Прыказяў Салямонавае 14 глава

Кніга Прыказяў Салямонавае
Пераклад Яна Станкевіча → Елизаветинская на русском

 
 

Мудрыя жонкі ладзяць дом, але дурныя бураюць яго рукамі сваімі.
 
Мудрыя жены создаша домы: безумная же раскопа рукама своима.

Хто ходзе пасьціваю дарогаю, тый баіцца СПАДАРА, але крутадушны на дарогах сваіх грэбуе Ім.
 
Ходяй право боится Господа: развращаяй же пути своя обезчестится.

У вуснах дурнога атожыла пыхі, але вусны мудрых ахараняюць іх.
 
Из уст безумных жезл досаждения: устне же мудрых хранят я.

Ідзе няма валоў, там ясьлі парожныя, але шмат прыбытку ад сілы вала.
 
Идеже несть волов, ясли чисты: а идеже жита многа, явна волу крепость.

Праўдзівая сьветка ня будзе маніць, але сьветка манлівая нахукае маны.
 
Свидетель верен не лжет: разжизает же ложная свидетель неправеден.

Скалазуб шукае мудрасьці, і не знаходзе; але веда лягкая таму, хто разумее,
 
Взыщеши премудрости у злых, и не обрящеши: чувство же у мудрых удобно.

Прайдзі ля неразумнае людзіны, і ня знойдзеш разумных вуснаў.
 
Вся противна (суть) мужеви безумну: оружие же чувствия устне премудры.

Мудрасьць разважных — знацьцё дарогі свае, дурнота ж дурных — ашука.
 
Премудрость коварных уразумеет пути их: буйство же безумных в заблуждении.

Дурныя робяць насьмех ізь віны, але меж справядлівых — зычлівасьць.
 
Домове беззаконных требуют очищения, домове же праведных приятни.

Сэрца знае гарчэль душы свае, і чужнік не падзеле яго радасьці.
 
Сердце мужа чувственно печаль души его: егда же веселится, не примешается досаждению.

Дом нягодных абурыцца, але будан пасьцівых закрасуе.
 
Домове нечестивых изчезнут, селения же право творящих пребудут.

Бывае, дарога людзіне простаю, але канец яе — дарогі сьмерці.
 
Есть путь, иже мнится человеком прав быти, последняя же его приходят во дно ада.

І ў часе сьмеху баліць сэрца, і канцом самае радасьці бывае смутак.
 
Ко веселием не примешавается печаль: последняя же радости в плачь приходят.

Упорлівы сэрцам насыціцца дарогамі сваімі, а добрая людзіна — сваімі.
 
Путий своих насытится дерзосердый, от размышлений же своих муж благ.

Просты вера кажнаму слову, але разважны разумее сьцежку сваю.
 
Незлобивый веру емлет всякому словеси, коварный же приходит в раскаяние.

Мудры баіцца й адхінаецца ад ліха, але дурны шалее й пэўны.
 
Премудр убоявся уклонится от зла, безумный же на себе надеявся смешавается со беззаконным.

Апрысак наробе дурноты, але людзіну нягодных задумаў ненавідзяць.
 
Острояростный без совета творит, муж же мудрый многая терпит.

Простым спадзець дурнота, але разважныя каранаваны ведаю.
 
Разделяют безумнии злобу, коварнии же удержат чувство.

Благія паклоняцца добрым, нягодныя — у брамах справядлівага.
 
Поползнутся злии пред благими, и нечестивии послужат пред дверьми праведных.

Нават прыяцель ненавідзе беднага, але шмат любячых багатага.
 
Друзие возненавидят другов убогих: друзие же богатых мнози.

Хто грэбуе прыяцелям сваім, грэша; але шчасьлівы, хто міласэрны да беднага.
 
Безчестяй убогия согрешает, милуяй же нищыя блажен.

Ціж ня мыляцца задумляючыя ліха? але міласэрдзе а праўда ў тых, што думаюць праз дабро.
 
Заблуждающии (неправедницы) делают злая, милость же и истину делают благии. Не ведят милости и веры делателие злых: милостыни же и веры у делателей благих.

З кажнае працы дастатак, але з пустое гаворкі адно нястача.
 
Во всяцем пекущемся есть изюбилие: любосластный же и безпечальный в скудости будет.

Карона мудрых ё багацьцям іхным, але дурата неразумных — дурнота.
 
Венец премудрых богатство их, житие же безумных зло.

Вывальняе душу праўдзівая сьветка, але ашуканьнік дзьмухае ашукаю.
 
Избавит от злых душу свидетель верен, разжизает же лживая лестный.

У страху Божым моцная пэўнасьць, і дзеці ягоныя будуць мець прытулішча.
 
Во страсе Господни упование крепости, чадом же своим оставит утверждение (мира).

Страх СПАДАРОЎ — жарало жыцьця, каб сьцерагчыся пасадак сьмерці.
 
Страх Господень источник жизни, творит же укланятися от сети смертныя.

У множасьці люду пазор каралёў, а як мала люду — зьнішчэньне князя.
 
Во мнозе языце слава царю: во оскудении же людсте сокрушение сильному.

Памальны да гневу — вялікага розуму, але апрысак павялічае шал.
 
Долготерпелив муж мног в разуме, малодушный же крепко безумен.

Здаровае сэрца — жыцьцё целу, але завіднасьць — гніцьцё ў касьцёх.
 
Кроткий муж сердцу врачь: моль же костем сердце чувственно.

Хто ўціскае беднага, зьневажае Стварыцеля яго; а хто сьціць Яго, мае міласэрдзе да беднага.
 
Оклеветаяй убогаго раздражает сотворшаго и, почитаяй же его милует нищаго.

За ліха свае будзе адпіхнёны нягодны, але справядлівы пры сьмерці сваёй мае надзею.
 
Во злобе своей отринется нечестивый: надеяйжеся на Господа своим преподобием праведен.

У сэрцу разумнага супачывае мудрасьць і сярод неразумных аказуецца.
 
В сердцы блазе мужа почиет премудрость, в сердцы же безумных не познавается.

Справядлівасьць павышае народ, а грэх — брыда людам.
 
Правда возвышает язык: умаляют же племена греси.

Зычлівасьць каралеўская да мудрага слугі, але гнеў ягоны на тога, што прычыняе сорам.
 
Приятен цареви слуга разумный, своим же благообращением отемлет безчестие.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.