От Матфея 13 глава

От Матфея, святое благовествование
Библейской Лиги ERV → Переклад Куліша та Пулюя

 
 

В тот же день Иисус вышел из дома и сел на берегу озера.
 
Тогож дня вийшов Ісус із господи, та й сїв край моря.

Вокруг Него собралась большая толпа, поэтому Он вошёл в лодку и сел там, а толпа осталась на берегу.
 
І зібралось до Него багато народу, так що Він увійшов у човен, та й сїв; а ввесь народ стояв на березї.

Иисус о многом рассказывал им притчами. Он сказал: «Вышел сеятель сеять,
 
І промовляв до него багато приповістями, глаголючи: Ото вийшов сїяч сїяти;

и когда разбрасывал семена, то одни упали возле дороги. Прилетели птицы и склевали их.
 
і як він сїяв, инше впало край шляху, й прилетїло птаство, та й повизбирувало його.

Другие семена попали на каменистую почву, где не было достаточно земли. Эти семена быстро проросли, так как слой земли там был неглубокий,
 
Инше ж упало на каменистому, де не мало землї багато, й зараз посходило, бо не мало глибокої землї;

но когда взошло солнце, оно опалило ростки, и так как у них не было глубоких корней, они засохли и погибли.
 
як же зійшло сонце, то й повяло воно, а, не мавши кореня, посохло.

Другие семена упали среди колючек, которые, взойдя, заглушили ростки.
 
А инше попадало між тернину, й тернина, розвившись, поглушила його.

Остальные семена упали на плодородную почву. Они пустили ростки и стали плодоносить, и принесли урожай, дав в сто, шестьдесят или в тридцать раз больше, чем было посеяно.
 
Инше ж упало на добру землю, і дало овощ, одно в сотеро, друге в шісьдесятеро, инше ж у трийцятеро.

Имеющий уши да услышит!»
 
Хто має уші слухати, нехай слухає.

Ученики Иисуса подошли к Нему и спросили: «Почему Ты поучаешь людей притчами?»
 
І, приступивши ученики, казали до Него: На що ти глаголеш до них приповістями?

Иисус ответил им: «Вам дано познать тайны Царства Небесного, им же этого не дано.
 
Він же, озвавшись, рече до них: Вам дано знати тайни царства небесного, їм же не дано.

Так как имеющему это познание дано будет ещё больше, и будет у него предостаточно. У неимущего же отнимется даже и то немногое знание, что ему принадлежит.
 
Хто бо має, тому дасть ся, й надто мати ме; а хто не має, в того візьметь ся й те, що має.

Вот почему Я говорю с ними притчами, потому что хотя они и смотрят, но ничего не видят, хотя они и слушают, но ничего не слышат и не понимают.
 
Тим я глаголю до них приповістями: бо, дивлячись, не бачять, і слухаючи, не чують, анї розуміють.

Так исполнится пророчество Исаии: „Вы будете слушать и слушать, но не поймёте, будете смотреть и смотреть, но ничего не увидите.
 
І справджуєть ся на них пророцтво Ісаїї, що глаголе: Слухом слухати мете, та й не зрозумієте, й, дивлячись, бачити мете, та й не постережете.

Да, эти люди очерствели, им заложило уши, глаза их закрылись, и не видят они глазами, не слышат ушами, не разумеют сердцем и не приходят ко Мне, чтобы Я их исцелил”.
 
Затвердїло бо серце народу сього, й ушима тяжко чують, й очі свої вони заплющили, щоб инколи не побачити очима, й не почути ушима, й не зрозуміти серцем, і не навернутись, щоб сцїлив я їх.

А вы — Богом благословенны, так как обладаете пониманием того, что видите глазами и слышите ушами.
 
Ваші ж очі блаженні, бо бачять, і уші ваші, бо чують.

Правду вам говорю: многие пророки и праведники хотели видеть то, что вы видите, но не видели, хотели слышать то, что вы слышите, но не слышали».
 
Істино бо глаголю вам: Що многі пророки й праведники бажали бачити, що ви бачите, та й не бачили; й чути, що ви чуєте, та й не чули.

«Послушайте же толкование притчи о сеятеле.
 
Оце ж послухайте приповістї про сїяча.

Семя, которое упало возле дороги, означает того, кто слышит слово о Царстве Божьем, но не понимает его. Тогда появляется лукавый и отнимает то, что посеяно в сердце у этого человека.
 
Коли хто чує слово царства, й не зрозуміє, приходить лукавий, та й хапає, що посїяно у него в серцї. Се — засїяний край шляху.

Семя, которое попало на каменистую почву, означает того, кто, услышав слово, тотчас же с радостью принимает его.
 
А засїяний на каменистому, се той, що чує слово, й зараз приймає його з радостю:

Но так как человек не даёт ему укорениться в своей душе, то всё это продолжается недолго. Когда начинаются гонения или преследования за слово, то он тотчас же отходит в сторону.
 
тільки же не має він кореня в собі, він до часу; як настане горе або гоненнє за слово, зараз блазнить ся.

Семя, которое упало среди колючек, означает того, кто услышал слово, но суетные заботы и обманчивое богатство заглушают в нём слово, и оно не приносит плодов.
 
А засїяний в тернинї, се той, що чує слово, та журба віку сього і омана богацтва глушить слово, й робить ся без'овочним.

Зерно, которое попало в плодородную землю, означает того, кто слышит слово и понимает его. Он приносит плодов в сто, шестьдесят или в тридцать раз больше посеянного».
 
Засїяний же на добрій землї, се той, що чує слово й розуміє, й дає овощ; і родить одно в сотеро, друге в шістьдесятеро, инше ж у трийцятеро.

Иисус рассказал им другую притчу: «Царство Небесное подобно человеку, посеявшему в поле хорошие семена.
 
Ще иншу приповість подав їм, глаголючи: Уподобилось царство небесне чоловікові, що сїє добре насїннє на ниві своїй;

Ночью, когда все спали, прокрался враг и, посеяв сорняки среди пшеницы, ушёл.
 
як же люде спали, прийшов ворог його, й насїяв куколю між пшеницю, та й пійшов.

И когда пшеница проросла и созрела, то выросли и сорняки.
 
Як же зійшов засїв, та принїс овощ, показавсь тодї й кукіль.

Слуги пришли к владельцу земли и сказали: „Господин, ты ведь посеял в поле хорошие семена. Откуда же там сорняки?”
 
І прийшли слуги господаря того, та й кажуть йому: Пане, хиба ти не добре насїннє сїяв на твоїй ниві? Звідкіля ж узяв ся кукіль?

А он им сказал: „Кто-то из моих врагов сделал это”. Тогда слуги предложили: „Ты хочешь, чтобы мы пошли и выдернули их?”
 
Він же рече їм: Се зробив чоловік ворог. Слуги ж сказали йому: Чи хочеш, щоб ми пійшли та випололи його?

Господин ответил: „Нет, не хочу, потому что вместе с сорняками вы выдернете и пшеницу.
 
Він же рече: Нї, щоб виполюючи кукіль, разом з ним і пшеницї не повиривали.

Пусть растут и те, и другие вместе. А когда придёт время жатвы, я скажу жнецам: „Сначала сожните сорняки, свяжите их в снопы и сожгите, а зерно соберите в мою житницу”».
 
Нехай ростуть обоє до жнив, а в жнива я скажу женцям: Зберіть перш кукіль та повяжіть у снопи, щоб спалити, а пшеницю зложіть у клунї в мене.

Иисус рассказал им другую притчу: «Царство Небесное подобно горчичному зерну, которое человек взял и посеял на своём поле.
 
Иншу приповість подав їм, глаголючи: Царство небесне подібне зерну горчицї, що, взявши чоловік, посїяв на ниві своїй.

Оно самое малое из всех семян, но когда оно вырастает, то становится самым большим из всех садовых растений. Оно становится деревом, так что птицы небесные прилетают и вьют гнёзда в его ветвях».
 
Найдрібнїще воно між усяким насїннєм; як же виросте, то стане найбуйнїщим між яриною, і зробить ся деревом, так що птаство небесне прилїтає кублитись між гіллєм його.

И рассказал им Иисус ещё одну притчу: «Царство Небесное подобно закваске, которую женщина взяла и замесила в три меры муки и оставила тесто подходить».
 
Иншу приповість сказав їм, глаголючи: Царство небесне подібне квасу, що жінка візьме та й рощинить ним три мірки борошна (муки), поки все вкисне.

Иисус всё это говорил народу притчами. Он вообще не говорил иначе как притчами,
 
Все це говорив Ісус людям приповістями, а без приповістей не говорив їм:

во исполнение сказанного через пророка: «Я буду говорить притчами и изреку, что было сокрыто со дня сотворения мира».
 
щоб справдилось, що сказав пророк, глаголючи: Одкрию в приповістях уста мої, промовлю втаєне від настання сьвіта.

Затем Иисус отпустил народ и вошёл в дом. Его ученики подошли к Нему и сказали: «Объясни нам притчу о сорняках в поле».
 
Тодї одіслав Ісус людей та й пійшов до дому; і приступили до Него ученики Його, говорячи: Виясни нам приповість про кукіль на ниві.

Он ответил: «Тот, кто посеял хорошее семя, — Сын Человеческий.
 
Він же, озвавшись, рече їм: Сїючий добре насїннє, се Син чоловічий;

Поле — это мир. Хорошее семя — это те, кто принадлежат Царству Божьему. Сорняки же — это те, кто принадлежат лукавому.
 
а нива, се сьвіт; добре ж насїнне, се сини царства; а кукіль, се сини лукавого;

Враг, посеявший их, — это дьявол. Жатва — это конец света, жнецы же — Ангелы.
 
ворог, що всїяв його, се диявол; жнива, се конець сьвіта; а женцї, се ангели.

И, подобно тому как сорняки выдёргивают и сжигают в огне, так будет и при конце света.
 
Оце ж, як той кукіль збираєть ся та палить ся огнем, так буде при кінцї сьвіта сього:

Сын Человеческий пошлёт Своих Ангелов, и из Его Царства они соберут всех тех, кто вынуждает людей грешить, и всех, кто причиняет зло,
 
Пошле Син чоловічий ангели свої, й позбирають вони з царства Його все, що блазнить, і всїх, що роблять беззаконнє,

и бросят их в пылающую печь. Там они будут рыдать и скрежетать зубами от нестерпимой боли.
 
та й повкидають їх ув огняну піч: там буде плач і скреготаннє зубів.

И воссияют праведники подобно солнцу в Царстве их Отца. Имеющий уши да услышит!»
 
Тодї праведні сияти муть, як сонце в царстві Отця свого. Хто має уші слухати, нехай слухає.

«Царство Небесное подобно сокровищу, зарытому в поле. Человек нашёл его и зарыл снова. Он был так счастлив, что пошёл и продал всё, что имел, и купил это поле.
 
Знов, царство небесне подібне скарбу, закопаному на ниві: що, знайшовши його чоловік, приховав, і, радїючи, йде та й продає все, що має, та й купує ту ниву.

Царство Небесное подобно также и торговцу, искавшему хороший жемчуг.
 
Знов, царство небесне подібне чоловікові купцеві, що шукає добрих перел;

Когда он нашёл драгоценную жемчужину, то пошёл и продал всё, что имел, и купил её».
 
і знайшовши він одну перлу дорогоцїнну, пійшов та й продав усе, що мав, та й купив її.

«Царство Небесное также подобно сети, заброшенной в озеро, в которую поймалась самая разная рыба.
 
Знов, царство небесне подібне неводові, що закинуто в море, й що зайняв усячини;

Когда сеть наполнилась, рыбаки вытянули её на берег. Потом они сели и отобрали хорошую рыбу в корзины, а плохую выбросили.
 
як же став повен, то витягли його на беріг, і посїдавши, вибрали, що добре, у посуд, а що погане, те геть повикидали.

Так будет и когда наступит конец света. Явятся Ангелы и отделят грешных людей от праведников,
 
Так буде й при кінцї сьвіту: вийдуть ангели, та й повідлучають лихих зміж праведних,

и бросят плохих людей в пылающую печь. Там они будут рыдать и скрежетать зубами от нестерпимой боли».
 
та й повкидають їх ув огняну піч: там буде плач і скреготаннє зубів.

Иисус спросил Своих учеников: «Понимаете ли вы всё это?» Они ответили Ему: «Да».
 
І рече Ісус до них: Чи зрозуміли це все? Кажуть вони Йому: Так, Господи.

Тогда Иисус сказал им: «Поэтому каждый законоучитель, который научился Царству Небесному, сможет поделиться этими знаниями с другими. Он подобен домовладельцу, который извлекает из кладовой старые и новые вещи».
 
Він же рече їм: Тим же то кожен письменник, навчений про царство небесне, подібен чоловікові господареві, що виносить із свого скарбу нове й старе.

Когда Иисус закончил рассказывать все эти притчи, то ушёл оттуда
 
І сталось, як скінчив Ісус оцї приповістї, пійшов ізвідтіля.

и пошёл в Свой родной город. Там Он начал учить в синагоге, и все удивлялись и спрашивали: «Откуда у Него такая мудрость и сила творить чудеса?
 
І, прийшовши у свою країну, навчав їх у школї їх, так що вони дивувались і казали: Звідкіля в Сього така премудрість і сила?

Разве Этот Человек не сын плотника? Разве Его мать не зовут Марией, а братьев — Иаковом, Иосифом, Симоном и Иудой?
 
Хиба Він не син теслї? хиба не Його мати зветь ся Мария? а брати Його Яков, та Йосій, та Симон, та Юда?

И разве не здесь, среди нас, Его сёстры? Так откуда же у Него всё это?»
 
хиба не Його сестри між нами? Звідкіля ж се все в Него?

И они не захотели признать Его. Тогда Иисус сказал им: «Не бывает пророк без чести, разве только в своём родном городе и в своём доме».
 
І поблазнились Ним. Ісус же рече до них: Не є пророк без чести, хиба що в своїй отчинї та в своїй домівцї.

И Он не совершил там много чудес, так как не было у них веры.
 
І не зробив там многих чудес через недовірство їх.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.