Римлянам 7 глава

Послание Римлянам
Русского Библейского Центра → Пераклад Васіля Сёмухі

 
 

Вам ли, братья, знатоки Закона, не знать, что Закон сохраняет власть над человеком, лишь пока он жив?
 
Хіба вы ня ведаеце, браты, — бо кажу тым, хто абазнаны ў законе, — што закон мае ўладу над чалавекам, пакуль чалавек жывы?

Замужняя женщина живому мужу суждена Законом, но после смерти мужа от закона замужества освобождается.
 
Замужняя жанчына прывязана законам да жывога мужа; а калі памрэ муж, яна вызваляецца ад закона замужжа.

Если при живом муже пойдет к другому, зовите ее гулящей. Но смерть мужа освобождает жену от Закона, и тогда ее новое замужество — не измена.
 
А таму, калі пры жывым мужы яна выйдзе за другога, будзе называцца пералюбніцаю; а калі памрэ муж, яна вольная ад закона і ня будзе пералюбніцаю, як выйдзе за другога мужа.

Подобно этому и вы, братья, телом Христовым оказались мертвы для Закона, потому что теперь принадлежите совсем Другому, воскресшему из мертвых, и живете на пользу Богу.
 
Гэтак і вы, браты мае, памерлі для закона Целам Хрыстовым, каб належаць Іншаму, Уваскрэсламу зь мёртвых, каб прынесьлі мы плод Богу.

Когда мы были живой плотью, греховные страсти, усматриваемые Законом, толкали нас на употребление жизни в пользу смерти.
 
Бо, калі мы жылі целам, тады шалы грахоўныя, што выяўляюцца праз закон, дзейнічалі ў чэлесах нашых, каб прыносіць плод сьмерці,

Сегодня мы умерли для Закона, которым были закрепощены. Мы освободились от его власти и Богу служим теперь в обновленном духе, а не прежним манером по букве.
 
а цяпер, памершы для закона, якім былі зьвязаныя мы вызваліліся зь яго, каб служыць (Богу) на абнаўленьне ў духу, а не паводле старой літары.

К чему же мы пришли? Закон — источник греха? Нет, нет и нет! И все же на грех указал мне Закон. Я не узнал бы о своем желании, если бы Закон не сказал: «Не пожелай».
 
Што ж скажам? няўжо ад закона грэх? Зусім не; але я ня інакш спазнаў грэх, як праз закон, бо я не разумеў бы і жаданьня, калі б закон не ўказаў: не пажадай.

Для подсказки мне всякого нового желания грех пользуется услугами заповеди. Без Закона грех мертв.
 
Але грэх, узяўшы прычыну з запаведзі, абудзіў ува мне розныя жаданьні; бо без закона грэх мёртвы.

Скажем, я живу в такое время, когда нет Закона. Приходит заповедь — и грех оживает,
 
Я жыў калісьці без закона; але калі прыйшла запаведзь, дык грэх ажыў,

А я умираю. Выходит, что не к жизни осуществилась заповедь, а наоборот — к смерти.
 
а я памёр; і такім чынам запаведзь на жыцьцё паслужылася мне на сьмерць,

Это подстроил мне грех. Он воспользовался услугами заповеди и убил меня.
 
бо грэх, узяўшы прычыну з запаведзі, увёў мяне ў спакусу і забіў ёю.

Верно, что Закон свят. И заповедь свята, и праведна, и хороша.
 
Таму закон сьвяты, і запаведзь сьвятая і праведная і добрая.

Но как вышло, что добро обернулось для меня смертью? Никак! Грех, только грех, суть которого до конца раскрыта заповедью, способен убить меня от противного посредством добра.
 
Дык вось, няўжо добрае зрабілася мне сьмертаносным? Зусім не; але грэх, які выявіўся грэхам, бо праз добрае нясе мне сьмерць, так што грэх робіцца занадта грэшным праз запаведзь.

Мы знаем, что Закон духовен. А я весь от плоти, запродан греху.
 
Бо мы ведаем, што закон — духоўны, а я плоцкі, прададзены грэху.

Удивляюсь своим поступкам. Чего хочу, не делаю, а что ненавижу, делаю.
 
Бо не разумею, што раблю; таму што ня тое раблю, што хачу, а што ненавіджу, тое раблю.

Но если делаю то, чего не хочу, значит, соглашаюсь, что Закон хорош.
 
А калі раблю тое, чаго не хачу, дык згаджаюся з законам, што ён добры,

И выходит, что это не я действую, а грех моего нутра.
 
а таму ўжо ня я раблю тое, а грэх, які жыве ўва мне.

Знаю, что мне как человеку добро не свойственно. Желание добра во мне есть, но чтобы творить добро, этого нет.
 
Бо ведаю, што ня жыве ўва мне, гэта значыцца, у плоці маёй, добрае; бо жадаць дабра я магу, а рабіць яго — не.

Добра хочу, но не делаю, а зло, которого не хочу, делаю.
 
Добрага, якога хачу, не раблю, а ліхое, якога не хачу, раблю.

Но если делаю, чего не хочу, то уже не я это делаю, а грех моего нутра.
 
А калі раблю тое, чаго не хачу, дык ужо ня я раблю тое, а грэх, які жыве ўва мне.

И вижу закономерность: стоит мне захотеть делать добро, как подворачивается зло.
 
Дык вось, я знаходжу закон: што, калі хачу рабіць добрае, ува мне сядзіць благое;

Душа не нарадуется на закон Божий.
 
бо ва ўнутраным чалавеку я маю задавальненьне ад закона Божага,

Но в теле вижу другой закон. Он ополчился на закон моего разума и гонит меня в плен под свой греховный закон.
 
а ў чэлесах маіх бачу іншы закон, які ваюе супроць закона розуму майго і робіць мяне палонным закона грахоўнага, які ў чэлесах маіх.

Пропащий я человек! Кто избавит меня от тела? Ведь это моя смерть.
 
Няшчасны я чалавек! хто вызваліць мяне ад гэтага цела сьмерці?

Бога благодарю за Иисуса Христа, Господа нашего. Короче говоря, я разумом служу закону Божьему, а плотью — закону греха.
 
Дзякую Богу (майму) празь Ісуса Хрыста, Госпада нашага. Дык вось, сам я служу розумам закону Божаму, а плоцьцю — закону грахоў.

Примечания:

 
 
Пераклад Васіля Сёмухі
6 У друкаванай версіі частка 6-га верша прапушчана, а другая частка знаходзіцца ў 5-м вершы, г. зн. прапушчана выраженіе: «а цяпер, памершы для закона, якім былі зьвязаныя мы вызва...». Павінна быць: «5 Бо, калі мы жылі целам, тады шалы грахоўныя, што выяўляюцца праз закон, дзейнічалі ў чэлесах нашых, каб прыносіць плод сьмерці, 6 а цяпер, памершы для закона, якім былі зьвязаныя мы вызваліліся зь яго, каб служыць (Богу) на абнаўленьне ў духу, а не паводле старой літары.»
 


2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.