1 Коринфянам 12 глава

Первое послание к Коринфянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад Рыма-Каталіцкага Касцёла

 
 

Что касается воздействия разных духов, не стану, братья, оставлять вас в неведении.
 
Аб духоўных справах, браты, не хачу пакінуць вас у няведанні.

Вы помните, что когда еще были язычниками, вас словно бы что-то влекло к бессловесным идолам.
 
Ведаеце, што, калі вы былі язычнікамі, то вялі вас да нямых ідалаў, быццам зняволеных.

Хочу, чтобы вы знали: если кто произносит проклятие Иисусу, он не может такого говорить под воздействием Божьего Духа, и никто не может сказать «Господь Иисус», кроме как Духом Святым.
 
Дзеля гэтага кажу вам, што ніхто пад уплывам Духа Божага не можа сказаць: «Праклён на Езуса!» І ніхто не можа сказаць: «Панам ёсць Езус», калі не будзе ў Духу Святым.

Дух Один и Тот же, а Его дарования бывают различны,
 
Розныя ёсць дары, але той самы Дух.

как и Господь Один и Тот же, а служения Ему различны.
 
Розныя ёсць служэнні, але той самы Пан.

Действуя по-разному, Один и Тот же Бог совершает всё это во всех людях.
 
Розныя ёсць дзеянні, але той самы Бог, які робіць усё ва ўсіх.

И в каждом даровании Дух проявляется по-своему ради общей пользы.
 
Аднак кожнаму даецца праяўленне Духа на карысць.

Одному дается слово мудрости, а другому — слово познания от Того же Духа,
 
Аднаму даецца Духам слова мудрасці, другому — слова пазнання паводле таго самага Духа;

иному вера в Том же Духе. Кому-то дарована Единым Духом способность исцелять,
 
іншаму — вера ў тым самым Духу; іншаму — дар аздараўлення ў тым жа Духу;

кому-то — способность творить чудеса, кому-то — пророчествовать, кому-то — различать духов, кому-то говорить на иных языках, а кому-то — истолковывать эти языки.
 
іншаму — моц чыніць цуды, іншаму — прароцтва, іншаму — распазнаванне духаў, іншаму — розныя мовы, іншаму — тлумачэнне моваў.

Всё это действия Того же Единого Духа, который наделяет каждого особым даром по Своему выбору.
 
А ўсё гэта здзяйсняе адзін і той жа Дух, які ўдзяляе кожнаму паасобку, як жадае.

Тело у человека одно, но состоит из многих частей. И хотя этих частей много, они составляют единое тело — так и с Телом Христовым.
 
Як цела адно, але мае многа членаў, якія, хоць іх шмат, складаюць адно цела, так і Хрыстус.

Мы все были крещены единым Духом и стали единым Телом, будь то иудеи или эллины, рабы или свободные. Все мы напоены единым Духом!
 
Бо ўсе мы ў адным Духу ахрышчаныя ў адно цела: ці то юдэі, ці то грэкі, ці то нявольнікі, ці то свабодныя, і ўсе напоўненыя адным Духам.

И в этом Теле не одна часть, но много.
 
Цела — гэта не адзін член, але шмат.

Если вдруг нога скажет: «Раз я не рука, то не имею отношения к телу» — что, она из-за этого перестанет быть частью тела?
 
Калі скажа нага: «Я не рука, таму не належу да цела», то ці ж яна не належыць да цела?

Если вдруг ухо скажет: «Раз я не глаз, то не имею отношения к телу» — что, оно из-за этого перестанет быть частью тела?
 
І калі скажа вуха: «Я не вока, таму не належу да цела», то ці ж яно не належыць да цела?

Если бы всё тело было глазом, как бы оно слышало? А если бы всё было ухом, как бы оно обоняло?
 
Калі ўсё цела — гэта вока, то дзе ж слых? Калі ўсё слых, то дзе нюх?

Так что Бог расположил все части в теле, каждую из них, как пожелал.
 
Цяпер жа Бог змясціў члены, кожны паасобку ў целе, як захацеў.

А если бы все части были одинаковы, как бы получилось тело?
 
А калі б усе былі адным членам, то дзе цела?

Так что частей много, а тело — одно.
 
Цяпер жа членаў шмат, але цела адно.

Глаз не вправе сказать руке: «ты мне не нужна», или голова ногам: «вы мне не нужны».
 
Таму не можа вока сказаць руцэ: «Ты мне не патрэбна!», ці таксама галава — нагам: «Вы мне не патрэбныя!»

Совсем наоборот, именно те части тела, которые кажутся немощными, и есть самые необходимые,
 
Але ж члены цела, якія здаюцца найслабейшымі, нашмат больш патрэбныя.

и о тех частях тела, которые кажутся неприличными, мы больше всего заботимся. Неприглядные части мы старательно прикрываем,
 
І тыя, якія лічам менш пачэснымі ў целе, мы больш ушаноўваем, і нашым непрыстойным мы надаём больш прыстойнасці,

а приятные на вид части нашего тела не нуждаются в этом.Бог так соразмерно устроил тело, чтобы наибольшая забота доставалась тем, кому она нужна,
 
бо нашым прыстойным гэтага не трэба. Але Бог сфармаваў цела, даючы слабейшым большую пашану,

и чтобы не было в теле разделений, но его части одинаково заботились друг о друге.
 
каб не было падзелу ў целе, але каб усе члены рупіліся адзін аб адным.

Если страдает одна часть тела, с ней страдают и остальные, а если прославляется одна часть, с ней радуются и остальные.
 
Таму, калі церпіць адзін член, церпяць з ім усе члены; калі праслаўляецца адзін член, з ім радуюцца ўсе члены.

Вы — тело Христово, каждый из вас — его часть.
 
Вы ж — цела Хрыстовае, а паасобку — члены.

И Бог поставил в церкви разных людей: во-первых, апостолов, во-вторых, пророков, в-третьих, учителей, затем чудотворцев, затем тех, кому даровано исцелять, кто помогает нуждающимся, кто ведет дела, кто говорит на иных языках.
 
Адных Бог паставіў у Касцёле найперш апосталамі, другіх — прарокамі, трэціх — настаўнікамі, потым даў моц, потым — дары аздараўлення, дапамогі, кіравання, розныя мовы.

Разве все апостолы? Все пророки? Все учители? Все чудотворцы?
 
Ці ўсе апосталы? Ці ўсе прарокі? Ці ўсе настаўнікі? Ці ўсе цудатворцы?

Разве всем даровано исцелять? Все говорят на иных языках? Или все способны истолковать сказанное?
 
Ці ўсе маюць дар аздараўлення? Ці ўсе гавораць мовамі? Ці ўсе тлумачаць?

Стремитесь получить самые большие дарования!А теперь я покажу вам, какой путь лучше всех.
 
Дбайце пра большыя дары, і я пакажу вам яшчэ лепшы шлях.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.