике Божьем.
13  [6] — Друг. возм. пер.: по обыкновению священники так обходились с народом.
20  [7] — Или: выпросили у Господа.
21  [8] — Букв.: с Господом, ср. Исх 34:28, Втор 18:13.
27  [9] — Букв.: дому отца твоего.
27  [10] — Букв.: в доме, в знач. под властью.
28  [11] — Или: все сжигаемые огнем жертвоприношения.
29  [12] — Или: так жадно смотрите на
32  [13] — Так по друг. чтению. Масоретский текст: ты увидишь бедствие Святилища Моего, и пусть будет благо Израилю.
33  [14] — Букв.: мужами. Друг. возм. пер.: но всех, кто родятся в твоем роду, поразит меч.
 
 


2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.