Маркі 4 глава

Евангеля подле сьвятога Маркі
Пераклад Яна Станкевіча → Перевод Десницкого

 
 

І ўзноў пачаў вучыць ля мора; і зьберся да Яго вельмі вялікі груд, так што Ён увыйшоў у струг і сядзеў на мору; а ўвесь груд быў ля мора на зямлі.
 
И снова стал Он учить на морском берегу. Собралась к Нему огромная толпа, так что пришлось Ему сесть в лодку на воде, а вся толпа оставалась на морском побережье.

І вучыў іх шмат чаго прыпавесьцьмі, і гукаў ім у навуццы сваёй:
 
Он наставлял их многими притчами, и вот каким было Его наставление:

«Слухайце: вось, вышаў сяўбіт сеяць.
 
— Послушайте: вышел сеятель сеять зёрна.

І сталася, як сеяў, што адно пала край дарогі, і птушкі нябёсныя прыляцелі й паклявалі яго;
 
И когда он сеял, одно зерно упало при дороге — налетели птицы, склевали его.

А другое пала на скалісты ґрунт, ідзе ня было шмат зямлі, і ўборзьдзе абышло, бо зямля была ня глыбокая;
 
Другое зерно попало на каменистую землю, где почвы было немного: оно сразу взошло, потому что было в земле неглубоко,

Як жа ўзышло сонца, выгарала і, як ня мела карэньня, ссохла;
 
но едва взошло и пригрело солнце, росток засох, потому что не укоренился.

Іншае ж пала памеж церня, і вырасла церне, і заглушыла яго, і яно не дало плоду;
 
Еще одно зерно попало в сорняки, так что сорняки разрослись и задушили росток, не принес он плода.

Іншае ж пала на зямлю добрую і дало плод, што абышоў а вырас; і выдала іншае трыццаць, а іншае шасьцьдзяеят, а іншае сто».
 
А были и такие зерна, что попали в плодородную почву и принесли урожай, когда взошли ростки: какое в тридцать, какое в шестьдесят, какое и во сто крат.

І сказаў ім: «Хто мае вушы чуць, няхай чуе!».
 
И добавил:— У кого есть уши, пусть услышит.

І, як Ён быў адзін, пыталіся ў Яго тыя, што навокал Яго былі, з двананцацьма, праз прыпавесьць.
 
А когда они остались одни, кто был вокруг Него вместе с Двенадцатью стали Его расспрашивать о значении притчи

І сказаў ім: «Вам дана ведаць тайны гаспадарства Божага, але тым, што вонках, усе ў прыпавесьцях,
 
и Он им ответил:— Вам доверено таинство Царства Божьего, а прочим всё открывается только в притчах:

Каб гледзячы глядзелі, і ня бачылі; слухаючы чулі, і не разумелі, каб часамі не навярнуліся, і ня былі ім грахі дараваны».
 
«Смотреть-то будут, да не увидят, слушать-то будут, да не поймут, А иначе бы они обратились и получили прощение».

І кажа ім: «Ня знаеце гэтае прыпавесьці? А як жа вам знаць усі прыпавесьці?
 
И говорит им:— Не поняли вы этой притчи? А как поймете остальные?

Сяўбіт гэты сее словы.
 
Сеятель — он сеет Слово.

А што край дарогі, ідзе слова пасеянае, гэта тыя, да каторых, як пачуюць, зараз прыходзе шайтан і адбірае слова, пасеянае ў сэрцах іхных.
 
Зерна, что упали при дороге — это когда Слово посеяно, но едва его услышат люди, как приходит сатана и похищает только что посеянное в них Слово.

Таксама й тыя, што на скалістых месцах пасеяныя — гэта тыя, каторыя, як пачуюць слова, зараз із радасьцяй прыймаюць яго;
 
А зерна, что попали на каменистую землю — это когда они услышат Слово и тотчас радостно его примут,

Але ня маюць у сабе караня і малачасныя; потым, як прылучаецца атуга альбо перасьледаваньне за словы, зараз спатыкаюцца.
 
но слово не пустит корня — они переменчивы, и стоит начаться скорби или гонению за Слово, как они поддаются соблазну.

Пасеяныя ж памеж церня ё тыя, што слухаюць слова;
 
И еще есть зерна, что попали в сорняки — это когда они услышат слово,

Але клопаты гэтага сьвету, і спадман багацьцям, і жадоба іншых рэчаў, уходзячы, глушаць слова, і робіцца бясплоднае.
 
но подступят заботы о мирском, соблазн богатства и всякие прочие желания, задушат они Слово — и останется человек без плода.

А пасеяныя на добрай зямлі — тыя, што чуюць слова, і прыймаюць, і даюць плод, і трыццаць, і шасьцьдзясят, і сто».
 
А зерна, что попали в хорошую почву — это когда они выслушают Слово, примут его и принесут плод: кто в тридцать, кто в шестьдесят, а кто и во сто крат.

І сказаў ім: «Ці на тое прыносяць лянпу, каб пастанавіць яе пад карэц альбо пад ложак? ці не на тое, каб пастанавіць яе на падстаноўку?
 
Еще сказал им:— Разве для того зажигают светильник, чтобы накрыть его горшком или поставить под кровать? Нет, ему место на подсвечнике!

Бо няма нічога схаванага, што не адкрылася б; і нічога няма патайнога, што ня было б выяўлена.
 
Не бывает, чтобы тайное не стало однажды явным, чтобы сокрытое не вышло на свет.

Калі хто мае вушы слухаць, няхай слухае!»
 
У кого есть уши, пусть услышит.

І сказаў ім: «Уважайце, што чуеце: якой мераю мераеце, будзе адмерана вам і дадана будзе вам слухаючым.
 
Еще сказал им:— Слушайте и внимайте! Какой мерой меряете — такой и вам отмерено будет, и добавлено сверх того.

Бо, хто мае, таму дана будзе; а хто ня мае, у таго аднята будзе й тое, што мае».
 
У кого есть — тому и будет дано с избытком, а у кого нет — у того будет отнято, что имел.

І сказаў: «Так і гаспадарства Божае, як калі чалавек кідае зярнё ў зямлю;
 
Еще сказал:— Царство Божье — с ним так: бросил человек семя в почву,

І спаў бы, і ўставаў бы ночы і ўдзень, насеньне ж абышло б а вырасла б, а ён ня ведае як;
 
спит он ночью, встает поутру, а семя пускает росток, тянется вверх, но он того не видит.

Бо зямля сама ізь сябе выдаець найперш рунь, потым колас, потым поўнае зярнё ў коласе.
 
Земля плодоносит сама по себе: сперва зеленый побег, потом колос, потом он наливается зерном.

Як жа насьпее плод, без адвалокі пасылае серп, бо настала жніво».
 
И когда созрел урожай, человек берется за серп, потому что настала пора жатвы.

І сказаў: «Да чаго прыраўнуем гаспадарства Божае? альбо якой прыпавесьцяй выкажам яго?
 
Еще сказал:— С чем сравнить нам Царство Божье, где найти для него подобие?

Яно — як зярнё гарчыцы, што, як сеецца ў зямлю, найдрабнейшае з усяе сяўбы на зямлі;
 
Зернышко горчицы: когда сеют его в почву, оно меньше всех семян на земле.

А як пасеяна, абыходзе а вырастае большае за ўсю гародніну а пушчае вялікія галузы, так што птушкі нябёсныя могуць жыць пад сьценям яго».
 
А когда прорастет, поднимется и станет больше всех растений в саду, раскинет могучие ветви, так что в тени его птицы небесные смогут найти приют.

І шмат якімі гэткімі прыпавесьцьмі абяшчаў ім слова, колькі яны маглі чуць;
 
Он рассказывал им множество подобных притчей — насколько им удавалось Его понять.

Без прыпавесьці ж ня гукаў ім, а вучанікам Сваім зьясьняў усе.
 
А без притчей Он с ними и не говорил, но наедине всё объяснял Своим ученикам.

Увечары таго дня сказаў ім: «Пераплывіма на тый бок».
 
Еще сказал им вечером того самого дня:— Переправимся на ту сторону.

І яны, пакінуўшы груд, узялі Яго із сабою, як Ён быў у струзе, зь Ім былі й іншыя стругі.
 
Они простились с народом и отплыли вместе с Ним на лодке, в которой Он сидел (а лодки там были и другие).

І ўзьнялася вялікая бура; хвалі білі ў струг, аж струг напоўніўся.
 
Налетела сильная буря, волны захлестывали лодку, и она уже набрала воды —

А Ён быў на задзе, спаў на падушцы. Яго будзяць а кажуць Яму: «Вучыцелю! нягож Табе ня рупіць, што мы гінем?»
 
а Он прилег на корме и уснул на подушке. Они Его разбудили, сказали:— Учитель, Тебя не заботит, что мы погибаем?

І, устаўшы, Ён забараніў ветру й сказаў мору: «Змоўкні, сьціхні». І вецер сьціх, і сталася вялікая цішыня.
 
Он поднялся — и приказал ветру, и повелел морю:— Утихни! Уймись!Ветер утих, настала полная тишина.

І сказаў ім: «Чаму вы такія палахлівыя? як у вас няма веры?»
 
А им сказал:— Что ж вы так боязливы? Так и нет у вас веры?

І ўлякаліся лякам вялікім, і гукалі адзін аднаму: «Хто ж гэта, што вецер а мора слухаюць Яго?»
 
Они страшно испугались и говорили друг другу:— Да кто же Он такой, что ветер и море повинуются Ему?



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.