Римлянам 3 глава

Послание к Римлянам апостола Павла
Синодальный перевод → Пераклад П. Татарыновіча

 
 

Итак, какое преимущество быть Иудеем, или какая польза от обрезания?
 
Дык што за першаважнасьць мае Юдэй, або што за карысьць з абразання?

Великое преимущество во всех отношениях, а наипаче в том, что им вверено слово Божие.
 
Вялікую, і-то з кажнага гледзішча! Перш за ўсё ў тым, што ім здаверана слова Божае.

Ибо что же? если некоторые и неверны были, неверность их уничтожит ли верность Божию?
 
Што з таго, калі некаторыя зь іх і ня ўверылі? Ціж недаверства іхняе зьнівечыць вернасьць Божую? Ніколі!

Никак. Бог верен, а всякий человек лжив, как написано: «Ты праведен в словах Твоих и победишь в суде Твоём».
 
Бог бо праўдамоўны, а чалавек ілжывы (Пс. 115:11), як напісана: Каб апраўдаўся ты у словах тваіх ды перамог, як суджаны будзеш (Пс. 50:6).

Если же наша неправда открывает правду Божию, то что скажем? не будет ли Бог несправедлив, когда изъявляет гнев? (говорю по человеческому рассуждению).
 
Каліж нашая паганасьць унаяўнівае Божую справядлівасьць, дык што скажам? Што Бог несправядлівы (палюдзку гаворачы), калі аказвае гнеў?

Никак. Ибо иначе как Богу судить мир?
 
Ніякім чынам! Як бо тады Богу судзіць сьвет?

Ибо, если верность Божия возвышается моею неверностью к славе Божией, за что ещё меня же судить, как грешника?
 
Бо-ж калі праўда Бога маёю беспраўднасьцю унаяўніваецца Яму на хвалу, дык заштож тады я асуджаюся, як грэшнік?

И не делать ли нам зло, чтобы вышло добро, как некоторые злословят нас и говорят, будто мы так учим? Праведен суд на таковых.
 
І чамуб тады нам не рабіць благое, каб на дабро выйшла, як некаторыя й ачарняюць нас, цьвердзячы, быццам мы гэтак навучаем? Справядлівы засуд гэткім!

Итак, что же? имеем ли мы преимущество? Нисколько. Ибо мы уже доказали, что как Иудеи, так и Еллины, все под грехом,
 
Дык штож — перавышаем іх? Зусім не; бо-ж мы ўжо даказалі, што ўсе — так Юдэі, як і Грэкі — у граху,

как написано: «нет праведного ни одного;
 
як напісана: Няма праведніка ніводнага.

нет разумевающего; никто не ищет Бога;
 
Няма разумеючых, няма нікога шукаючага Бога (Пс. 13:2−3);

все совратились с пути, до одного негодны; нет делающего добро, нет ни одного».
 
усе з дарогі зьбіліся і усе поспал няпрыгонымі сталіся; няма, хтоб дабро тварыў (Пс. 5:11), няма да-аднаго.

«Гортань их — открытый гроб; языком своим обманывают; яд аспидов на губах их».
 
Іхняе горла — гэта гроб адчынены; языком сваім ману мелюць; а пад вуснамі у іх яд змяіны (Пс. 139:4).

«Уста их полны злословия и горечи».
 
Вусны іх поўныя праклёну й горычы.

«Ноги их быстры на пролитие крови;
 
Ногі іх борздыя да праліцця крыві.

разрушение и пагуба на путях их;
 
Пустэча й бяздолле на шляхох іхніх (Із. 59:7−8).

они не знают пути мира».
 
не пазналі шляху супакою (згоды) (Прып. 1:16);

«Нет страха Божия перед глазами их».
 
няма боязі Бога прад вачыма іхнімі.

Но мы знаем, что закон, если что говорит, говорит к состоящим под законом, так что заграждаются всякие уста, и весь мир становится виновен пред Богом,
 
А мы-ж ведаем, што Закон калі нешта гаворыць, то да тых гаворыць, якіе пад Законам, каб усякі рот быў заткнёны і ўвесь сьвет падлягаў Богу;

потому что делами закона не оправдается пред Ним никакая плоть; ибо законом познаётся грех.
 
бо-ж ніякае цела (чалавек) не апраўдаецца перад Ім справамі Закону, праз Закон бо — пазнанне граху.

Но ныне, независимо от закона, явилась правда Божия, о которой свидетельствуют закон и пророки,
 
Але цяпер Божая справядлівасьць аб’явілася без Закону, пасьветчаная Законам і Прарокамі.

правда Божия через веру в Иисуса Христа во всех и на всех верующих, ибо нет различия,
 
А справядлівасьць тая — праз веру ў Езуса Хрыстуса — для ўсіх і над усімі, што ў яго вераць; няма бо роьніцы!

потому что все согрешили и лишены славы Божией,
 
таму, што ўсе зграшылі й пазбаўлены Божае хвалы,

получая оправдание даром, по благодати Его, искуплением во Христе Иисусе,
 
апраўданне-ж атрымоўваюць дарма, праз ласку Ягону, праз адкупленне, што ў Хрыстусе Езусе,

которого Бог предложил в жертву умилостивления в Крови Его через веру, для показания правды Его в прощении грехов, соделанных прежде,
 
Якога Бог аддаў на крывавую ахвяру ўласкаўлення празь веру, дзеля аказання свае справядлівасьці ў адпушчэнні грахоў, перш учыненых,

во время долготерпения Божия, к показанию правды Его в настоящее время, да явится Он праведным и оправдывающим верующего в Иисуса.
 
калі яшчэ іх цярпеў, каб выявіць сваю справядлівасьць цяпер і аказацца самому справядлівым ды апраўдваючым кажнага веручага ў Езуса Хрыстуса.

Где же то, чем бы хвалиться? уничтожено. Каким законом? законом дел? Нет, но законом веры.
 
Дзеж тады тваё самадумства? Выключана. Якім Законам? Учынкаў? Не, але Законам веры.

Ибо мы признаём, что человек оправдывается верою, независимо от дел закона.
 
Бо мы прызнаём, што чалавек апраўдваецца вераю без учынкаў Закону.

Неужели Бог есть Бог Иудеев только, а не и язычников? Конечно, и язычников,
 
Няўжож Бог ёсьць толькі Богам Юдэеў, а і не паганаў таксама? Пэўнаж і паганаў.

потому что один Бог, Который оправдает обрезанных по вере и необрезанных через веру.
 
Бог бо ёсьць і адзін, які апраўдвае абразаных празь веру.

Итак, мы уничтожаем закон верою? Никак; но закон утверждаем.
 
Дык ціж мы вераю касуем Закон? Ніколі! Але пацьвярджаем яго.

Примечания:

 
Синодальный перевод
2 наипаче — прежде всего, больше всего, тем более, особенно.
13 аспид — ядовитая змея.
 
 


2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.