Римлянам 3 глава

Послание к Римлянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад Анатоля Клышкi

 
 

Так что же за преимущество быть иудеем, в чем же польза обрезания?
 
Дык якая перавага іудзея, ці якая карысць ад абразання?

Во всех смыслах она огромна! Прежде всего — именно иудеям были доверены Божественные Писания.
 
Вялікая ва ўсіх адносінах. Перш за ўсё ў тым, што ім былі даручаны словы Божыя.

Ну и что, если некоторые из них оказались неверными — разве их неверность сделает и Бога неверным?
 
Бо што? Калі некаторыя не ўверавалі, хіба іх нявер’е знішчыць веру Божую?

Ни в коем случае! Бог остается истинным, а всякий человек — лжецом, как и написано: «праведен будешь Ты в словах Своих, на суде Своем Ты победишь».
 
Зусім не2. Бог жа праўдзівы, а кожны чалавек ілгун, як напісана: «Праведны ў Тваіх словах і пераможаш у Тваім судзе».

Что же тогда получается: наша неправда показывает праведность Бога? Может, тогда Божья кара людям несправедлива (если рассуждать по-человечески)?
 
Калі ж наша няправеднасць паказвае праведнасць Божую, што скажам? Няўжо няправедны Бог, што наводзіць гнеў? Я кажу па-чалавечы.

Ни в коем случае! Тогда как бы Он мог судить мир?
 
Зусім не. Бо як Бог будзе судзіць свет?

А если моя ложь раскрывает величие Божьей истины и прославляет Бога, разве можно меня тогда осуждать как грешника?
 
А калі маёю маною праўда Божая ўзвышаецца для Яго славы, за што яшчэ я асуджаюся як грэшнік?

Может, «станем делать зло, чтобы вышло добро»? По утверждению некоторых клеветников, именно этому мы и учим — но такое можно только осуждать.
 
І хіба не зневажаюць нас, і як некаторыя сцвярджаюць, што мы кажам: «Давайце рабіць зло, каб выйшла дабро». Суд над такімі справядлівы.

Так что же — значит, мы, иудеи, впереди всех прочих? Да ничуть! Мы ведь уже показали, что как иудеи, так и прочие народы угнетены грехом,
 
Дык што? Ці маем мы перавагу? Ніколькі. Бо мы ўжо высветлілі раней, што і іудзеі, і эліны — усе пад грахом,

как и написано: «Нет праведника ни одного,
 
як напісана: «Няма ніводнага праведнага,

нет никого разумного, и никто не ищет Бога.
 
няма нікога, хто разумее, няма нікога, хто шукае Бога.

Все совратились, негодны все поголовно,вплоть до последнего человека,и никто не творит добра.
 
Усе збіліся з дарогі, усе разам зрабіліся нягодныя; няма нікога, хто робіць дабро, няма ніводнага.

Речи их — что смрад из гроба,лишь обман у них на языке,на губах у них — яд гадюки,
 
Горла іх — раскрытая магіла, сваімі языкамі яны ашуквалі, змяіны яд пад іх губамі;

на устах у них — горечь проклятий.
 
іх вусны поўныя пракляцця і гаркоты;

Ноги сами несут их кровь проливать,
 
іх ногі хуткія на праліццё крыві;

где они пройдут — там пагуба и беда,
 
руйнаванне і няшчасце на іх дарогах,

а мирные пути неведомы им,
 
а дарогі міру яны не пазналі.

нет страха Божьего пред глазами у них».
 
Няма страху Божага перад іх вачыма».

Мы же знаем: если подчиняться закону, то целиком, без изъятия. Так что нечего тут говорить: весь мир подлежит Божьему суду.
 
Але мы ведаем, што ўсё, што гаворыць закон, ён гаворыць да тых, хто пад законам, каб усе вусны змоўклі і ўвесь свет стаў падсудны Богу;

Никто из людей не достигнет праведности перед Ним соблюдением закона, закон дает человеку лишь представление о грехе.
 
бо са справаў закона не будзе апраўданы перад Ім ніякае цела: бо праз закон пазнаецца грэх.

О праведности Бога свидетельствуют закон и пророки, а теперь она открылась и помимо закона.
 
Але цяпер, незалежна ад закона, з’явілася праведнасць Божая, пра якую сведчаць закон і прарокі;

Верность Иисуса Христа Отцу открывает эту праведность всем верующим, без различия.
 
а праведнасць Божая праз веру ў Ісуса Хрыста для ўсіх [і на ўсіх] вернікаў. Бо няма розніцы,

Все они согрешили и лишились славы Божьей,
 
бо ўсе саграшылі і пазбаўлены3 славы Божай,

но их искупил Христос Иисус — и так Он наделил их праведностью. Такой дар получили они по Его благодати.
 
і апраўдваюцца дарма Яго ласкай праз выкуп, што ў Ісусе Хрысце;

Бог по Его вере принял Его кровавую смерть как жертву во очищение людских грехов. Так Бог явил Свою праведность, прощая совершенные прежде грехи.
 
Якога Бог паставіў у ахвяру прымірэння ў Яго крыві праз веру, каб выявіць Сваю праведнасць праз дараванне раней учыненых грахоў,

Тогда Он терпел их, а теперь явил Свою праведность: Сам Он праведен и делает праведным человека, поверившего в Иисуса.
 
у цярплівасці Божай: для доказу Сваёй праведнасці ў цяперашні час, каб быць Яму праведнымі апраўдваць таго, хто веруе ў Ісуса.

Чем же нам теперь хвалиться? Нечем. Поводов для похвальбы не оставил нам закон, который говорит о делах? Нет, не он, а вера.
 
Дык дзе ж пахвальба? Яна была выключана. Праз які закон? Закон учынкаў? Не, праз закон веры.

Мы ведь понимаем, что человек обретает праведность по вере, а не по соблюдению закона.
 
Бо мы лічым, што чалавек апраўдваецца вераю, незалежна ад учынкаў закона.

Конечно же, Бог Един не только для иудеев, но и для язычников тоже!
 
Хіба Ён Бог іудзеяў толькі? Ці не Ён і Бог язычнікаў? Так, і язычнікаў,

Тот же Самый Бог наделит праведностью и обрезанного по его вере, и необрезанного — тоже благодаря вере.
 
бо сапраўды адзіны Бог, Які апраўдвае абрэзаных з веры і неабрэзаных праз веру.

Так что же, мы верой упраздняем закон? Ни в коем случае! Напротив, мы закон подтверждаем.
 
Дык мы адмяняем закон праз веру? Зусім не, але мы закон сцвярджаем.

Примечания:

 
 
Пераклад Анатоля Клышкi
4 2: Літаральна: няхай станецца! (Так ва ўсім гэтым Лісце).
23 3: Або: усім нестае.
 


2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.