Римлянам 8 глава

Письмо Римлянам
Открытый перевод → Пераклад П. Татарыновіча

 
 

Итак теперь никакого осуждения тем, кто в Помазаннике Иисусе,
 
І вось цяпер няма ніякага асуду тым, што ў Хрыстусе Езусе не паводле цела, а паводле духа ходзяць;

потому что закон духа жизни в Помазаннике Иисусе освободил тебя от закона греха и смерти.
 
Закон бо духа жыцьця ў Езусе Хрыстусе звольніў мяне ад закону граху і сьмерці.

Из-за бессилия Закона, ослабевшего благодаря плоти, Бог, пославший Своего Сына в подобии греховной плоти и по причине греха, осудил грех во плоти,
 
Што было немагчымым для Закону аслабленага целам, тое умагчыміў Бог, пасылаючы Сына свайго ў форме грэшнага цела на ахвяру за грэх і асудзіў грэх у целе;

чтобы притязание Закона было исполнено в нас, живущих не по плоти, но по духу.
 
каб у нас паступаючых ня водле цела, а паводле духа, споўнілася апраўданне Закону.

Ведь существующие по плоти мыслят о плотском, а те, кто по духу — о духовном.
 
Тые, што ёсьць паводле цела, аб цялесным і подумкі маюць, а тые, што паводле духа — аб духовым.

Плотской образ мыслей — смерть, духовный образ мыслей — жизнь и мир,
 
Бо мудрасьцю цела ёсьць сьмерць, а мудрасьцю духа — жыцьцё й супакой;

потому что плотской образ мыслей — вражда против Бога, ведь Закону Бога не покоряется, да и не может.
 
цялесная мудрасьць варожая Богу: не паддаецца, дый ня можа паддавацца, Божаму праву.

Поэтому существующие по плоти Богу угодить не могут.
 
Тые, што ў целе, Богу падабацца ня могуць.

Вы же не по плоти, но по духу, если только Дух Божий обитает в вас. Если же кто Духа Помазанника не имеет, тот — не Его.
 
Але вы не паводле цела жывяце, а водле духа, калі толькі Дух Божы ў вас прабывае; каліж хто Хрыстовага Духа ня мае, той ня ёсьць Ягоны.

Если же Помазанник в вас, то, хотя тело мертво из-за греха, но Дух жив, благодаря оправданию.
 
А калі ў вас ёсьць Хрыстус, дык хоць цела мяртвае дзеля граху, але дух жывы дзеля праведнасьці.

Если же Дух Воскресившего Иисуса из мёртвых обитает в вас, то Воскресивший Помазанника из мёртвых оживит и ваши смертные тела благодаря Его Духу, живущему в вас.
 
І калі Дух Таго, Які збудзіў ад сьмерці Езуса, у вас прабывае, дык Той, Хто ажывіў зь мяртвых Хрыстуса, ажывіць і вашы сьмяротныя целы прабываючым у вас Духам сваім,

Итак, братья, мы не должники плоти, чтобы жить по плоти;
 
Дык вось, браты, ня цела мы даўжнікі, каб жыць водле цела;

ведь если по плоти живете — умрете, если же духом умерщвляете дела тела, то будете жить.
 
бо каліб жылі паводле цела, то памраце; а як духам будзеце ўтаймоўваць паступкі цела, жыць будзеце.

Потому что все, водимые Духом Божьим — сыны Божьи.
 
Тые бо, што кіруюцца Духам Божым, ёсьць сынамі Божымі;

Ведь вы не получили опять дух рабства, в страхе, но получили Дух усыновления, в котором восклицаем: «Абба! Отец!»
 
таму што вы-ж ня духа няволі атрымалі зноў на страх, а прынялі Духа усынаўлення, якім і клічам Абба (Ойча)!

Тот самый Дух подтверждает Своим свидетельством, что мы — дети Божьи.
 
Гэты самы Дух сьветчыць нашаму духу, што мы сыны Божыя.

Если же дети, то и наследники, наследники Бога, сонаследники же Помазанника, если только страдаем с Ним, чтобы вместе прославиться.
 
А калі сыны, дык і насьледнікі Бога, а сунасьледнікі Хрыстуса: як разам зь Ім мукі церпім, каб разам зь Ім і уславіцца.

Поэтому думаю, что страдания нынешнего времени ничего не стоят по сравнению со славой, которая будет явлена в нас.
 
Бо, думаю, цяперашніх дачасных горкіх дакудаў нельга й параўняць з будучай хвалою, што аб’явіцца ў нас.

Ведь творение нетерпеливо ожидает явления сыновей Божьих,
 
Стварэнне бо прагна чакае аб’яўлення сыноў Божых:

потому что творение было подчинено ничтожности не добровольно, но из-за покорившего, в надежде,
 
бо яно пакарылася нікчомасьці не самахоць, але з волі таго, які абнадзеіў яго,

что и само творение будет освобождено от рабства тления в свободу величия детей Божьих.
 
што й само яно (стварэнне) будзе вызвалена зь няволі тлення на вольнасьць хвалы Божых сыноў.

Ведь знаем, что всё творение до сих пор сообща стонет и мучается;
 
Бо-ж ведаем, што ўсё стварэнне стогне й мучыцца;

и не только оно, но и мы сами, получив первые плоды Духа, внутренне стонем, ожидая усыновления, искупления нашего тела.
 
дый ня толькі яно, але і мы самы, маючыя задатак Духа, і мы ўсабешне ўздыхаем, вычэкваючы ўсынаўлення выкуплення нашага цела.

Ведь мы спасены — в надежде. А видимая надежда — не надежда, ведь если кто видит, то зачем ему надеяться?
 
Мы бо збаўлёныя надзеяй; надзея-ж бачучая ня ёсьць надзеяй; калі бо ўжо хто бачыць, дык чаго яму йшчэ спадзявацца?

Если же надеемся на то, что не видим, то ожидаем благодаря терпению.
 
А вось, як спадзяёмся таго, чаго ня відзім, дык цярпліва чакаем.

Также и Дух помогает в нашей слабости; ведь мы не знаем, о чём и как надо молиться, но Сам Дух ходатайствует неизреченными стонами.
 
Такжа й Дух падтрымоўвае нашу немач; бо ня ведаем яксьлед чаго маліць; але сам Дух зя нас моліць нявыказнымі ўздыханнямі.

Испытывающий же сердца знает, какая мысль у Духа, потому что вступается за святых по-Божьи.
 
Той, што пранікае сэрцы, ведае чаго просіць Дух: Ён па волі Божай рупіцца аб сьвятых.

Знаем же, что любящим Бога, призванным по определению, всё содействует ко благу.
 
Дый ведаем, што любячым Бога з празначэння пакліканым усё на дабро абяртаецца;

Потому что кого Он предузнал, тех и предопределил быть подобными образу Своего Сына, чтобы быть Ему первородным среди многих братьев.
 
каго бо Ён прадузнаў, тым і прызначыў стацца падобнымі вобразу ягонага Сына, які меў быць першародным між многімі братамі;

Кого же предопределил — тех и призвал, а кого призвал — тех объявил праведными, а кого объявил праведными — тех наделил славой.
 
а каго Ён празначыў, тых і паклікаў; каго-ж паклікаў, тых і апраўдаў; каго апраўдаў, тых і ўславіў.

Итак, что скажем на это? Если Бог за нас, кто против нас?
 
І штож скажам на гэта? Калі за нас Бог, дык хтож насуперак нам?

Тот, Кто даже Своего Сына не пощадил, но отдал Его за всех нас, как с Ним не дарует нам всё?
 
Ён, што Сына свайго не пашчадзіў, а выдаў за ўсіх нас, якжаб і нам разам зь Ім не дараваў усяго?

Кто обвинит избранных Божьих? Бог оправдывает.
 
Хтож будзе абвінавачваць выбраных Божых? Бог, які апраўдывае?

Кто осуждает? Помазанник Иисус умерший, более того — воскрешённый, Тот, Кто и по правую руку от Бога, Кто и вступается за нас.
 
Хто асуджаціме? Езус Хрыстус, які ўмёр, алеж і згробуўстаў ды праваруч Бога за нас заступаецца?

Кто отделит нас от любви Помазанника? Бедствие или тесные обстоятельства, или преследование, или голод, или лишения, или опасность, или меч?
 
Хтож тады адлучыць нас ад любасьці Божай? Гора, прыгноба, ці прасьлед? Галіта ці голад? Меч ці небясьпека?

Как написано:«из-за Тебя убивают нас целый день, сочли нас овцами для убоя»
 
Як напісана: За Цябе ўвесь дзень мораць нас; лічаць авечкамі зданымі на зарэз (Пс. 43:22).

Но всё это побеждаем благодаря Тому, Кто полюбил нас.
 
Але ўсё гэта паконываем праз Таго, што ўмілаваў нас.

Ведь я убежден, что ни смерть, ни жизнь, ни ангелы, ни Начала, ни Силы, ни настоящее, ни будущее,
 
Я упэўнены, што ні сьмерць, ні жыцьцё, ні Анелы, ні Уладзтвы й Магуцтвы, ні цяперашнясьць,

ни высота, ни глубина, ни какое бы ни было творение не может отделить нас от Божьей любви в Помазаннике Иисусе, нашем Господе.
 
ні вышыня, ні глыбіня, ані які іншы твор ня ў сіле адлучыць нас ад любасьці Бога ў Езусе Хрыстусе, Усеспадару нашым.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.