Выслоўяў Саламонавых 14 глава

Кніга выслоўяў Саламонавых
Пераклад Васіля Сёмухі → Елизаветинская на русском

 
 

Мудрая жонка ўладкуе свой дом, а неразумная разбурыць яго сваімі рукамі.
 
Мудрыя жены создаша домы: безумная же раскопа рукама своима.

Хто ідзе простаю дарогаю, баіцца Госпада; а чые дарогі крывыя, той ня дбае пра Яго.
 
Ходяй право боится Господа: развращаяй же пути своя обезчестится.

У вуснах у немысьля — біч на яго ганарыстасьць; а вусны мудрых ахоўваюць самыя сябе.
 
Из уст безумных жезл досаждения: устне же мудрых хранят я.

Дзе няма валоў, там — ясьлі пустыя; а багата ж прыбытку ад сілы валоў.
 
Идеже несть волов, ясли чисты: а идеже жита многа, явна волу крепость.

Верны сьведка ня хлусіць, а ілжу пашырае сьведка ілжывы.
 
Свидетель верен не лжет: разжизает же ложная свидетель неправеден.

Распусны шукае мудрасьці і не знаходзіць; а разумны лёгка набывае веды.
 
Взыщеши премудрости у злых, и не обрящеши: чувство же у мудрых удобно.

Адыдзі ад чалавека пустога, у якога ты ня бачыш разумных вуснаў.
 
Вся противна (суть) мужеви безумну: оружие же чувствия устне премудры.

Мудрасьць разумнага — што ён зважае на дарогу сваю, а дурасьць немысьляў — толькі ашука.
 
Премудрость коварных уразумеет пути их: буйство же безумных в заблуждении.

Неразумныя сьмяюцца з грэху, а сярод праведных — Божая мілата.
 
Домове беззаконных требуют очищения, домове же праведных приятни.

Сэрца ведае горыч сваю, і чужынец ня дзеліць радасьці ягонай.
 
Сердце мужа чувственно печаль души его: егда же веселится, не примешается досаждению.

Дом беззаконных зруйнуецца, а жытлішча праведных расьцьвіце.
 
Домове нечестивых изчезнут, селения же право творящих пребудут.

Ёсьць шляхі, якія здаюцца чалавеку простымі; але канец іх — шлях сьмерці.
 
Есть путь, иже мнится человеком прав быти, последняя же его приходят во дно ада.

І ад сьмеху часам баліць сэрца, і канцом радасьці бывае смутак.
 
Ко веселием не примешавается печаль: последняя же радости в плачь приходят.

Чалавек з разбэшчаным сэрцам насыціцца ад дарог сваіх, і добры — ад сваіх.
 
Путий своих насытится дерзосердый, от размышлений же своих муж благ.

Немысель верыць кожнаму слову, а разумны зважае на крокі свае.
 
Незлобивый веру емлет всякому словеси, коварный же приходит в раскаяние.

Мудры баіцца і ўнікае зла, а неразумны раздражнёны і саманадзейны.
 
Премудр убоявся уклонится от зла, безумный же на себе надеявся смешавается со беззаконным.

Запальчывы можа ўчыніць глупства; а чалавек, які наўмысна чыніць благое, ненавісны.
 
Острояростный без совета творит, муж же мудрый многая терпит.

Невукі спадкуюць дурасьць, а разумных увенчваюць веды.
 
Разделяют безумнии злобу, коварнии же удержат чувство.

Схіляцца ліхія перад добрымі, і бязбожныя — каля варот праведніка.
 
Поползнутся злии пред благими, и нечестивии послужат пред дверьми праведных.

Беднага ненавідзіць, бывае, нават блізкі яго, а ў багатага многа сяброў.
 
Друзие возненавидят другов убогих: друзие же богатых мнози.

Хто пагарджае блізкім сваім, той грэшыць; а мілажальны да бедных, той шчасны.
 
Безчестяй убогия согрешает, милуяй же нищыя блажен.

Ці не памыляюцца тыя, што намышляюць ліхое? Мілажаль і вернасьць у тых, што намышляюць добрае.
 
Заблуждающии (неправедницы) делают злая, милость же и истину делают благии. Не ведят милости и веры делателие злых: милостыни же и веры у делателей благих.

Ад усякае працы ёсьць прыбытак, а ад пустаслоўя толькі пахіба.
 
Во всяцем пекущемся есть изюбилие: любосластный же и безпечальный в скудости будет.

Вянок мудрых — багацьце іхняе, а дурасьць невукаў дурасьць і ёсьць.
 
Венец премудрых богатство их, житие же безумных зло.

Верны сьведка ратуе душы, а ілжывы нагаворвае шмат ілжы.
 
Избавит от злых душу свидетель верен, разжизает же лживая лестный.

У страху перад Госпадам — надзея цьвёрдая, і сынам сваім Ён прыстанішча.
 
Во страсе Господни упование крепости, чадом же своим оставит утверждение (мира).

Страх Гасподні — крыніца жыцьця, што аддаляе ад сетак сьмерці.
 
Страх Господень источник жизни, творит же укланятися от сети смертныя.

У мностве народу — веліч цара, а пры малалюдзтве — бяда ўладару.
 
Во мнозе языце слава царю: во оскудении же людсте сокрушение сильному.

У цярплівага чалавека багата розуму, а ў палкага многа дурасьці.
 
Долготерпелив муж мног в разуме, малодушный же крепко безумен.

Ціхмянае сэрца — жыцьцё целу, а зайздрасьць — гнілізна касьцям.
 
Кроткий муж сердцу врачь: моль же костем сердце чувственно.

Хто ўціскае беднага, той ганіць Творцу яго; а хто шануе Яго, той творыць дабро беднаму.
 
Оклеветаяй убогаго раздражает сотворшаго и, почитаяй же его милует нищаго.

За ліха сваё бязбожны будзе адкінуты, а праведны і пры сьмерці сваёй мае надзею.
 
Во злобе своей отринется нечестивый: надеяйжеся на Господа своим преподобием праведен.

Мудрасьць у сэрцы ў разумнага, і сярод неразумных яна адкрываецца.
 
В сердцы блазе мужа почиет премудрость, в сердцы же безумных не познавается.

Праведнасьць узвышае народ, а беззаконьне — ганьба народаў.
 
Правда возвышает язык: умаляют же племена греси.

Ласка царова — рабу разумнаму, а гнеў цара — супроць таго, хто ганьбіць яго.
 
Приятен цареви слуга разумный, своим же благообращением отемлет безчестие.



2007–2024. Зроблена з любоўю для тых, што любяць і шукаюць Бога. Калі ў вас ёсць пытанні ці пажаданні, то пішыце нам: bible-man@mail.ru.