Да гэбрэеў 10 глава

Ліст св. Паўла апостала да гэбрэеў
Пераклад П. Татарыновіча → Перевод Еп. Кассиана

 
 

Закон бо, маючы ў сабе цень толькі будучага дабра, а не самы вобраз рэчаў, ня можа тыміж самымі ахвярамі, што прыносяцца кожны год, зрабіць дасканалымі тых, што прыходзяць зь імі.
 
Ибо Закон, имея тень будущих благ, не самый образ вещей, никогда не может одними и теми же жертвами, которые из года в год постоянно приносятся, сделать приступающих совершенными.

Бо ціж не перасталіб іх ахвяроўваць, каліб ахвярнікі, раз ачышчаные, не пасуваліся ў сумленні да ніякага граху?
 
Иначе, разве не перестали бы их приносить, потому что совершающие это служение, будучи раз навсегда очищены, не имели бы уже никакого сознания грехов?

Адыж у іх што-год аб грахох успаміналася,
 
Но этими жертвами напоминается о грехах из года в год.

бо-ж немагчыма, каб сама кроў валоў і казлоў ахв. магла змываць грахі.
 
Ибо невозможно, чтобы кровь быков и тельцов уничтожала грехи.

Таму прыходзячы на сьвет (Збавіцель) кажа: «Не хацеў дару й ахвяры, але цела прыспасобіў мне.
 
Поэтому Христос, входя в мир, говорит: Жертвы и приношения Ты не восхотел, но тело уготовил Мне;

Целапаленні (й ахвяры) за грэх недаўспадобы табе.
 
всесожжения и жертвы за грех не были Тебе благоугодны.

Тады я сказаў: Вось прыходжу (напісана аба мне ў звоі кнігі), споўніць, о Божа, волю тваю» (Пс. 39:7−9).
 
Тогда Я сказал: вот, Я пришел, — в книжном списке написано о Мне — чтобы исполнить. Боже, волю Твою.

сказаўшы вышэй: «Не хацеў дару й ахвяры, цалапаленняў, ані ахвяр за грэх, ані тож не знайходзіў у іх упадобы» — а ёсьцьжа гэта ахвяры даваныя водле закону,
 
Говоря сперва: жертв и приношений и всесожжений и жертвы за грех Ты не восхотел и Тебе они не были благоугодны, (те, что по Закону приносятся), —

— потым азнаямляе: «Вось прыходжу споўніць волю тваю» — Касуе восьжа першае, каб паставіць другое.
 
Он затем прибавил: вот, Я пришел, чтобы исполнить волю Твою. Он отменяет первое, чтобы установить второе.

Сілаю гэтае волі мы раз назаўсёды усьвячаны ахвяраю цела Езуса Хрыстуса.
 
По этой-то воле мы освящены принесением тела Иисуса Христа раз навсегда.

Бож, падчас як сьвятар кажны станавіцца штодня да службы аўтарнай складае абыдна тыя самыя ахвяры, якіе ня могуць грахі гладзіць,
 
И, тогда как каждый священник изо дня в день стоит, служа и принося много раз одни и те же жертвы, которые никогда не могут истребить грехов, —

той-жа злажыўшы адзіную за грахі, асеў ужо назаўсёды праваруч Бога Айца,
 
Он, принеся одну жертву за грехи, навсегда воссел по правую сторону Бога,

чакаючы далейшага, калі ворагі ягоные лягуць падножжам стопаў яго.
 
ожидая затем, пока не будут положены враги Его в подножие ног Его.

Бо пасьвячаючы іх адною ахвярай, дасканальнымі ўчыніў навекі.
 
Ибо Он одним приношением сделал навсегда совершенными освящаемых.

Сьцьвярджае нам гэта і Дух Святы, кажучы:
 
Свидетельствует же нам и Дух Святой; ибо после того, как Он сказал:

«Вось той запавет, які заключу з вамі пасьля гэных дзён, кажа Госпад: напоўню іхніе сэрцы маімі правамі, і выпішу іх на розумах іхніх.
 
Это завет, который Я заключу с ними, после дней тех, говорит Господь; вложу законы Мои в сердца их, и в мыслях их напишу их, (Он говорит:)

І грахоў і беззаконня іхняга дакараць больш ня буду» (Ер. 31:33).
 
и грехов их и беззаконий их не вспомню более.

А дзе ёсьць адпушчэнне грахоў, там няма ўжо ахвяры за грэх.
 
А там, где отпущение грехов, нет уже и приношения за грех.

Маючы тады, браты, праз кроў Езуса запэўненае ўвойсьце да сьвятыні,
 
Итак, братья, имея дерзновение входить во святилище кровью Иисуса,

да якое запачаткаваў ён дарогу новую і жывую праз заслону, г.зн. праз цела сваё,
 
путем новым и живым, который Он вновь открыл нам через завесу, то есть плоть Свою,

і так вялікага ўсесьвятара над Божым домам,
 
и имея Священника великого над домом Божиим, —

прыступем (да яго із шчырым сэрцам, чыстым сумленнем, з поўнай верай ды абмытые на целе вадою чыстаю).
 
будем приступать с искренним сердцем в полноте веры, кроплением очистив сердца от лукавой совести и омыв тело водою чистой.

Трывайма непахісна пры моцнай надзеі вызнаванай, (бо верны ёсьць той, каторы абяцаў)
 
Будем держаться исповедания надежды неуклонно, ибо верен Обещавший;

і уважайма адзін на другога, пабуджаючыся ўзаемна да любасьці ды добрых учынкаў.
 
и будем внимательны друг ко другу, поощряя к любви и добрым делам,

Не ўхіляймася ад супольных зыбранняў нашых, як гэта некаторые звыклі, але дадавайма сабе тымболей ахвоты, бо-ж збліжаецца дзень.
 
не оставляя собрания своего, как есть у некоторых обычай, но призывая к бодрости, и тем более, чем ближе вы видите День.

Бо для размысна самахоць грэшачых, пазнаўшых і прызнаўшых праўду, ўжо няма ахвяры за грэх,
 
Ибо если, получив познание истины, мы произвольно грешим, — то не остается уже жертвы за грех,

але страхотнае чаканне суду, і потым ярасьць агню, што мае зжэрці супраціўнікаў.
 
но некое страшное ожидание суда и ярость огня, готового пожрать противников.

Хто нарушае Права Майжэшава пры двух, ці трох сьветках ьез міласэрдзя караецца сьмерцю.
 
Человек, отвергший Закон Моисеев, без милосердия подвергается смерти на основании показаний двух или трех свидетелей;

Наколькіж, думаеце, цяжэйшае кары варты будзе той, хто Сына Божага патаптаў, і кроў запавету, якою асьвячаны ён, за абыдную ўважаў і Духа ласкі зьняважаў?
 
насколько худшего наказания, думаете вы, будет достоин тот, кто попрал Сына Божия и кровь завета, которою был освящен, не почтив её как святыню и оскорбив Духа Святого,

Знаем таго, хто сказаў: «Маёй ёсьць помста, я адплачу». І яшчэ: «Госпад будзе судзіць народ свой» (Паўт. Пр. 32:35−36).
 
Ибо мы знаем Того, Кто сказал: Мне отмщение, Я воздам; и еще: будет судить Господь народ Свой.

Страшна папасьціся ў рукі Бога жывога.
 
Страшно впасть в руки Бога Живого!

Прыпомніце сабе даўнейшые дні, калі вы шчэ сьвежа прасьвечаные ператрывалі горкія мукі змагання,
 
Вспоминайте прежние дни, когда вы, будучи просвещены, претерпели великий подвиг страдания,

тады, як былі відовішчам зьняваг публічных вас самых, ці супольнікаў вашых.
 
то выставляемые напоказ в поношениях и притеснениях, то приняв участие в тех, кто находились в таком же состоянии:

Бо цярпелі супольна з увязьненымі ды рабаванымі, прыймаючы гэта з пагоднай рэзыгнацыяй.
 
ибо вы и узникам сострадали и расхищение вашего имения приняли с радостью, зная, что есть у вас имущество лучшее и пребывающее.

Не пакідайце восьжа спадзевы вашай, якая мае вялікую заплату.
 
Не оставляйте же дерзновения вашего, которому принадлежит великое воздаяние.

Толькі патрэбная вам цярплівасьць, каб выканаўшы волю Божу удастоіліся абецанага.
 
Ибо терпение вам нужно, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное.

«За хвіліну бо, за малую хвілінку, прыйдзе, каторы мае прыйсьці, а не забавіцца».
 
Ибо еще немного, очень немного, Грядущий придет и не замедлит.

«І справядлівы мой зь веры жыць будзе. Але хто адступіць, ня будзе падабацца маей душы» (Габ. 2:3−4).
 
Но праведный Мой верою жив будет, и, если отступит, не благоволит душа Моя к нему.

Але мы ня з тых, што адступаюць сабе на пагібель, нашай дарогай ёсьць вера — для ратавання душы.
 
Мы же не люди отступления к погибели, но люди веры к приобретению души.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.