1 Коринфянам 12 глава

Первое послание к Коринфянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад П. Татарыновіча

 
 

Что касается воздействия разных духов, не стану, братья, оставлять вас в неведении.
 
Ня хочу, браты, заняхаіць вас у нясьведамасьці аб духоўных дарах.

Вы помните, что когда еще были язычниками, вас словно бы что-то влекло к бессловесным идолам.
 
Вы-ж знаеце, што як былі паганамі, дык цягнула вас нясутрымна да немых бажкоў;

Хочу, чтобы вы знали: если кто произносит проклятие Иисусу, он не может такого говорить под воздействием Божьего Духа, и никто не может сказать «Господь Иисус», кроме как Духом Святым.
 
вось-жа ведайце: ніхто, прамаўляючы ў Духу Божым ня выскажа анатэмы (выкляцьця на Езуса; і толькі той, хто ёсьць пад уплывам Духа Святога кажа: «Усеспадар Езус».

Дух Один и Тот же, а Его дарования бывают различны,
 
Дары ласкі — розныя, але Дух той самы;

как и Господь Один и Тот же, а служения Ему различны.
 
і ёсьць рожніцы ў паслугаванні, а Усеспадар (Госпад) той самы;

Действуя по-разному, Один и Тот же Бог совершает всё это во всех людях.
 
ды ёсьць рожніцы і ў дзейнасьці, але Бог той самы, які дзее ўсё ў-ва ўсіх.

И в каждом даровании Дух проявляется по-своему ради общей пользы.
 
Кажнаму даецца выяўленне Духа на карысьць:

Одному дается слово мудрости, а другому — слово познания от Того же Духа,
 
аднаму даецца праз Духа слова мудрасьці, другому слова веды водле тагож Духа;

иному вера в Том же Духе. Кому-то дарована Единым Духом способность исцелять,
 
іншаму вера ў тым-жа Духу, а йшчэ іншаму дар аздараўляння ў тым адзіным Духу;

кому-то — способность творить чудеса, кому-то — пророчествовать, кому-то — различать духов, кому-то говорить на иных языках, а кому-то — истолковывать эти языки.
 
аднаму дар цудадзейства, а другому прароцтва, іншаму распазнаванне духаў, іншаму языкаведзтва, або ўмеласьць тлумачэння моваў.

Всё это действия Того же Единого Духа, который наделяет каждого особым даром по Своему выбору.
 
А ўсё гэта даконывае адзін і той самы Дух, самахоць надзяляючы кажнага паасобна.

Тело у человека одно, но состоит из многих частей. И хотя этих частей много, они составляют единое тело — так и с Телом Христовым.
 
Так як цела ёсьць адно, а частак (чэлесаў) мае шмат і ўсе яны, хоць іх шмат, становяць адно цела — гэтак і Хрыстус.

Мы все были крещены единым Духом и стали единым Телом, будь то иудеи или эллины, рабы или свободные. Все мы напоены единым Духом!
 
Усе бо мы ахрышчаны адным Духам у вадно цела, ці-то Юдэйцы, ці Грэкі, нявольнікі ці вольныя, і ўсе адным Духам перапоены.

И в этом Теле не одна часть, но много.
 
Бо і цела ня ёсьць адной часткай (чэлесам), але многімі.

Если вдруг нога скажет: «Раз я не рука, то не имею отношения к телу» — что, она из-за этого перестанет быть частью тела?
 
Каліб так сказала нага: «Яж ня рука і таму да цела не належу», дык ціж праз гэта і не належыць?

Если вдруг ухо скажет: «Раз я не глаз, то не имею отношения к телу» — что, оно из-за этого перестанет быть частью тела?
 
І каліб вуха сказала: «Я ня вока, дык да цела не належу», дык няўжо праз гэта й не належыць?

Если бы всё тело было глазом, как бы оно слышало? А если бы всё было ухом, как бы оно обоняло?
 
Каліб усё цела было вокам, дык дзе слых? Або каліб усё было слых, дык дзеж тады нюх?

Так что Бог расположил все части в теле, каждую из них, как пожелал.
 
Алеж Бог разьмяркаваў чэлесы — кажнага зь іх — у целе, як Сам хацеў.

А если бы все части были одинаковы, как бы получилось тело?
 
І каліб усё было адным чэлесам, дык дзе тады цела?

Так что частей много, а тело — одно.
 
Цяпер-жа чэлесаў шмат, а цела адно.

Глаз не вправе сказать руке: «ты мне не нужна», или голова ногам: «вы мне не нужны».
 
Ня можа сказаць вока руццэ: «Ты непатрэбная мне»; або галава — нагам: «Вы непатрэбныя мне».

Совсем наоборот, именно те части тела, которые кажутся немощными, и есть самые необходимые,
 
Бо-ж часткі цела, што здаюцца слабейшымі, шмат патрабнейшыя,

и о тех частях тела, которые кажутся неприличными, мы больше всего заботимся. Неприглядные части мы старательно прикрываем,
 
і якія ўважаем менш пачэснымі ў целе, тым-большай прыстойнасьцю ахоўваем тыя, што ўходзяць у нас за няпрыстойныя,

а приятные на вид части нашего тела не нуждаются в этом.Бог так соразмерно устроил тело, чтобы наибольшая забота доставалась тем, кому она нужна,
 
прыстойныя бо гэтага не патрабуюць: Бог так разьмяркаваў цела, што прыдаў больш увагі тым часткам, якім яе не хапала,

и чтобы не было в теле разделений, но его части одинаково заботились друг о друге.
 
каб ня было разладу ў целе, але каб усе часткі аднолькава адна аб другой рупіліся.

Если страдает одна часть тела, с ней страдают и остальные, а если прославляется одна часть, с ней радуются и остальные.
 
І як цярпіць адна часьціна, цярпяць зь ёю ўсе часьціны, а калі услаўляецца адна частка, радуюцца зь ёю ўсе часткі.

Вы — тело Христово, каждый из вас — его часть.
 
Вы-ж — цела Хрыстуса, а паасобна — часьціны (чэлесы).

И Бог поставил в церкви разных людей: во-первых, апостолов, во-вторых, пророков, в-третьих, учителей, затем чудотворцев, затем тех, кому даровано исцелять, кто помогает нуждающимся, кто ведет дела, кто говорит на иных языках.
 
І адных паставіў Бог у Эклезіі: па-першае Апосталаў, па-другое Прарокаў, па-трэцяе Вучыцялёў: далей — сілы цудадзейныя, аздараўляльныя, дапаможныя, гаспадарныя, моваведныя.

Разве все апостолы? Все пророки? Все учители? Все чудотворцы?
 
А ціж усе Апосталамі? Ці ўсе Прарокамі? Ці ўсе Вучыцелямі?

Разве всем даровано исцелять? Все говорят на иных языках? Или все способны истолковать сказанное?
 
Ці ўсе маюць дар цудадзейскі? Ці дар аздараўляння? Ці ўсе моваведамі? Ці ўсе тлумачамі?

Стремитесь получить самые большие дарования!А теперь я покажу вам, какой путь лучше всех.
 
Дабівайцеся вышэйшых дараў, а я пакажу вам шлях найвышэйшы.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.