1 Коринфянам 12 глава

Первое послание к Коринфянам святого апостола Павла
Перевод Еп. Кассиана → Пераклад Яна Станкевіча

 
 

Что же касается даров духовных, братья, я не хочу, чтобы вы оставались в неведении.
 
Узглядам жа духоўных дароў, браты, не хачу, каб вы ня ведалі.

Вы знаете, что когда вы были язычниками, вы были влекомы к безгласным идолам против вашей воли.
 
Ведаеце, што, як вы былі пагане, дык хадзілі да бязмоўных балваноў, бы воджаныя.

Поэтому объявляю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не говорит: анафема Иисус, и никто не может сказать: Господь Иисус, иначе, как Духом Святым.
 
Затым азнаймую вам, што ніхто, Духам Божым гукаючы, ня скажа: «Праклён на Ісуса!» і ніхто ня можа сказаць: «Спадар Ісус», хіба Духам Сьвятым.

Но есть различия в дарованиях, а Дух — тот же.
 
Дары ж розныя, але Дух тый самы;

И есть различия в служениях, а Господь — тот же.
 
І службы розныя, а Спадар тый самы;

И есть различия в действиях, а Бог — тот же, производящий всё во всех.
 
І дзеяньні розныя, а Бог тый самы, Каторы дзее ўсе ў вусіх.

Но каждому дается проявление Духа на пользу.
 
Але кажнаму даецца выяўленьне Духа на карысьць:

Ибо кому чрез Духа дается слово мудрости; кому же — слово знания, в согласии с тем же Духом;
 
Аднаму даецца Духам слова мудрасьці, другому слова веды, тым жа Духам;

иному — вера в том же Духе; другому же — дарования исцелений в едином Духе;
 
Іншаму вера, тым жа Духам; а іншаму дары ўздараўленьня, тым адным Духам;

другому же — сила, являемая в чудесах; другому — пророчество; другому же — различение духов; иному — разные языки; другому же — толкование языков.
 
А іншаму чыненьне магутнасьцяў, іншаму прароцтвы, іншаму адрозьненьне духоў, іншаму розныя мовы, іншаму зьясьненьне моваў.

Всё же это производит один и тот же Дух, разделяя каждому особо, как Он хочет.
 
Але ўсе гэта дзее адзін а тый самы Дух, удзяляючы апрычона кажнаму, подле замеру свайго.

Ибо как тело — одно и имеет много членов, все же члены тела, хотя их и много, составляют одно тело, — так и Христос.
 
Бо як цела адно, але мае шмат чаланоў, і ўсі чаланы адно цела, хоць шмат, але адно цела, — так і Хрыстос.

Ибо и мы все в одном Духе были крещены в одно тело; будь то Иудеи, будь то Еллины, будь то рабы, будь то свободные, и все одним Духом были напоены.
 
Бо запраўды адным Духам хрысьціліся ўсі мы ў вадно цела, ці то Жыды ці то Грэкі, ці то нявольнікі ці то вольнікі; і ўсім даны піць адзін Дух.

Ибо и тело не один член, но много.
 
Бо запраўды цела не адзін чалон, але шмат.

Если скажет нога; «я не рука и поэтому не принадлежу к телу», — нет, не поэтому не принадлежит она к телу.
 
Калі нага скажа: «Я ня часьць цела, бо я ня рука», дык нягож яна затым ня часьць цела?

И если скажет ухо: «я не глаз и поэтому не принадлежу к телу», — нет, не поэтому не принадлежит оно к телу.
 
І калі вуха скажа: «Я ня вока, дык я ня часьць цела», дык нягож яно затым ня часьць цела?

Если всё тело — глаз, где слух? Если всё — слух, где обоняние?
 
Калі ўсе цела вока, дык ідзе чутасьць? Калі ўсе чутасьць, дык ідзе нюх?

Но Бог дал место членам, каждому из них, в теле, как Он восхотел.
 
Але Бог расклаў чаланы, кажны зь іх у целе, як Ён зычыў.

Ибо, если бы все были один член, где тело?
 
Калі б усі былі адзін чалон, дык ідзе цела?

Но вот много членов, но одно тело.
 
Але цяпер чаланоў шмат, а цела адно.

Не может глаз сказать руке: «ты мне не нужна», или опять же, голова ногам: «вы мне не нужны».
 
Ня можа вока сказаць руццэ: «Ты імне непатрэбняя»; альбо таксама галава нагам: «Вы імне непатрэбныя».

Но тем нужнее те члены тела, которые кажутся слабейшими.
 
Наадварот, чаланы цела, што здаюцца слабшыя, шмат патрабнейшыя.

И те, которые нам кажутся наименее благородными в теле, мы окружаем особой честью, и наши неблагообразные члены требуют особого благообразия,
 
А каторыя мы ўважаем за меней пачэсныя ў нашым целе, тыя акружаем большым збыткам, і нашы менш пачэсныя чаланы ў большым збытку прыгажосьць маюць;

а наши благообразные члены в этом не нуждаются. Но Бог так составил тело, что наиболее обделенному члену оказал особую честь,
 
А нашы прыгожыя таго не патрабуюць. Але Бог так сумерна ўладзіў цела, даючы чэсьць у большым збытку патрабуючым сьці,

чтобы не было разделения в теле, но члены одинаково заботились бы друг о друге.
 
Каб ня было падзелу ў целе, але каб чаланы мелі тую самую рупнасьць адзін праз аднаго.

И страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены.
 
І калі адзін чалон церпе, усі чаланы церпяць ізь ім; і калі адзін чалон славіцца, усі чаланы цешацца зь ім.

Вы — тело Христово, и в отдельности — члены.
 
І вы — цела Хрыстова, а паасобку — чаланы.

И Бог поставил их в церкви: во-первых, апостолами, во-вторых, пророками, в-третьих, учителями; затем чудеса, затем дарования исцелений, оказание помощи, управление, разные языки.
 
А іншых Бог пастанавіў у царкве, першае — апосталаў, другое — прарокаў, трэйцяе — вучыцеляў; адлі магутнасьці, тады дары ўздараўляньня, памогі, раджаньня, розныя мовы.

Все ли апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли совершают чудеса?
 
Ці ўсі апосталы? ці ўсі прарокі? ці ўсі вучыцелі? ці ўсі магутнасьці?

Все ли имеют дарования исцелений? Все ли говорят языками? Все ли толкуют?
 
Ці ўсі маюць дары ўздараўленьня? ці ўсі гукаюць мовамі? ці ўсі зьясьняюць?

Ревнуйте о дарах больших. И еще превосходнейший путь покажу вам.
 
Але жадайце горача дароў большых; і яшчэ вышшыя дарогі пакажу вам.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.