От Марка 4 глава

Евангелие от Марка
Синодальный перевод → Пераклад Яна Станкевіча

 
 

И опять начал учить при море; и собралось к Нему множество народа, так что Он вошёл в лодку и сидел на море, а весь народ был на земле, у моря.
 
І ўзноў пачаў вучыць ля мора; і зьберся да Яго вельмі вялікі груд, так што Ён увыйшоў у струг і сядзеў на мору; а ўвесь груд быў ля мора на зямлі.

И учил их притчами много, и в учении Своём говорил им:
 
І вучыў іх шмат чаго прыпавесьцьмі, і гукаў ім у навуццы сваёй:

слушайте: вот, вышел сеятель сеять;
 
«Слухайце: вось, вышаў сяўбіт сеяць.

и, когда сеял, случилось, что иное упало при дороге, и налетели птицы и поклевали то.
 
І сталася, як сеяў, што адно пала край дарогі, і птушкі нябёсныя прыляцелі й паклявалі яго;

Иное упало на каменистое место, где немного было земли, и скоро взошло, потому что земля была неглубока;
 
А другое пала на скалісты ґрунт, ідзе ня было шмат зямлі, і ўборзьдзе абышло, бо зямля была ня глыбокая;

когда же взошло солнце, увяло и, как не имело корня, засохло.
 
Як жа ўзышло сонца, выгарала і, як ня мела карэньня, ссохла;

Иное упало в терние, и терние выросло, и заглушило семя, и оно не дало плода.
 
Іншае ж пала памеж церня, і вырасла церне, і заглушыла яго, і яно не дало плоду;

И иное упало на добрую землю и дало плод, который взошёл и вырос, и принесло иное тридцать, иное шестьдесят, и иное сто.
 
Іншае ж пала на зямлю добрую і дало плод, што абышоў а вырас; і выдала іншае трыццаць, а іншае шасьцьдзяеят, а іншае сто».

И сказал им: кто имеет уши слышать, да слышит!
 
І сказаў ім: «Хто мае вушы чуць, няхай чуе!».

Когда же остался без народа, окружающие Его, вместе с двенадцатью, спросили Его о притче.
 
І, як Ён быў адзін, пыталіся ў Яго тыя, што навокал Яго былі, з двананцацьма, праз прыпавесьць.

И сказал им: вам дано знать тайны Царствия Божия, а тем внешним всё бывает в притчах;
 
І сказаў ім: «Вам дана ведаць тайны гаспадарства Божага, але тым, што вонках, усе ў прыпавесьцях,

так что они своими глазами смотрят, и не видят; своими ушами слышат, и не разумеют, да не обратятся, и прощены будут им грехи.
 
Каб гледзячы глядзелі, і ня бачылі; слухаючы чулі, і не разумелі, каб часамі не навярнуліся, і ня былі ім грахі дараваны».

И говорит им: не понимаете этой притчи? Как же вам уразуметь все притчи?
 
І кажа ім: «Ня знаеце гэтае прыпавесьці? А як жа вам знаць усі прыпавесьці?

Сеятель слово сеет.
 
Сяўбіт гэты сее словы.

Посеянное при дороге означает тех, в которых сеется слово, но к которым, когда услышат, тотчас приходит сатана и похищает слово, посеянное в сердцах их.
 
А што край дарогі, ідзе слова пасеянае, гэта тыя, да каторых, як пачуюць, зараз прыходзе шайтан і адбірае слова, пасеянае ў сэрцах іхных.

Подобным образом и посеянное на каменистом месте означает тех, которые, когда услышат слово, тотчас с радостью принимают его,
 
Таксама й тыя, што на скалістых месцах пасеяныя — гэта тыя, каторыя, як пачуюць слова, зараз із радасьцяй прыймаюць яго;

но не имеют в себе корня и непостоянны; потом, когда настанет скорбь или гонение за слово, тотчас соблазняются.
 
Але ня маюць у сабе караня і малачасныя; потым, як прылучаецца атуга альбо перасьледаваньне за словы, зараз спатыкаюцца.

Посеянное в тернии означает слышащих слово,
 
Пасеяныя ж памеж церня ё тыя, што слухаюць слова;

но в которых заботы века сего, обольщение богатством и другие пожелания, входя в них, заглушают слово, и оно бывает без плода.
 
Але клопаты гэтага сьвету, і спадман багацьцям, і жадоба іншых рэчаў, уходзячы, глушаць слова, і робіцца бясплоднае.

А посеянное на доброй земле означает тех, которые слушают слово и принимают, и приносят плод, один в тридцать, другой в шестьдесят, иной во сто крат.
 
А пасеяныя на добрай зямлі — тыя, што чуюць слова, і прыймаюць, і даюць плод, і трыццаць, і шасьцьдзясят, і сто».

И сказал им: для того ли приносится свеча, чтобы поставить её под сосуд или под кровать? не для того ли, чтобы поставить её на подсвечнике?
 
І сказаў ім: «Ці на тое прыносяць лянпу, каб пастанавіць яе пад карэц альбо пад ложак? ці не на тое, каб пастанавіць яе на падстаноўку?

Нет ничего тайного, что не сделалось бы явным, и ничего не бывает потаённого, что не вышло бы наружу.
 
Бо няма нічога схаванага, што не адкрылася б; і нічога няма патайнога, што ня было б выяўлена.

Если кто имеет уши слышать, да слышит!
 
Калі хто мае вушы слухаць, няхай слухае!»

И сказал им: замечайте, что слышите: какою мерою мерите, такою отмерено будет вам и прибавлено будет вам, слушающим.
 
І сказаў ім: «Уважайце, што чуеце: якой мераю мераеце, будзе адмерана вам і дадана будзе вам слухаючым.

Ибо кто имеет, тому дано будет, а кто не имеет, у того отнимется и то, что имеет.
 
Бо, хто мае, таму дана будзе; а хто ня мае, у таго аднята будзе й тое, што мае».

И сказал: Царствие Божие подобно тому, как если человек бросит семя в землю,
 
І сказаў: «Так і гаспадарства Божае, як калі чалавек кідае зярнё ў зямлю;

и спит, и встаёт ночью и днём; и как семя всходит и растёт, не знает он,
 
І спаў бы, і ўставаў бы ночы і ўдзень, насеньне ж абышло б а вырасла б, а ён ня ведае як;

ибо земля сама собою производит сперва зелень, потом колос, потом полное зерно в колосе.
 
Бо зямля сама ізь сябе выдаець найперш рунь, потым колас, потым поўнае зярнё ў коласе.

Когда же созреет плод, немедленно посылает серп, потому что настала жатва.
 
Як жа насьпее плод, без адвалокі пасылае серп, бо настала жніво».

И сказал: чему уподобим Царствие Божие? или какою притчею изобразим его?
 
І сказаў: «Да чаго прыраўнуем гаспадарства Божае? альбо якой прыпавесьцяй выкажам яго?

Оно — как зерно горчичное, которое, когда сеется в землю, есть меньше всех семян на земле;
 
Яно — як зярнё гарчыцы, што, як сеецца ў зямлю, найдрабнейшае з усяе сяўбы на зямлі;

а когда посеяно, всходит и становится больше всех злаков, и пускает большие ветви, так что под тенью его могут укрываться птицы небесные.
 
А як пасеяна, абыходзе а вырастае большае за ўсю гародніну а пушчае вялікія галузы, так што птушкі нябёсныя могуць жыць пад сьценям яго».

И таковыми многими притчами проповедовал им слово, сколько они могли слышать.
 
І шмат якімі гэткімі прыпавесьцьмі абяшчаў ім слова, колькі яны маглі чуць;

Без притчи же не говорил им, а ученикам наедине изъяснял всё.
 
Без прыпавесьці ж ня гукаў ім, а вучанікам Сваім зьясьняў усе.

Вечером того дня сказал им: переправимся на ту сторону.
 
Увечары таго дня сказаў ім: «Пераплывіма на тый бок».

И они, отпустив народ, взяли Его с собою, как Он был в лодке; с Ним были и другие лодки.
 
І яны, пакінуўшы груд, узялі Яго із сабою, як Ён быў у струзе, зь Ім былі й іншыя стругі.

И поднялась великая буря; волны били в лодку, так что она уже наполнялась водою.
 
І ўзьнялася вялікая бура; хвалі білі ў струг, аж струг напоўніўся.

А Он спал на корме на возглавии. Его будят и говорят Ему: Учитель! неужели Тебе нужды нет, что мы погибаем?
 
А Ён быў на задзе, спаў на падушцы. Яго будзяць а кажуць Яму: «Вучыцелю! нягож Табе ня рупіць, што мы гінем?»

И, встав, Он запретил ветру и сказал морю: умолкни, перестань. И ветер утих, и сделалась великая тишина.
 
І, устаўшы, Ён забараніў ветру й сказаў мору: «Змоўкні, сьціхні». І вецер сьціх, і сталася вялікая цішыня.

И сказал им: что вы так боязливы? как у вас нет веры?
 
І сказаў ім: «Чаму вы такія палахлівыя? як у вас няма веры?»

И убоялись страхом великим и говорили между собою: кто же Сей, что и ветер и море повинуются Ему?
 
І ўлякаліся лякам вялікім, і гукалі адзін аднаму: «Хто ж гэта, што вецер а мора слухаюць Яго?»



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.