От Марка 4 глава

От Марка
Слово Жизни → Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла

 
 

Иисус опять учил у озера. Вокруг Него собралась огромная толпа, так что Он был вынужден сесть в лодку и немного отплыть, а вся толпа слушала Его с берега.
 
Езус зноў пачаў навучаць каля мора. І сабралася каля Яго мноства народу, так што Ён увайшоў у човен і сеў у ім на моры, а ўвесь народ быў на беразе каля мора.

Иисус многому учил народ в притчах, говоря им:
 
Ён шмат чаму навучаў іх у прыпавесцях і ў сваім павучанні казаў ім:

— Послушайте, один человек вышел в поле сеять.
 
«Слухайце. Вось выйшаў сейбіт сеяць.

Когда он разбрасывал семена, то несколько зерен упало у самой дороги. Прилетели птицы и склевали их.
 
І калі сеяў, сталася так, што адно зерне ўпала пры дарозе. Прыляцелі птушкі і падзяўблі яго.

Другие зерна упали на каменистую почву, где было мало земли. Они быстро проросли, потому что земля у них была неглубока,
 
Іншае ўпала на камяністае месца, дзе было мала зямлі, і адразу прарасло, бо зямля была неглыбокая.

но когда взошло солнце, оно опалило ростки, и те увяли и засохли, так как у них не было глубоких корней.
 
А калі ўзышло сонца, яно завяла, бо не мела карэння, і засохла.

Другие упали в терновник, который разросся, заглушил их, и семена не взошли.
 
Іншае ўпала ў церні, і выраслі церні, і заглушылі яго так, што яно не прынесла плёну.

Но семена, которые упали на плодородную почву, взошли, выросли и дали урожай, принеся в тридцать, а то и в шестьдесят, и даже во сто крат больше, чем было посеяно!
 
Іншае ўпала на добрую глебу і прынесла плён, які ўзышоў і вырас. І адно ўрадзіла ў трыццаць, другое ў шэсцьдзясят, а іншае ў сто разоў».

Потом Иисус добавил: — У кого есть уши, чтобы слышать, пусть слышит!
 
І сказаў: «Хто мае вушы, каб слухаць, няхай слухае».

Позже, когда Иисус был один, Его постоянные спутники вместе с двенадцатью спросили Его о притчах.
 
А калі застаўся адзін, тыя, хто быў вакол Яго разам з Дванаццаццю, пыталіся ў Яго аб прыпавесці.

Иисус ответил: — Вам открыта тайна Божьего Царства, а тем, внешним, все дается в притчах,
 
І Ён сказаў ім: «Вам дадзена таямніца Божага Валадарства, а для тых, хто звонку, усё адбываецца ў прыпавесцях,

чтобы "они даже видя, не увидели, и слыша, не поняли; чтобы они не обратились, и не были бы прощены".
 
каб яны глядзелі і не бачылі,слухалі і не разумелі,каб не навярнулісяі каб не было адпушчана ім».

Потом Иисус спросил: — Неужели и вы не поняли эту притчу? Как же вы тогда вообще сможете понимать притчи?
 
І сказаў ім: «Не разумееце гэтай прыпавесці? А як жа зразумееце ўсе іншыя прыпавесці?

Сеятель сеет слово.
 
Сейбіт сее слова.

Те, что на обочине, как только услышат слово, так приходит сатана и похищает посеянное.
 
Пасеянае пры дарозе — гэта тыя, у якіх сеецца слова, але як толькі пачуюць яго, адразу прыходзіць сатана і забірае слова, пасеянае ў іх.

Другие похожи на семена, посеянные на каменистой почве. Эти люди, когда слышат слово, сразу же принимают его с радостью.
 
Пасеянае на камяністых месцах — гэта тыя, хто, як толькі пачуе слова, адразу з радасцю прымае яго,

Но они не имеют в себе корня, и поэтому их хватает лишь на короткое время, и когда они сталкиваются с трудностями или преследованиями за слово, они сразу же отступаются.
 
але не мае ў сабе кораня і нясталы. Потым, калі за слова настане ўціск ці пераслед, адразу спакушаюцца.

Третьи — как семена, попавшие в терновник. Они слышат слово,
 
Іншае, пасеянае ў цернях, — гэта тыя, хто чуе слова,

но повседневная суета, любовь к богатству и прочие страсти заглушают в них слово, делая его бесплодным.
 
але турботы свету, зман багацця ды іншыя жаданні ўваходзяць у іх і заглушаюць слова, і яно становіцца бясплодным.

A есть люди, похожие на семена, посеянные в плодородную почву. Они слышат слово, принимают его и приносят плод — в тридцать, шестьдесят, а то и во сто крат больше посеянного.
 
А пасеянае на добрай глебе — гэта тыя, хто слухае слова, прымае яго і прыносіць плён: адзін у трыццаць, другі ў шэсцьдзясят, а іншы ў сто разоў».

Затем Он сказал: — Разве для того вносят в дом свечу, чтобы поставить ее под сосуд или под кровать? Наоборот, ее ставят на подсвечник.
 
І казаў ім: «Ці для таго прыносяць светач, каб паставіць яго пад пасудзіну або пад ложак? Ці ўсё ж для таго, каб паставіць яго на свечніку?

Все тайное станет явным, и все скрытое выйдет наружу.
 
Бо няма нічога схаванага, што б ні адкрылася, і няма нічога таемнага, што б ні выявілася.

Если у кого есть уши, чтобы слышать, пусть слышит.
 
Хто мае вушы, каб слухаць, няхай слухае».

Будьте внимательны к тому, что вы слышите. Какою мерою вы мерите, такой и вам будет отмерено, и даже прибавлено.
 
І сказаў ім: «Зважайце на тое, што чуеце. Якой мераю мераеце, такой і вам будзе адмерана, і яшчэ дададзена будзе вам.

У кого есть, тому будет дано еще, а у кого нет — у того будет отнято и то, что у него есть.
 
Бо хто мае, таму дадзена будзе, а хто не мае, у таго адымецца і тое, што мае».

Еще Он сказал: — Божье Царство похоже на то, как если бы человек засеял поле.
 
І сказаў: «Так і Валадарства Божае нібы чалавек, што кідае зерне ў зямлю.

Проходят дни и ночи, человек то спит, то бодрствует, а семена всходят и растут, он и сам не знает как,
 
Ён спіць і ўстае ноччу і днём, а як зерне ўзыходзіць і расце, не ведае.

ведь земля сама дает плод. Сначала появляется росток, затем колос, колос наливается зерном,
 
Бо зямля сама па сабе прыносіць плён: спачатку рунь, потым колас, потым поўнае зерне ў коласе.

и когда наступает жатва, человек приходит с серпом жать.
 
Калі ж саспее плод, адразу пасылае серп, таму што настала жніво».

Иисус продолжал: — С чем можно сравнить Божье Царство? В какой притче можно описать его?
 
І сказаў: «З чым параўнаем Валадарства Божае? Ці ў якой прыпавесці выявім яго?

Оно как горчичное зерно. Когда его сеют в землю, оно гораздо меньше всех других семян,
 
Яно як гарчычнае зерне: калі яго сеюць у зямлю, яно найменшае з усяго насення на зямлі.

но когда вырастает, то становится больше всех огородных растений и раскидывает такие большие ветви, что птицы могут вить гнезда в их тени.
 
Калі ж пасеяна, узыходзіць і становіцца большым за ўсялякую зеляніну, пускае вялікае галлё, так што ў ценю ягоным могуць гняздзіцца нябесныя птушкі».

Иисус рассказывал им много подобных притч. Он не говорил им больше того, что они были в силах воспринять.
 
У многіх такіх прыпавесцях прапаведаваў ім слова, колькі яны маглі слухаць.

Без притч Иисус вообще не учил, но когда Он оставался наедине со своими учениками, Он все им объяснял.
 
І без прыпавесці не казаў ім, а сваім вучням сам-насам тлумачыў усё.

В тот же день, вечером, Иисус сказал своим ученикам: — Давайте переправимся на другую сторону озера.
 
У той дзень, калі настаў вечар, Езус сказаў сваім вучням: «Пераправімся на другі бераг».

Отпустив народ, они вошли в лодку к Иисусу и отплыли от берега. К ним присоединились и другие лодки.
 
І, адпусціўшы людзей, яны забралі Яго з сабою, так як быў, у човен; таксама былі з Ім іншыя чаўны.

Вдруг на озере поднялся сильный шторм. Волны били о борта лодки, и ее стало заливать.
 
І ўзнялася вялікая бура. Хвалі так залівалі човен, што ён ужо напаўняўся вадою.

A Иисус в это время спал на корме, подложив что-то под голову. Ученики разбудили Его: — Учитель! Тебе что, все равно, что мы гибнем?
 
А Езус спаў на карме на ўзгалоўі. Пабудзілі Яго і сказалі Яму: «Настаўнік, не хвалюе Цябе, што мы гінем?»

Проснувшись, Иисус запретил ветру дуть и приказал озеру: — Умолкни! Перестань! В тот же момент ветер стих, и наступил полный штиль.
 
Устаўшы, Ён загадаў ветру і сказаў мору: «Змоўкні, супакойся!» Тады вецер сціх, і настала вялікая ціша.

— Ну, что вы испугались? — сказал Он ученикам. — Где же ваша вера?
 
А ім сказаў: «Чаго вы такія баязлівыя? Яшчэ не маеце веры?»

Перепуганные ученики спрашивали друг друга: — Да кто же Он такой, что и ветер и море Ему повинуются?
 
Яны напоўніліся вялікім страхам і гаварылі паміж сабой: «Хто ж Ён такі, што і вецер, і мора слухаюцца Яго?»



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.