1 Коринфянам 12 глава

Первое послание к Коринфянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад Васіля Сёмухі

 
 

Что касается воздействия разных духов, не стану, братья, оставлять вас в неведении.
 
Не хачу пакідаць вас, браты, каб ня ведалі вы і пра дары духоўныя.

Вы помните, что когда еще были язычниками, вас словно бы что-то влекло к бессловесным идолам.
 
Ведаеце, што, калі вы былі язычнікамі, дык хадзілі да безгалосых ідалаў — так, быццам вялі вас.

Хочу, чтобы вы знали: если кто произносит проклятие Иисусу, он не может такого говорить под воздействием Божьего Духа, и никто не может сказать «Господь Иисус», кроме как Духом Святым.
 
Таму маўляю вам, што ніхто, гаворачы ў Духу Божым, ня вымавіць анафэмы на Ісуса, і ніхто ня можа назваць Ісуса Госпадам, як толькі ў Духу Сьвятым.

Дух Один и Тот же, а Его дарования бывают различны,
 
Дары ёсьць розныя, а Дух адзін і той самы;

как и Господь Один и Тот же, а служения Ему различны.
 
і служэньні розныя, а Гасподзь адзін і той самы;

Действуя по-разному, Один и Тот же Бог совершает всё это во всех людях.
 
і дзеяньні розныя, а Бог адзін і той самы, Які дзее ўсё ва ўсіх.

И в каждом даровании Дух проявляется по-своему ради общей пользы.
 
Але кожнаму даецца выяўленьне Духа на карысьць:

Одному дается слово мудрости, а другому — слово познания от Того же Духа,
 
аднаму даецца Духам слова мудрасьці, другому слова веданьня, тым самым Духам;

иному вера в Том же Духе. Кому-то дарована Единым Духом способность исцелять,
 
іншаму вера, тым самым Духам; іншаму дар ацаленьня, тым самым Духам;

кому-то — способность творить чудеса, кому-то — пророчествовать, кому-то — различать духов, кому-то говорить на иных языках, а кому-то — истолковывать эти языки.
 
іншаму цудадзействы, іншаму прароцтва, іншаму распазнаньне духаў, іншаму розныя мовы, іншаму тлумачэньне моваў.

Всё это действия Того же Единого Духа, который наделяет каждого особым даром по Своему выбору.
 
А ўсё гэта дзее адзін і той самы Дух, надзяляючы кожнага асобна, як Яму заўгодна.

Тело у человека одно, но состоит из многих частей. И хотя этих частей много, они составляют единое тело — так и с Телом Христовым.
 
Бо, як цела адно, але мае многа чэлесаў, і ўсе чэлесы аднаго цела, хоць іх многа, складаюць адно цела, — так і Хрыстос.

Мы все были крещены единым Духом и стали единым Телом, будь то иудеи или эллины, рабы или свободные. Все мы напоены единым Духом!
 
Бо ўсе мы адным Духам хрысьціліся ў адно цела, Юдэі альбо Эліны, рабы альбо вольнікі, і ўсе напоены адным Духам.

И в этом Теле не одна часть, но много.
 
А цела не з аднаго чэлеса, а з многіх.

Если вдруг нога скажет: «Раз я не рука, то не имею отношения к телу» — что, она из-за этого перестанет быть частью тела?
 
Калі нага кажа: я не належу да цела, бо я ня рука, дык няўжо яна таму не належыць да цела?

Если вдруг ухо скажет: «Раз я не глаз, то не имею отношения к телу» — что, оно из-за этого перестанет быть частью тела?
 
І калі вуха скажа: я не належу да цела, бо я ня вока, дык няўжо яно таму не належыць да цела?

Если бы всё тело было глазом, как бы оно слышало? А если бы всё было ухом, как бы оно обоняло?
 
Калі ўсё цела — вока, дык дзе слых? Калі ўсё — слых, дык дзе нюх?

Так что Бог расположил все части в теле, каждую из них, как пожелал.
 
Бог разьмеркаваў чэлесы, кожнаму ў целе, як Яму было заўгодна.

А если бы все части были одинаковы, как бы получилось тело?
 
А калі б усе былі адным чэлесам, дык дзе было б цела?

Так что частей много, а тело — одно.
 
А цяпер чэлесаў многа, а цела адно.

Глаз не вправе сказать руке: «ты мне не нужна», или голова ногам: «вы мне не нужны».
 
Ня можа вока сказаць руцэ: ты мне не патрэбная; альбо ж таксама галава нагам: вы мне не патрэбныя.

Совсем наоборот, именно те части тела, которые кажутся немощными, и есть самые необходимые,
 
Наадварот, чэлесы цела, якія здаюцца слабейшымі, намнога больш патрэбныя,

и о тех частях тела, которые кажутся неприличными, мы больше всего заботимся. Неприглядные части мы старательно прикрываем,
 
і якія нам здаюцца меней высакароднымі ў целе, іх мы якраз і атачаем найбольшым дбаньнем;

а приятные на вид части нашего тела не нуждаются в этом.Бог так соразмерно устроил тело, чтобы наибольшая забота доставалась тем, кому она нужна,
 
і няпрыстойныя нашыя чэлесы патрабуюць асаблівага ўпрыстойваньня, а прыстойныя нашыя чэлесы ня маюць патрэбы ў гэтым. Але Бог так суразьмерыў цела, што менш дасканаламу чэлесу наказаў большае дбаньне,

и чтобы не было в теле разделений, но его части одинаково заботились друг о друге.
 
каб ня было падзелу ў целе, а ўсе чэлесы аднолькава рупіліся адзін пра аднаго.

Если страдает одна часть тела, с ней страдают и остальные, а если прославляется одна часть, с ней радуются и остальные.
 
Таму, калі пакутуе адзін чэлес, пакутуюць разам зь ім усе чэлесы; славіцца адзін чэлес, зь ім радуюцца ўсе чэлесы.

Вы — тело Христово, каждый из вас — его часть.
 
І вы — цела Хрыстовае, а паасобку — чэлесы.

И Бог поставил в церкви разных людей: во-первых, апостолов, во-вторых, пророков, в-третьих, учителей, затем чудотворцев, затем тех, кому даровано исцелять, кто помогает нуждающимся, кто ведет дела, кто говорит на иных языках.
 
І адных Бог паставіў у Царкве, па-першае, апосталамі, па-другое, прарокамі, па-трэйцяе, настаўнікамі; далей адным даў сілу цудадзейную, таксама дары ацаленьня, дапамогі, кіраваньня, розныя мовы.

Разве все апостолы? Все пророки? Все учители? Все чудотворцы?
 
Ці ўсе апосталы? ці ўсе прарокі? ці ўсе настаўнікі? ці ўсе цудадзеі?

Разве всем даровано исцелять? Все говорят на иных языках? Или все способны истолковать сказанное?
 
ці ўсе маюць дар ацаленьня? ці ўсе гавораць мовамі? ці ўсе тлумачаць?

Стремитесь получить самые большие дарования!А теперь я покажу вам, какой путь лучше всех.
 
Дбайце пра дары большыя, і я пакажу вам шлях яшчэ лепшы.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.