По Матфею 5 глава

Евангелие по Матфею
Русского Библейского Центра → Елизаветинская на русском

 
 

Иисус видит толпы, идет на гору и садится. К Нему подошли ученики,
 
Узрев же народы, взыде на гору: и седшу ему, приступиша к нему ученицы его.

И Он начал говорить. Иисус учил:
 
И отверз уста своя, учаше их, глаголя:

«Блаженны нищие духом. Они снискали себе Царство Небесное.
 
блажени нищии духом: яко тех есть Царствие небесное.

Блаженны скорбящие. Они утешатся.
 
Блажени плачущии: яко тии утешатся.

Блаженны кроткие. К ним перейдет вся земля.
 
Блажени кротцыи: яко тии наследят землю.

Блаженны жаждущие правды. Они утолятся.
 
Блажени алчущии и жаждущии правды: яко тии насытятся.

Блаженны милостивые. Им будет Божья милость.
 
Блажени милостивии: яко тии помиловани будут.

Блаженны чистые сердцем. Они увидят Бога.
 
Блажени честии сердцем: яко тии Бога узрят.

Блаженны созидающие мир и согласие. Их назовут “сынами Божьими.”
 
Блажени миротворцы: яко тии сынове Божии нарекутся.

Блаженны гонимые за правду. Они снискали себе Царство Небесное.
 
Блажени изгнани правды ради: яко тех есть Царствие небесное.

Сколько будут охаивать вас, изгонять и всячески облыжно бесчестить вас из-за Меня — столько вы блаженны.
 
Блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, мене ради:

Это ли вам не радость, не праздник! Велика ваша награда на небесах: такие гонения были до вас на пророков.
 
радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех: тако бо изгнаша пророки, иже (беша) прежде вас.

Вы — соль земли. Если соль рассолится, то это уже не соль. Она уже ни на что не годна, разве что бросить ее под ноги людям.
 
Вы есте соль земли: аще же соль обуяет, чим осолится? ни во чтоже будет ктому, точию да изсыпана будет вон и попираема человеки.

Вы — свет миру. Не заслонить от взоров город, вставший на вершине горы.
 
Вы есте свет мира: не может град укрытися верху горы стоя:

Светильник ставят не под ковш, а на ножку — он горит и светит всему дому.
 
ниже вжигают светилника и поставляют его под спудом, но на свещнице, и светит всем, иже в храмине (суть).

Хорошо, если свет будет исходить и от вас. Пусть люди видят ваши добрые дела и прославляют вашего Небесного Отца.
 
Тако да просветится свет ваш пред человеки, яко да видят ваша добрая дела и прославят Отца вашего, иже на небесех.

Не думайте, что Я пришел отменить Закон или Пророков. Не отменить Я пришел, а исполнить.
 
(Да) не мните, яко приидох разорити закон, или пророки: не приидох разорити, но исполнити.

Говорю вам: пока не придет конец небу и земле — ни одна йота, ни один штришок не изымется из Закона. Сбудется все!
 
Аминь бо глаголю вам: дондеже прейдет небо и земля, иота едина, или едина черта не прейдет от закона, дондеже вся будут.

Кто хоть одну из заповедей отставит как мелочь и будет учить этому других — мельчайшим назовется в Царстве Небесном. А кто заповедь исполнит и других научит — великим назовется в Царстве Небесном.
 
Иже аще разорит едину заповедий сих малых и научит тако человеки, мний наречется в Царствии небеснем: а иже сотворит и научит, сей велий наречется в Царствии небеснем.

Говорю вам: если праведностью не превзойдете книжников и фарисеев, не будет вам места в Царстве Небесном.
 
глаголю бо вам, яко аще не избудет правда ваша паче книжник и фарисей, не внидете в Царствие небесное.

Сказано было праотцам: “Не убий. Кто убьет — подлежит суду.” Это вы знаете.
 
Слышасте, яко речено бысть древним: не убиеши: иже (бо) аще убиет, повинен есть суду.

А Я говорю вам: кто накричит на брата — подлежит суду. Кто скажет брату “олух!” — ответит перед синедрионом. Кто скажет “урод!” — обречет себя на геенну огненную.
 
Аз же глаголю вам, яко всяк гневаяйся на брата своего всуе повинен есть суду: иже бо аще речет брату своему: рака, повинен есть сонмищу: а иже речет: уроде, повинен есть геенне огненней.

Если идешь к алтарю с приношением и вдруг вспомнишь, что брат на тебя в обиде,
 
Аще убо принесеши дар твой ко олтарю и ту помянеши, яко брат твой имать нечто на тя:

Оставь свой дар у алтаря и прежде пойди помирись с братом, а потом приноси дар.
 
остави ту дар твой пред олтарем и шед прежде смирися с братом твоим, и тогда пришед принеси дар твой.

Не медли поладить с противником еще по дороге в суд, не то он передаст тебя судье, судья — приставу, и бросят тебя в тюрьму.
 
Буди увещаваяся с соперником твоим скоро, дондеже еси на пути с ним, да не предаст тебе соперник судии, и судия тя предаст слузе, и в темницу ввержен будеши:

Поверь Моему слову: не выйдешь оттуда, пока не отдашь все до последнего медяка.
 
аминь глаголю тебе: не изыдеши оттуду, дондеже воздаси последний кодрант.

Сказано было: “Не изменяй в супружестве.” Это вы знаете.
 
Слышасте, яко речено бысть древним: не прелюбы сотвориши.

А Я говорю вам: кто ест глазами чужую жену, тот в мыслях с ней уже изменил и неверен.
 
Аз же глаголю вам, яко всяк, иже воззрит на жену ко еже вожделети ея, уже любодействова с нею в сердцы своем:

Если правый твой глаз засмотрится на дурное — вырви его и отшвырни прочь. Пусть лучше часть не будет цела, чем все тело канет в геенну.
 
аще же око твое десное соблажняет тя, изми е и верзи от себе: уне бо ти есть, да погибнет един от уд твоих, а не все тело твое ввержено будет в геенну (огненную):

И если правая твоя рука раззудится на дурное — отсеки ее и отшвырни прочь. Пусть лучше часть не будет цела, чем все тело угодит в геенну.
 
и аще десная твоя рука соблажняет тя, усецы ю и верзи от себе: уне бо ти есть, да погибнет един от уд твоих, а не все тело твое ввержено будет в геенну.

Сказано было: “Кто уходит от жены, пусть дает ей разводное свидетельство.”
 
Речено же бысть, яко иже аще пустит жену свою, да даст ей книгу распустную.

А Я говорю вам: кто уходит от верной жены, толкает ее на неверность. Кто женится на разведенной — сам неверен.
 
Аз же глаголю вам, яко всяк отпущаяй жену свою, разве словесе любодейнаго, творит ю прелюбодействовати: и иже пущеницу поймет, прелюбодействует.

И еще сказано было праотцам: “Не нарушай клятвы. Поклялся Господу — не отступайся.” Это вы знаете.
 
Паки слышасте, яко речено бысть древним: не во лжу кленешися, воздаси же Господеви клятвы твоя.

А Я говорю вам: не клянитесь вовсе: ни небом — это Божий престол;
 
Аз же глаголю вам не клятися всяко: ни небом, яко престол есть Божий:

Ни землей — это в ногах у Него подножие; ни Иерусалимом — это город великого Царя.
 
ни землею, яко подножие есть ногама его: ни Иерусалимом, яко град есть великаго Царя:

Не клянись и своей головой: ни одного волоса у себя не можешь сделать черным или белым.
 
ниже главою твоею кленися, яко не можеши власа единаго бела или черна сотворити:

Говорите одно: “да” — да, “нет” — нет, а что ни то и ни это — от Окаянного.
 
буди же слово ваше: ей, ей: ни, ни: лишше же сею от неприязни есть.

Еще сказано было: “Око за око и зуб за зуб.” Это вы знаете.
 
Слышасте, яко речено бысть: око за око, и зуб за зуб.

А Я говорю вам: не кидайся на обидчика. Кто ударит тебя по правой щеке — поверни к нему и левую.
 
Аз же глаголю вам не противитися злу: но аще тя кто ударит в десную твою ланиту, обрати ему и другую:

Кто захочет судом отнять у тебя рубаху — отдай ему еще и ризу.
 
и хотящему судитися с тобою и ризу твою взяти, отпусти ему и срачицу:

Кто отрядит тебя на часть пути — пройди для него две части.
 
и аще кто тя поймет по силе поприще едино, иди с ним два.

Тому, кто просит у тебя — дай. Кому нужно взять у тебя в долг — не откажи.
 
Просящему у тебе дай, и хотящаго от тебе заяти не отврати.

Сказано было: “Люби своего ближнего и ненавидь своего врага.” Это вы знаете.
 
Слышасте, яко речено есть: возлюбиши искренняго твоего и возненавидиши врага твоего.

А Я говорю вам: любите своих врагов, молитесь за своих гонителей —
 
Аз же глаголю вам: любите враги вашя, благословите кленущыя вы, добро творите ненавидящым вас, и молитеся за творящих вам напасть и изгонящыя вы,

И будете сынами вашего Небесного Отца. Он поднимает солнце над злыми и добрыми и дожди у Него одинаковы для честных и бесчестных.
 
яко да будете сынове Отца вашего, иже есть на небесех: яко солнце свое сияет на злыя и благия и дождит на праведныя и на неправедныя.

Если вы любите только тех, кто любит вас, за что вам награда? Это и у сборщиков податей так.
 
Аще бо любите любящих вас, кую мзду имате? не и мытари ли тожде творят?

И если вы рады видеть только своих друзей, что в этом особенного? Это и у язычников так.
 
И аще целуете други вашя токмо, что лишше творите? не и язычницы ли такожде творят?

Хотите быть совершенными? Берите от совершенства вашего Небесного Отца».
 
Будите убо вы совершени, якоже Отец ваш небесный совершен есть.



2007–2024. Сделано с любовью для любящих и ищущих Бога. Если у вас есть вопросы или пожелания, то пишите нам: bible-man@mail.ru.