Римлянам 3 глава

Послание к Римлянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад Антонія Бокуна

 
 

Так что же за преимущество быть иудеем, в чем же польза обрезания?
 
Дык якая перавага Юдэя, ці якая карысьць ад абразаньня?

Во всех смыслах она огромна! Прежде всего — именно иудеям были доверены Божественные Писания.
 
Вялікая ў-ва ўсіх адносінах, а найперш у тым, што ім даверана слова Божае.

Ну и что, если некоторые из них оказались неверными — разве их неверность сделает и Бога неверным?
 
Бо што, калі некаторыя не паверылі? Ці недаверства іхняе зьнішчыць веру Божую?

Ни в коем случае! Бог остается истинным, а всякий человек — лжецом, как и написано: «праведен будешь Ты в словах Своих, на суде Своем Ты победишь».
 
Няхай ня станецца! Бог ёсьць праўдзівы, а ўсякі чалавек хлусьлівы, як напісана: «Каб Ты быў праведны ў словах Тваіх і перамог у судзе Тваім».

Что же тогда получается: наша неправда показывает праведность Бога? Может, тогда Божья кара людям несправедлива (если рассуждать по-человечески)?
 
А калі нашая няправеднасьць зьяўляе праведнасьць Божую, што скажам? Ці Бог, Які выяўляе гнеў, няправедны? Кажу па-чалавечаму.

Ни в коем случае! Тогда как бы Он мог судить мир?
 
Няхай ня станецца! Бо як жа Бог будзе судзіць сьвет?

А если моя ложь раскрывает величие Божьей истины и прославляет Бога, разве можно меня тогда осуждать как грешника?
 
Бо калі праўда Божая праз маю хлусьлівасьць памнажаецца на славу Ягоную, за што яшчэ мяне судзяць як грэшніка?

Может, «станем делать зло, чтобы вышло добро»? По утверждению некоторых клеветников, именно этому мы и учим — но такое можно только осуждать.
 
І ці не рабіць нам благое, каб выйшла добрае, як некаторыя блюзьняць на нас і кажуць, што мы гэтак кажам? Справядлівы суд на такіх!

Так что же — значит, мы, иудеи, впереди всех прочих? Да ничуть! Мы ведь уже показали, что как иудеи, так и прочие народы угнетены грехом,
 
Дык што? Ці мы лепшыя? Зусім не! Бо мы ўжо давялі, што і Юдэі, і Грэкі, — усе пад грэхам,

как и написано: «Нет праведника ни одного,
 
як напісана: «Няма праведнага аніводнага;

нет никого разумного, и никто не ищет Бога.
 
няма таго, хто разумее; няма таго, хто шукае Бога.

Все совратились, негодны все поголовно,вплоть до последнего человека,и никто не творит добра.
 
Усе ўхіліліся, разам нягодныя; няма таго, хто робіць дабро, няма аніводнага.

Речи их — что смрад из гроба,лишь обман у них на языке,на губах у них — яд гадюки,
 
Горла іхняе — магіла адчыненая; языкамі сваімі ашукваюць, атрута зьмяіная на губах іхніх.

на устах у них — горечь проклятий.
 
Вусны іхнія поўныя абмовы і горычы.

Ноги сами несут их кровь проливать,
 
Ногі іхнія хуткія на праліцьцё крыві,

где они пройдут — там пагуба и беда,
 
зьнішчэньне і няшчасьце на шляхах іхніх,

а мирные пути неведомы им,
 
і шляху супакою яны не пазналі.

нет страха Божьего пред глазами у них».
 
Няма страху Божага перад вачыма іхнімі».

Мы же знаем: если подчиняться закону, то целиком, без изъятия. Так что нечего тут говорить: весь мир подлежит Божьему суду.
 
А мы ведаем, што Закон усё, што гаворыць, гаворыць да тых, якія пад Законам, каб усе вусны былі загароджаныя і ўвесь сьвет стаўся вінаватым перад Богам,

Никто из людей не достигнет праведности перед Ним соблюдением закона, закон дает человеку лишь представление о грехе.
 
бо справамі Закону не апраўдаецца перад Ім ніякае цела; бо праз Закон пазнаецца грэх.

О праведности Бога свидетельствуют закон и пророки, а теперь она открылась и помимо закона.
 
А цяпер, незалежна ад Закону, зьяўлена праведнасьць Божая, засьведчаная праз Закон і Прарокаў,

Верность Иисуса Христа Отцу открывает эту праведность всем верующим, без различия.
 
праведнасьць Божая праз веру ў Ісуса Хрыста для ўсіх і на ўсіх тых, якія вераць; бо няма розьніцы,

Все они согрешили и лишились славы Божьей,
 
бо ўсе зграшылі і пазбаўлены славы Божае,

но их искупил Христос Иисус — и так Он наделил их праведностью. Такой дар получили они по Его благодати.
 
атрымліваючы апраўданьне дарма ласкай Ягонай праз адкупленьне ў Хрысьце Ісусе,

Бог по Его вере принял Его кровавую смерть как жертву во очищение людских грехов. Так Бог явил Свою праведность, прощая совершенные прежде грехи.
 
Якога Бог пастанавіў [быць] ахвярай перамольнай у крыві Ягонай праз веру, дзеля выяўленьня праведнасьці Сваёй праз дараваньне грахоў, учыненых раней, у [час] цярплівасьці Божае,

Тогда Он терпел их, а теперь явил Свою праведность: Сам Он праведен и делает праведным человека, поверившего в Иисуса.
 
дзеля выяўленьня праведнасьці Сваёй у цяперашні час, каб быў Ён праведны і апраўдваў таго, хто верыць у Ісуса.

Чем же нам теперь хвалиться? Нечем. Поводов для похвальбы не оставил нам закон, который говорит о делах? Нет, не он, а вера.
 
Дык дзе тое, чым хваліцца? Выключана. Якім законам? [Законам] учынкаў? Не, але законам веры.

Мы ведь понимаем, что человек обретает праведность по вере, а не по соблюдению закона.
 
Дык мы лічым, што чалавек апраўдваецца вераю, незалежна ад учынкаў Закону.

Конечно же, Бог Един не только для иудеев, но и для язычников тоже!
 
Няўжо Бог толькі Юдэяў, а не паганаў таксама? Так, і паганаў,

Тот же Самый Бог наделит праведностью и обрезанного по его вере, и необрезанного — тоже благодаря вере.
 
бо адзін Бог, Які апраўдае абразаньне з веры і неабразаньне праз веру.

Так что же, мы верой упраздняем закон? Ни в коем случае! Напротив, мы закон подтверждаем.
 
Дык мы зьнішчаем Закон праз веру? Няхай ня станецца! Але ўсталёўваем Закон.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.