1 Коринфянам 15 глава

Первое послание к Коринфянам святого апостола Павла
Перевод Десницкого → Пераклад П. Татарыновіча

 
 

Напоминаю вам, братья, о Евангелии, которое я возвестил вам, а вы приняли и укрепились в нем.
 
Прыпамінаю вам, браты, Эванэлію, што я вясьціў вам, якую вы й прынялі ды ў якой і стаіце;

От него к вам и приходит спасение, если держитесь моей Благой Вести, если не зря уверовали.
 
каторай і збавіцеся, калі захаваеце яе такою, якую вясьціў я вам, калі толькі не надарма уверылі.

Прежде всего, я передал вам то, что и сам принял: Христос умер за наши грехи по Писаниям,
 
Бо перш усяго я пераказаў вам тое, што і сам прыняў быў: што Хрыстус умёр за нашыя грахі паводле Пісання,

был погребен и воскрес в третий день по Писаниям,
 
і што Ён быў пахаваны ды трэцяга дня згробуўстаў паводле Пісання,

явился Кифе, а затем и всем двенадцати апостолам,
 
ды што зьявіўся Кэфасу і дванаццацём.

а потом явился более чем пятистам братьям сразу. Большинство из них и поныне остаются с нами, а некоторые скончались.
 
Потым відзелі Яго болей, чым пяцьсот асоб разам, зь якіх бальшыня й дагэтуль жывуць, некаторыяж паўміралі.

Потом Он явился Иакову, затем и всем апостолам.
 
Пасьля зьявіўся Якубу дый усім Апосталам.

А после всех явился и мне, недостойному последышу.
 
Наапошку-ж па ўсіх, як якому неданоску, зьявіўся і мне;

Я ведь самый меньший из апостолов и не достоин даже называться апостолом, поскольку преследовал Церковь Божью.
 
я бо найменшы з Апосталаў, я не дастойны называцца Апосталам бо прасьледаваў Божую Эклезію.

Но благодать Божья сделала меня тем, кто я теперь, и Его благодать действовала во мне: я потрудился более всех остальных, впрочем, не сам я, но благодать Божья со мной.
 
З ласкі тоьлкі Божай я ёсьць тым, чым ёсьць, і ласка Яго ня была ў-ва мне дарэмнаю; бо-ж я працаваў болей за іх усіх; дый не я, але ласка Божая зы мною.

Но кто бы ни проповедовал так — я или они, — именно так вы и уверовали.
 
Але ці я, ці яны, тое самае прапаведваем і вы ў тое самае уверылі.

И если звучит весть о воскресении Христа из мертвых, как же некоторые из вас говорят, что мертвые не воскресают?
 
Калі-ж аб Хрыстусе апавяшчаецца, што Ён згробуўстаў, дык якжа могуць некаторыя з вас казаць, што няма згробуўстання умёршых?

Ведь если мертвые не воскресают, то и Христос не воскрес,
 
Калі бо няма згробуўстання умёршых, дык і Хрыстус ня ўстаў з гробу;

а если Христос не воскрес, напрасна тогда наша проповедь, напрасна и вера ваша.
 
а калі ня згробуўстаў Хрыстус, дык дарэмнае навучанне нашае, дарэмная вера вашая.

И окажется, что мы принесли ложное свидетельство о Боге: мы засвидетельствовали, что Бог воскресил Христа, а ведь Он Его не воскрешал, если мертвые не воскресают.
 
І мы тады аказалісяб непраўдзівымі сьветкамі Бога, бо сьветчыліб супроць Бога, што ён ускрасіў Хрыстуса, Якога не ўскрасіў, калі умёршыя не ўстаюць з гробу.

Если мертвые не воскресают, то и Христос не воскрес!
 
Бо-ж калі умёршыя не ўстаюць з гробу, дык не ўстаў і Хрыстус.

Если же Христос не воскрес, ни к чему ваша вера, вы всё еще во грехах своих,
 
А як ня ўстаў з гробу Хрыстус, дык дарэмная вера вашая: вы яшчэ ў грахох вашых;

да и те, кто скончались с верой во Христа, погибли.
 
дый і ўмёршыя ў Хрыстусе пагінулі.

И если бы мы надеялись на Христа только в этой жизни, то были бы самыми несчастными из людей!
 
Калі мы толькі ў гэтым жыцьці на Хрыстуса спадзяёмся, дык мы найнешчасьлівейшыя з усіх людзей.

Но Христос воскрес из мертвых — первенец из всех почивших!
 
Але-ж Хрыстус такі згробуўстаў — першанец між паснуўшымі.

Через одного человека пришла смерть, и воскресение мертвых — через другого человека:
 
Як сьмерць бо праз чалавека, гэтак і згробуўстанне праз чалавека.

как Адам, все умирают, как Христос, все оживут.
 
І як у Адаме ўсе паміраюць, гэтак у Хрыстусе ўсе ажывуць;

Каждый на своем месте: первенец — Христос, а когда Он придет — те, кто со Христом.
 
ды кажны сваім ладам: першанец Хрыстус, потым тыя што Хрыстусавы, веручыя ў прыйсьцё Ягонае.

Затем настанет конец этому миру, когда Христос передаст царство Богу и Отцу, упразднив всякое начальство, и власть, и силу.
 
І ўрэшце — канец: калі-то Ён перадасьць Валадарства Богу й Айцу, зліквідаваўшы ўсякае ўладзтва, гаспадараванне й сіламоц;

Ему предстоит царствовать, «пока не повергнет врагов к ногам Своим»,
 
яму бо належыцца Валадарэнне, дакуль не паложыць усіх ворагаў пад ногі свае. (Пс. 109:1).

и последний враг, который будет уничтожен — это смерть.
 
Іскарэнена будзе апошняя непрыяцелька — сьмерць;

Ведь Бог «всё покорил Ему под ноги», и если сказано «всё покорил» — ясно, что Сам Покоритель подчинен не был.
 
ўсё бо падножжам ног Ягоных; калі-ж гаворыцца: Яму ўсё падданае, дык бяссумніўма — апрача Таго, Каторы Яму ўсё падуладніў.

И когда Бог всё подчинит Своему Сыну, тогда и Сам Сын покорится Богу, Который отдал под Его начало весь мир. И так Бог станет всем и во всех.
 
І як ужо ўсё Яму будзе падуладнена, тады і сам Сын будзе падлягаць Таму, Які ўсё Яму падуладніў, каб быў усё у-ва ўсім.

И что же тогда делают те, кто крестится за мертвых? Если мертвые вообще не воскресают, зачем и креститься за них?
 
Інакш бо — штож робяць тые, што прыймаюць хрост за памёршых? Калі памёршыя зусім не згробаштаюць, дык нашто тады хрысьціцца за іх?

А мы зачем постоянно терпим опасности?
 
Нашто і нам у кажнай хвіліне на небясьпеку выстаўляцца?

Я ежедневно умираю — клянусь моей гордостью за вас, братья, ведь я могу вами похвалиться во Христе Иисусе, Господе нашем.
 
Я кажны дзень выстаўляюся на сьмерць як праўдай ёсьць, што вы, браты, слава мая…ў Хрыстусе Езусе, Усеспадару нашым.

Если в Эфесе я сражался со зверями ради человеческой выгоды — в чем тут она для меня? Если мертвые не воскресают, что остается? «Станем есть и пить, ибо завтра умрем».
 
Каліб я, палюдзку бяручы, ходаўся з зьвяр’ём у Эфэзе, дык што мне з таго за карысьць, калі ўмерлыя не згробуўстануць? Ежма тады й пійма, бо-ж узаўтра памром.

Но не обманывайтесь: «речи дурные портят добрые нравы».
 
Ня дайце сябе зводзіць: благія гутаркі псуюць добрыя звычаі.

Мыслите по-настоящему трезво и не грешите, а то ведь некоторым Бог неведом — говорю это, чтобы вас пристыдить.
 
Ацьверазецеся належна ды не грашэце; на сорам вам кажучы — некаторыя з вас ня знаюць Бога.

Но кто-нибудь спросит: как же мертвые воскресают? В каком теле они вернутся к жизни?
 
Але мо скажа хто: “Якжа памёршыя згробуўстануць? Ды ў якім целе прыйдуць?”

Неразумный! Семя, которое ты бросаешь в почву, не оживет, если не умрет.
 
Някемлівыя. Тое што ты сееш, не ажывіць, калі перш ня умре.

И при посеве ты бросаешь в землю не то, что вырастет, а лишь голое семечко, пшеничное или какое еще может там оказаться.
 
І тое, што засяваеш, ня ёсьць будучае цела, а голае зерне, напрыклад, пшанічнае, ці якое іншае;

А Бог придаст растению такое тело, какое пожелал — свое растение из каждого семени.
 
цела-ж яму дае Бог, водле свае волі, і-то кажнаму насенню свомае цела.

И тела у разных живых существ различны: одни у людей, другие у зверей, третьи у птиц, четвертые у рыб.
 
Ня кажнае цела адзінакавае, але інакшае цела у людзей, інакшае у быдлят, а йшчэ інакшае у птацтва, або рыбы.

Так бывают тела небесные и тела земные, и своя слава у небесных, и у земных своя.
 
Ёсьць і целы нябесныя, і целы зямныя, але інакшая аздобнасьць (выгляд) нябесных, а інакшая зямных.

Своя слава у солнца, своя слава у луны и своя слава у звезд, и звезда от звезды отличается славой.
 
Інакшая яснасьць сонца, інакшая месяца, а інакша зораў; навет зорка ад зоркі рожніцца яснасьцю.

Так и с воскресением мертвых: сеется тело умирающее, вырастает тело бессмертное;
 
Гэтак вось і згробуўстанне ўмёршых: сеецца, каб сатлела, а ўстае нетлае;

сеется униженное, вырастает славное; сеется слабое, вырастает могучее;
 
сеецца ў паніжэнні, а ўстане ў хвале; сееццанемачы, а паўстане ў магуцтве;

сеется тело душевное, вырастает тело духовное. Ведь если есть тело душевное, то есть и духовное.
 
сеецца цела жывёлы, а ўстане цела духовае; бо калі ёсьць цела жывёльнае, дык ёсьць і духовае.

Так и написано: «стал первый человек, Адам, душой живой», а Христос как Последний Адам стал духом животворящим.
 
Гэтак і напісана: Стаўся першы чалавек Адам душою жывою, (Быць. 2:7) а апошні Адам — жыцьцятворчым духам.

Но первым возникло не духовное тело, а душевное, духовное уже потом.
 
Але ня духовае перш, а — жывёльнае, духовае потым.

Первый человек взят от земли, он из праха, а другой человек, Христос, сошел с неба.
 
Першы чалавек із зямлі, ён зямны; а другі чалавек — зь неба.

Каков земной, таковы и земные, каков небесный — таковы и небесные,
 
Які зямны, гэткія й зямныя; а які небесны, гэткія й нябесныя;

и как мы носили образ земного, так будем носить и образ небесного.
 
як, восьжа, мы насілі абраз зямнога, гэтак насем і абраз нябеснага.

Вот что скажу вам, братья: плоть и кровь не способны получить долю в Царстве Божием, и не смертное тело обретет бессмертие.
 
І скажу вам тое, браты, што цела і кроў ня могуць унасьледзіць валадарства Божага, ані тла не унасьледзіць нетласьці.

Открою вам тайну: не все мы скончаемся, но все мы изменимся
 
Звяшчаю ось тайніцу вам: ня ўсе мы памром, але ўсе пераменімся —

в один миг, во мгновение ока в конце времен под звук трубы: она затрубит, и мертвые воскреснут в нетленных телах, а наши тела изменятся.
 
адразу, вомірг, пры апошняй трубе: бо зайграе труба і мяртвыя згробуўстануць нетлымі ды мы пераменімся.

Нынешнему тленному телу предстоит стать нетленным, смертному — стать бессмертным.
 
Бо-ж трэба гэтай трухлі ахінуцца ў нетлю, і сьмяротнаму гэтаму ахінуцца ў несьмяротнасьць.

И когда нынешнее тленное тело станет нетленным, и смертное станет бессмертным, тогда сбудется написанное слово: «Смерть поглощена победой!»
 
І як гэнае трухлявае прыадзенецца ў нетласьць, а гэнае сьмяротнае адзенецца ў несьмяротнасьць, тады зьдзейсьніцца напісанае слова: Смерць ахлынёная перамогаю (Із. 25:8).

«Где, смерть, твоя победа? Где, смерть, твое жало?»
 
Дзе тваё джала, сьмерць?

Жало смерти — это грех, а грех берет силу от закона.
 
Джалам сьмерці ёсьць грэх, а сілаю граху — Закон.

Благодарение Богу, эта победа для нас добыта Господом нашим Иисусом Христом!
 
Богу падзяка, які даў нам перамогу праз Усеспадара нашага Езуса Хрыстуса!

Так что, братья мои возлюбленные, стойте твердо, непоколебимо, умножайте постоянно ваши труды ради Господа и знайте, что ваши старания Господь не оставит без награды.
 
Гэтак вось, браты мае мілыя, будзьце цьвёрда-стойкімі, у дзеле Божым заўсёды спасьцейлівымі, ведаючы, што мазоль ваш не дарэмны перад Богам.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.