Прыповесьцяў 14 глава

Кніга Прыповесьцяў
Пераклад Антонія Бокуна → Елизаветинская на русском

 
 

Мудрая жонка будуе сабе дом, а неразумная руйнуе яго сваімі рукамі.
 
Мудрыя жены создаша домы: безумная же раскопа рукама своима.

Хто ходзіць проста, той баіцца ГОСПАДА, а хто крывіць шляхі свае, той грэбуе Ім.
 
Ходяй право боится Господа: развращаяй же пути своя обезчестится.

У вуснах неразумнага дубец пыхлівасьці, а вусны мудрых захоўваюць іх.
 
Из уст безумных жезл досаждения: устне же мудрых хранят я.

Дзе няма скаціны, там ясьлі пустыя, але багата прыбытку ад сілы вала.
 
Идеже несть волов, ясли чисты: а идеже жита многа, явна волу крепость.

Сьведка праўдзівы ня схлусіць, а сьведка фальшывы дыхае няпраўдай.
 
Свидетель верен не лжет: разжизает же ложная свидетель неправеден.

Насьмешнік шукае мудрасьці, і яе няма, але веданьне лёгкае для разумнага.
 
Взыщеши премудрости у злых, и не обрящеши: чувство же у мудрых удобно.

Адыйдзі ад чалавека дурнога, бо ня знойдзеш вуснаў разумных.
 
Вся противна (суть) мужеви безумну: оружие же чувствия устне премудры.

Мудрасьць разумнага — у разуменьні шляху свайго, а неразумнасьць дурняў — у ашуканстве.
 
Премудрость коварных уразумеет пути их: буйство же безумных в заблуждении.

Неразумныя сьмяюцца з віны, а пасярод правых — зычлівасьць.
 
Домове беззаконных требуют очищения, домове же праведных приятни.

Сэрца ведае горыч душы сваёй, і ў радасьць ягоную ня ўвойдзе чужынец.
 
Сердце мужа чувственно печаль души его: егда же веселится, не примешается досаждению.

Дом бязбожнікаў будзе зьнішчаны, а намёт правых закрасуе.
 
Домове нечестивых изчезнут, селения же право творящих пребудут.

Ёсьць шлях, які слушны ў вачах чалавека, але канец яго — шляхі сьмерці.
 
Есть путь, иже мнится человеком прав быти, последняя же его приходят во дно ада.

І ў часе сьмеху баліць сэрца, і заканчэньне радасьці — смутак.
 
Ко веселием не примешавается печаль: последняя же радости в плачь приходят.

Падступны сэрцам насыціцца шляхамі сваімі, а добры чалавек — сваімі.
 
Путий своих насытится дерзосердый, от размышлений же своих муж благ.

Неразумны верыць кожнаму слову, а разумны разважае пра крокі свае.
 
Незлобивый веру емлет всякому словеси, коварный же приходит в раскаяние.

Мудры баіцца і адварочваецца ад зла, а дурны гняўлівы і самаўпэўнены.
 
Премудр убоявся уклонится от зла, безумный же на себе надеявся смешавается со беззаконным.

Скоры на гнеў робіць дурасьць, а чалавек зламысны зьненавіджаны.
 
Острояростный без совета творит, муж же мудрый многая терпит.

Неразумныя атрымліваюць у спадчыну дурасьць, а разумныя ўкарануюцца веданьнем.
 
Разделяют безумнии злобу, коварнии же удержат чувство.

Ліхія паклоняцца перад добрымі, а бязбожнікі — каля брамаў праведнікаў.
 
Поползнутся злии пред благими, и нечестивии послужат пред дверьми праведных.

Бедны зьненавіджаны нават бліжнім сваім, але шмат тых, хто любіць багатага.
 
Друзие возненавидят другов убогих: друзие же богатых мнози.

Хто цураецца бліжняга свайго, той грашыць, а хто літуецца над бедным, той шчасьлівы.
 
Безчестяй убогия согрешает, милуяй же нищыя блажен.

Ці ж не заблукалі тыя, якія задумляюць зло? Але міласэрнасьць і праўда будзе тым, якія задумляюць добрае.
 
Заблуждающии (неправедницы) делают злая, милость же и истину делают благии. Не ведят милости и веры делателие злых: милостыни же и веры у делателей благих.

З кожнае працы будзе прыбытак, а ад пустых словаў — толькі нястача.
 
Во всяцем пекущемся есть изюбилие: любосластный же и безпечальный в скудости будет.

Карона мудрых — багацьце іхняе, а вянок дурняў — глупства іхняе.
 
Венец премудрых богатство их, житие же безумных зло.

Сьведка праўдзівы ратуе душы, а хлусьлівы дыхае няпраўдай.
 
Избавит от злых душу свидетель верен, разжизает же лживая лестный.

У страху перад ГОСПАДАМ моцная пэўнасьць, і для сыноў Сваіх Ён будзе прыстанішчам.
 
Во страсе Господни упование крепости, чадом же своим оставит утверждение (мира).

Страх перад ГОСПАДАМ — крыніца жыцьця, каб пазьбегнуць пастак сьмерці.
 
Страх Господень источник жизни, творит же укланятися от сети смертныя.

У мностве народу веліч валадара, а ў малалікасьці людзей — загуба князя.
 
Во мнозе языце слава царю: во оскудении же людсте сокрушение сильному.

У павольнага на гнеў багата розуму, а запальчывы выяўляе дурасьць.
 
Долготерпелив муж мног в разуме, малодушный же крепко безумен.

Лагоднае сэрца — жыцьцё для цела, а зайздрасьць — парахненьне косткам.
 
Кроткий муж сердцу врачь: моль же костем сердце чувственно.

Хто прыгнятае ўбогага, той зьневажае Творцу ягонага, але шануе Яго той, хто літуецца над бедным.
 
Оклеветаяй убогаго раздражает сотворшаго и, почитаяй же его милует нищаго.

Бязбожнік будзе адкінуты за ліхоцьце сваё, а праведнік і пры сьмерці сваёй мае надзею.
 
Во злобе своей отринется нечестивый: надеяйжеся на Господа своим преподобием праведен.

У сэрцы разумнага жыве мудрасьць, і паміж дурняў яна вядомая.
 
В сердцы блазе мужа почиет премудрость, в сердцы же безумных не познавается.

Праведнасьць узвышае народ, а грэх — ганьба для народаў.
 
Правда возвышает язык: умаляют же племена греси.

Зычлівы валадар да слугі разумнага, але абурэньне ягонае на таго, хто асаромлівае яго.
 
Приятен цареви слуга разумный, своим же благообращением отемлет безчестие.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.